تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

مراسم تقدیر و تشکر از کرم رضا پیریایی استاندار قم

  • کد خبر : 40538
  • 02 دی 1392 - 17:24

    مراسم تقدیر و تشکر از کرم رضا پیریایی استاندار قم  با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور،  آیت الله ممدوحی نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، آیت الله سعیدی امام جمعه قم، آیت الله گلپایگانی، حجت الاسلام آشتیانی و آقای امیر آبادی نمایندگان […]

 

 

مراسم تقدیر و تشکر از کرم رضا پیریایی استاندار قم  با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور،  آیت الله ممدوحی نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، آیت الله سعیدی امام جمعه قم، آیت الله گلپایگانی، حجت الاسلام آشتیانی و آقای امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ویژه ی دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،اعضاء بیوت مراجع، روحانیون و علماء، ائمه جمعه و اعضاء شورای اداری استان در سالن حضرت معصومه (س) استانداری قم برگزار گردید.

 

 

 

 

 

کرم‌رضا پیریایی در این مراسم گفت: در همه جای کشور و به ویژه در قم هر مسئول یا خادمی که بار مسئولیت و مدیریت را بر عهده دارد قطعا در چنین جلسه ای باید عذر قصور و تقصیر را عرضه بدارد.

وی گفت: اگر ما به وظایفمان آن گونه که حق است انجام دهیم فهرست کارهایی که باید انجام شود کمتر می‌شود.

پیریایی با تشکر از وزیر کشور که به جای عنوان تودیع، از واژه تقدیر و تشکر استفاده کرده است، تصریح کرد: این مسئله در قم اهمیت دارد چون کسی از قم خداحافظی نمی‌کند و همیشه با قم در ارتباط است.

استاندار سابق قم اظهار کرد: قدردانی و ارزش گذاری از مباحثی است که خدمت را تعریف می کند.

وی داشتن نقشه راه را در سرعت دهی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها مهم دانسته و تاکید کرد: من در معارفه خود مسئله آمایش سرزمین را مطرح کردم و اکنون هم در مراسم تقدیر و تشکر هم همین مسئله را مطرح می‌کنم.

 

 

 

 

*  ۲۸ جلد مطالعات آمایش سرزمین قم تدوین شده است

پیریایی تصریح کرد: تاکنون ۲۸ جلد از تحلیل وضعیت قم آماده و تدوین شده و فاز اول آن به اتمام رسیده است و بناست از امروز به بعد آینده نگاری کنیم نه آینده نگری هر چند آینده نگاری سخت تر از تحلیل وضع موجود وآینده نگری است.

استاندار سابق قم عنوان داشت: حقیقتا در این هشت سال کارهای عمده ایی انجام شد و قم پیشرفت‌های خوبی در این برهه داشت که امیدواریم در دوره آقای صالحی منش ادامه یابد.

وی با ابراز خرسندی از انتصاب حجت‌الاسلام صالحی منش به عنوان استاندار قم تصریح کرد: در دوره آقایان محتاج ،ناظمی اردکانی و موسی‌پور وفور نعمت (اعتبارات) بود ولی در دوره ما بخاطر عدم وفور نعمت کارها سخت شد اماخداوند به ما بخاطر کوتاه بودن دوران مسئولیت رحم کرد ولی در این برهه آقای صالحی منش نسبت به ما کار سخت‌تری پیش رو خواهند داشت.

وی خطاب به استاندار فعلی قم گفت: از زمان اعلام مصوبه دولت تا بامداد روز بعدخبر های انتصاب شما در صدر اخبار بودند و من از رئیس جمهور که فضا را برای انتخاب و معرفی استاندار مهیا کردند و همچنین از آقای ضرغامی که خوب اطلاع رسانی کردند حقیقتا تشکر می‌کنم.

استاندار سابق قم تاکید کرد: حقیقتابهترین تعریف برای یک استاندارآنست که بگوید من سرباز رهبری و خادم مردم هستم.

وی تقویت کارآمدی را برای تقویت ارزش‌ها مهم دانسته و اذعان داشت: به عنوان یک شهروند می‌گویم آنچه انجام شده است هر چه باشد باید بیشتر انجام شود.

استاندار سابق قم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم را جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی به منظور آبادانی قم دانسته و تصریح کرد: تفکر خدمت به قم و شیرین‌ شدن آب از زمان آیت‌الله العظمی بروجردی وجود داشته و استاندار جدید قم هم به یقین پیگیر موضوعاتی این چنینی خواهد بود.

