- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اتاق عمل و بخش جراحی چشم بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد

13900801150445_PhotoA [1]

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

با حضور استاندار لرستان اتاق عمل و بخش جراحی چشم بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد.

 

هوشنگ بازوند در مراسم افتتاحیه اتاق عمل و بخش جراحی چشم بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با بیان اینکه بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به عنوان یکی از مجهزترین مراکز درمانی و بیمارستانی استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: به طور یقین تلاش‌های فراوانی برای رفع برخی مشکلات موجود در این مرکز درمانی به ویژه در بخش تجهیزات بیمارستانی انجام می‌شود.

استاندار لرستان گفت: بخش عمل جراحی این بیمارستان با ۳۲ تخت عمل جراحی ویژه زنان و ۳۲ تخت جراحی ویژه مردان تجهیز و آماده شده که بیماران پس انجام عمل‌های جراحی موردنیاز در این مرکز درمانی بستری و تحت نظر پزشکان متخصص قرار می‌گیرند.

بازوند افزود: درزمینه تامین تجهیزات درمانی با تخصیص اعتبارات ملی و استانی اقدامات جدی در دست اقدام است، تا بتوان در آینده شاهد فعالیت کامل و با تمام ظرفیت این مرکز درمانی و بیمارستانی باشیم.

در ادامه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز تمام بخش‌های بستری، اورژانسی، اتاق عمل و جراحی، داخلی، قلب و دیگر بخش‌های این بیمارستان تامین شده است.

امیدعلی پاپی افزود: افتتاح اتاق عمل جراحی چشم و بخش ۱۶ تخته چشم پزشکی و با هزینه ۱۵ میلیارد ریال امروز بهره‌برداری رسید که قرار است، روزانه سه تا پنج عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهید رحیمی به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور به شمار می‌رود که در هفت طبقه و ۲۲۰ تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این استان در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر دستگاه‌های MRI و سی تی اسکن این بیمارستان خریداری نشده است و فعالیت‌های جدی در این عرصه نیز انجام شده که امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان اجرایی و تامین به موقع اعتبارات موردنیاز بتوان در آینده‌ای نزدیک این تجهیزات را خریداری کرد.

بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اکنون دارای دو بخش داخلی ظرفیت ۶۴ تخت بستری، یک بخش قلب ظرفیت ۱۶ تخت بستری، بخش آی سی یو ۱۰ تخت بستری، بخش سی سی یو ۱۰ تخت بستری، بخش اورژانس ظرفیت ۲۰ تخت و بخش دیالیز هشت تخت دارد که با احتساب بهره‌برداری بخش‌های پایه همچون رادیولوژی، آزمایشگاه و امور اداری بیش از ۶۰ درصد ظرفیت این بیمارستان فعال شده است.

مرحله اول بخش جراحی چشم پزشکی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد روز چهارشنبه با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان به بهره‌برداری رسید.