تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

پلنگ لرستان فلج شد !+ تصاویر

  • کد خبر : 40822
  • 07 دی 1392 - 13:59

    پلنگ مجروح خرم آباد که مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و مجروح شده بود ساعت ۲۰ امشب به تهران رسید و مستقیما به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد. به گزارش میرملاس نیوز ، بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران پیش از رسیدن پلنگ در تمامی بخش های مختلف از جمله جراحی، […]

 

 

پلنگ مجروح خرم آباد که مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و مجروح شده بود ساعت ۲۰ امشب به تهران رسید و مستقیما به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد.

به گزارش میرملاس نیوز ، بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران پیش از رسیدن پلنگ در تمامی بخش های مختلف از جمله جراحی، سی تی اسکن، رادیولوژی و غیره آماده بود.

گروه حامل پلنگ ساعت ۲۰ به ورودی بیمارستان رسیدند. پلنگ که در قفسی در پشت خودرو حمل می شد با پرتاب دارت بیهوشی توسط دکتر بیهوش و به داخل بیمارستان منتقل شد.

پس از تهیه عکس رادیوگراف، انجان سی تی اسکن و آندوسکپی مشخص شد ۴ ساچمه گلوله چهارپاره به بدن ماده پلنگ جوان برخورد نموده که ۳ ساچمه پس از برخورد از سمت دیگر بدن پلنگ خارج شده و یکی از ساچمه ها با برخورد به ستون مهره ها در زیر یکی از مهره ها گیر کرده است.

سپس طی عمل جراحی ساچمه مذکور از بدن پلنگ خارج و زخم های ناشی از برخورد گلوله ضد عفونی گردید.

دکتر محمد ملازم، دکتر میرسپهر پدارم، دکتر سعید فرزاد، دکتر ایمان معماریان و دکتر یاسمین والی از تیم تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برای تشخیص و درمان پلنگ خرم آباد تلاش فراوانی نمودند.

دکتر ایمان معماریان در مورد آخرین وضعیت پلنگ خرم آباد گفت: تمامی مراحل درمان اورژانسی آسیب های نخاعی برای این پلنگ انجام شده است و از این به بعد نیز به مدت دو هفته تحت درمان با کورتون و آنتی بیوتیک قرار خواهد گرفت.

دکتر معماریان افزود: به دلیل برخورد گلوله با ستون مهره ها، پلنگ دچار آسیب نخاعی شده است اما امیدواریم این ضایعه منجر به فلج کامل حیوان نشود و با دارو درمانی و سایر روش های درمانی برطرف گردد.

وی گفت: در صورت فلج شدن کامل حیوان و عدم کنترل در ادرار و مدفوع، ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار مشکل خواهد بود.

دکتر میرسپهر پدرام نیز پس از انجام جراحی و خارج نمودن گلوله، در مورد وضعیت پلنگ خرم آباد گفت: متاسفانه ضایعه نخاعی به دلیل برخورد گلوله به مهره L4 پلنگ حتمی است و معمولا برگشت ناپذیر خواهد بود.

 

 

تصاویر مربوط به درمان پلنگ :

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=40822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۸
  1. دسون بشکی….برزی را…

  2. واقعا امان ازاین مردم بی فرهنگ و…………

  3. عجب…
    نمیدونستم برای یک لحظه هیجان چنین اشتباه بزرگی مرتکب میشم .
    حالا که دارم اون لحظه رو مرور میکنم میبینم چه رفتار وحشیانه و زشتی داشتم .
    اگر چند دقیقه سکوت میکردم و خوب از دور تماشا میکردم و به زیبایی هایی که الان تو این عکسها میبینم بیشتر توجه کرده بودم چنین اشتباهی مرتکب نمیشدم.
    مردم خوب لرستان ازتون عذر خواهی میکنم که باعث شدم تو استانهای دیگه اسمتون بیوفته سر زبونها و خاطره ی خوبی رو که اون چوپان کوهدشتی تو اذهان عمومی کشور گذاشته بود با این کار زشتم از یادها پاک کنم . از همه عذر میخوام و واقعا شرمنده ام.
    ((( اینها هم از زبون من بجای شکارچی ))!!!
    دوستون دارم – نازنین زهرا

  4. الهی دستش خورد بشه اونی که بانی باعثش بوده.

  5. این پلنگ ها در هر استان دیگری بودند جز جاذبه های گردشگری آن منطقه بودند ولی الان دارن با خودشون می گن خدایا چرا در لرستان متولد شدیم نه در صحراهای افریقا!

  6. یسبح لله ما فی سماوات و ما فی الارض . لعنت بر کسی که سبحان گوی خدا را می آزارد .

  7. خدا کسانی که باعث و بانی این کارها هستن رو به راه راست هدایت کنه،واقعاً حیفه حیوون به این زیبایی و کمیابی رو از پا درآوردن

  8. بدمه پلنگ مای

  9. الان یواش یواش داریم نتیجه کار فرهنگی بیش از چهار دهه ی پیش رو میبینیم …
    خواننده ی عزیزمون چهار دهه ی پیش یا پیشتر گفته بود؛
    تفنگ حیفه که آهو بکشی / آهو قشنگه
    تفنگ جا گوله کت سینه پلنگه
    نتیجه گیری :
    کار فرهگی رو از الان شروع کنیم تا سالها بعد شاهد نتیجه گیری مطلوب باشیم .

  10. راستی اگه بهمون حمله کنن تکلیف چیه نباید از خودمون دفاع کنیم ….

  11. سال ها باید بگذرد تا ما زیبایی های موجود در طبیعت لرستان و سایر جاهای دیگه را درک کنیم به قول آندره ژید عظمت باید در نگاه ما باشد تا درک کنیم عظمت زیبایی را.

  12. حیف نون ،یه گلوله هوایی شلیک کنی فرار می کنه اون خیلی با شعور تر از این شکارچی بی رحمه .

  13. خوب شایدخواسته بهش حمله کنه.بی رحماهمه فحش میدید

  14. کاش فقطی یه آدمم دچار بیماری یا آسیب دیدگی میشد تو بیمارستان ها ب این خوبیی که واسه پلنگ کار میکنن واسه آدما هم کار میکردن

  15. متاسفم برای اون فردی که این اشتباه رو مرتکب شده قطعآ از انسانیت به دور است

  16. آدم می مونه چی بگه از فرهنگ نداشته اونی که این کار رو انجام داده

  17. خدایش لرستان هرچی حیونو پرنده داره دارن منقرض میشن..حتی رحم به گنجیشگ هم نمی کنن…چه برسه به پلنگ ..من خونه مادرم اینا روستای تو پاپی لرستان حتی دیدم بعضی ازشون توله پلنگ هم معامله کردن..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.