* نفی خدمات گذشته خوب نیست

وی با بیان اینکه نفی خدمات گذشته خوب نیست، گفت: مباحث مهر ماندگار و طرح تبدیل جاده قم ـ گرمسار به آزادراه و نیز آزادراه حرم تا حرم باید با اولویت ویژه و بیشتری در این دولت پیگیری شوند.

 

 

 

  تقدیر حجت الاسلام آشتیانی رییس فراکسیون روحانیون مجلس از خدمات پیریایی

در این مراسم حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم با بیان ویژگیهای شخصیتی آقای پیریایی از توجه ایشان به ایجاد همدلی بین مردم و مسئولین تشکر و قدردانی نمود و  عنوان کرد ایشان هماهنگی خوبی با مسئولان، مراجع تقلید و گروه های مختلف مردمی داشت.

 

رحمانی فضلی وزیر کشور: آقای پیریایی فردی پر تلاش و خدوم در عرصه های مختلف بوده است.

 

همچنین آقای رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به تجربه همکاری با آقای پیریایی از ایشان به عنوان یک فرد پرتلاش در عرصه های مختلف یاد کرد و عنوان کرد تغییر استاندار به معنای ضعف عملکرد ایشان نیست بلکه این طبیعی است که با تغییر دولت استانداران نیز تغییر می کنند. وی همچنین یادآور شد: قم شهری ملی نبوده و یک شهر بین‌المللی است و تاثیرگذاری بسیار فراتر از مرزهای ما دارد؛ امیدواریم استاندار قم با کمک دولت بتواند سرمایه‌گذاری و فعالیت‌هایی در شأن این استان انجام دهد.

 

 

 

 

حضور باشکوه روحانیون، نخبگان و مسئولین استان قم از نکات مهم این جلسه بود.

در حالیکه حدود نیم ساعت از پایان مراسم گذشته بود و استاندار جدید توسط محافظین به دفتر راهنمایی شده بود، خبرنگاران و افراد متعددی اطراف مهندس پیریایی حلقه زده بودند و با ایشان روبوسی می کردند.

کارکنان روابط عمومی استانداری لوح تقدیر و تابلوهایی که توسط افراد شرکت کننده در این مراسم به مهندس پیریایی اهدا شده بود را تحویل می گرفتند.

یکی از روحانیون که همراه با محتاج استاندار اسبق در این مراسم شرکت کرده بود به پیریایی که در محوطه استانداری مشغول صحبت با مدیران استانداری بود نزدیک شد و ضمن تشکر از آقای پیریایی عنوان کرد: استفاده بردیم عالمانه فرمودی! کاش قم بیشتر از این می توانست از وجود شما بهره می برد.

حضور پرشور افراد از طیف های مختلف سیاسی سبب شد تا دست اندرکاران برنامه چندین بار مجبور به استفاده از صندلی های اضافه در سالن شدند.

مراسم به صورت مستقیم از شبکه رادیویی قم پخش می شد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=40538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. شنیدم حدود سی سال پیش جوانی که معلم بود و همه به دلسوزیش برای اطرافیانش واقف بودند و ایمان داشتند شروع به جذب شاگردان و بعضاً جوانان هم سن و سال خودش کرده بود ، آرزو داشت بتونه با برگزاری کلاس های عقیدتی، کلاس های آموزشی و جمع کردن همین جوانان پاک و مومن و متدین دور خودش قدم مثبت و مفیدی رو در راه رسیدن به نتیجه ای خدایی و والا برداره .

    – شنیدم اون بنده خدا با اینکه سن و سال زیادی نداشت تونسته بود طوری رفتار کنه که جاذبه زیادی برای بزرگترهای خودش داشته باشه و خیلی جاها بعنوان حلقه اتصال و وجه اشتراک بین سلیقه های مختلف شناخته میشد .

    -شنیدم که از بازی در تیم فوتبال تا جانبازی درجبهه رو تجربه کرده بود .

    – شنیدم که فعالیتهای اولیه بعد از انقلاب رو در یک شهر کوچیک طوری پیگیری می کرد که انگار داره یک سازمان و تشکیلات عظیم رو در سطح کشور رهبری میکنه.

    – شنیدم که دوستانش اونقدر روش حساب می کردند که موقع عملیات وصیت نامه هاشون رو براش می فرستادن تا بعنوان امین ازشون نگهداری کنه .

    – شنیدم تمام سعی و تلاشش رو کرده بود تا برای شهرش مفید باشه و بتونه ذره ای از توقعات اطرافیانش رو در راه اعطلای کشورش برآورده کنه .

    -شنیده بودم جزء اولین کسانی بود که کتاب های شهید مطهری رو بین دوستانش معرفی کرده بود و مدتها برای تعلیم تفکرات استاد مطهری بین دوستانش وقت گذاشته بود .

    -شنیده بودم که بعد از مدتی اونقدر تونسته بود با سن و سال کمش مفید باشه که جز اولین نفراتی بود که فعالیت تبلیغاتی برای نماینده دار شدن کوهدشت رو شروع کرده بود و تونسته بود برای کوهدشت نماینده تعیین کنه .

    – شنیده بودم که تمام سعیش رو در متحد کردن و منسجم کردن نخبگان و فعالان سیاسی – فرهنگی شهرمون بکار بسته بود .

    – شنیدم که هم و غمش رو گذاشته بود تا بتونه برای آینده مدیر تحویل این مملکت بده و با اطرافیانش در چارچوب قانون و مقررات رفتار کنه .

    – شنیدم امثال محمدزاده ها، میرزایی ها، کورانی فرها، امرایی ها و بقیه عزیزانی که شما بهتر از بنده شناخت دارید جزء حلقه هایی بودند که ایشون پرورششون داده بودند و برای پیشرفتشون قدم برداشته بودند .

    تمام این شنیده هام رو تا جایی که یادم بود نوشتم . بنده خدایی که برام تعریف میکرد براش سوال بود که دستمزد اون همه کار و فعالیت دلسوزانه کجا رفت ؟

    می گفت شاید دیگه عمرم کفاف نده جوون اون روزها رو ببینم و حداقل خودم ازش تشکر کنم تا بدونه مردم این شهر قدر نشناس نیستن .

    حالا من میگم براتون :

    چند سالی بود این حرفها رو شنیده بودم و آرزو داشتم بدونم در مورد کی شنیدم،حالا کجاست کسی که با وجود سن کمش کوهدشت خیلی فعالیتهای منسجم گروهی رو با بودنش تجربه کرده بوده .

    خیلی دوست داشتم بدونم عاقبت تفکر درست و کار برای خدا رو .

    کسی چیز بیشتری از این که من شنیدم شنیده ؟؟؟؟

    کسی میدونه دلیل اینکه من جوون ۲۰ تا ۳۰ ساله حتی اسم چنین زحمت کشانی رو هم نشنیدم چیه ؟

    کسی می دونه چرا وقتی عده ای در کوهدشت پرچم خدمت برداشتن و سالهاست به جای پیشرفت درجا میزنیم خبری از اون تفکرات و فعالیتهای منسجم نیست ؟

    کسی می دونه چطور میشه کوله باری از خاطرات رو رها کرد و عطای خدمت به شهر خود را به لقای آن بخشید ؟

    کسی لمس کرده نبود کوههایی از تجربه رو که بدون هیچ حاشیه ای برای این کشور مفید بودن ولی در بین کوته فکران شهر خودمون جایی ندارن ؟

    کسی کلاه خودش رو قاضی کرده که یه نگاهی به گذشته بندازه و مقایسه کنه و درمقام قضاوت گذشته رو رصد کنه ؟

    کسی پیدا میشه که خواستار خشکوندن نفاق،لجبازی و تعصب بی جا باشه ؟

    دوستان و همشهری های عزیز خوبه که قدر شناس باشیم …
    عزیزان میرملاس خواهشی که دارم اینه که این کامنت رو حذف نکنید . هرجایی که فکر میکنید نباید منتشر بشه را ویرایش کنید . بنده به سالم بودن شما میرملاسی ها اطمینان دارم .

    • نگارنده محترم مطلب فوق سلام-شما شنیدی و ما دیدیم
      اون جوون معلم حدود سی ساله اون روزا؛ حالا دیگه حدود سی سالی هم میشه که معلمی میکنه – منتها کلاس درس عوض شده، اون محیط دیگه به مدرسه و کلاس محدود نمیشه و حالا به جامعه سرایت کرده
      نمیدونم شنیدی یا دیدی که آموزش گفتمان مدیریت برای بیش از پنج هزار نفر در شورای اداری استان همدان، بیان مفاهیم و گفتمان آمایش سرزمین برای هزاران کارشناس و مدیر در استان قم، تعلیم انفرادی و جمعی مدیران اجرایی در صدا و سیما و تربیت مدیران اجرایی استانها، تعیین راهبرد فرمانداران، معاونان و بخشداران و هزاران برنامه پرقوت دیگر از کلاسهای ارزنده آقای پیریایی است.

  2. ضمناً براای کلیه برادران کوهدشتی در هر جای ایران که خدمت می کنند آرزوی توفیق دارم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.