تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

بازوند: رسانه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده دارند

  • کد خبر : 40827
  • 07 دی 1392 - 14:17

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ محمد بازوند سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان در نشست نقش رسانه در پیشگری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گفت: رسانه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده دارند. بازوند با بیان اینکه وجود معضلات اجتماعی تنها مختص به لرستان نیست اظهار داشت: این […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ محمد بازوند سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان در نشست نقش رسانه در پیشگری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گفت: رسانه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده دارند.

بازوند با بیان اینکه وجود معضلات اجتماعی تنها مختص به لرستان نیست اظهار داشت: این موضوع با توجه توسعه تکنولوژی در همه کشور احساس می شود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که موجب ایجاد آسیب های اجتماعی در جامعه شده وجود ماهواره و برنامه های آن است عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر ماهواره به راحتی در دسترس همه مردم قرار دارد و عدم فرهنگسازی در استفاده از آن موجب ایجاد آسیب های اجتماعی در جامعه شده است.

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۲ شبکه ماهواره ای مباحث قومیتی و اختلاف افکنی بین اقوام را در دستور کار خود قرار دارد عنوان کرد: همچنین بیش از ۴۰ شبکه حوزه کودکان و نوجوانان، ۱۲۰ شبکه مخصوص مدهای لباس، ۳۰ شبکه نیز تنها ورزش خانم ها را به شکل نامناسب و خارج از شرع و عرف ما پخش می کند.

بازوند با تاکید بر ضرورت نقش تاثیر گذار رسانه ها در حوزه فرهنگ استان عنوان کرد: رسانه ها نقش مهمی در زدودن رفتارهای نامناسب و آسیبهای اجتماعی در جامعه بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در حوزه فرهنگ به شکل هدفمند و برنامه ریزی شده فعالیت صورت گیرد دیگر ما نیازی به گسترش دستگاه قضایی و انتظامی در جامعه نداریم افزود: باید در این حوزه به گونه ای کار شود که مردم خودشان پلیس درون خود باشند و نیازی به ورود دستگاه قضایی و همچنین نیروی انتظامی برای کاهش آسیب های اجتماعی نخواهیم داشت.

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان تصریح کرد: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و اطلاع رسانی برای آگاهی از حقوق شهروندی مردم بر عهده رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما است.

بازوند با تاکید بر اینکه استان لرستان یکی از استان   های امن کشور محسوب می شود ادامه داد: مردم این استان مردمی مهمان نواز، رئوف و مهربان هستند و باید رسانه ها در معرفی این خصیصه های مطلوب در کشور اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم نحوه فعالیت رسانه ها در معرفی لرستان زمینه حضور سرمایه گذران بخش خصوصی را در استان فراهم می آورد ادامه داد: امیدواریم رسانه ها بتوانند قدم های مثبتی برای بهبود فرهنگی استان و همچنین رشد و توسعه لرستان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی  بردارند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=40827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. س/ تشکر

  2. انتصاب بسیجی جانباز فرهیخته فرهنگی ودانشگاهی را به ریاست صدا وسیمای لرستان تبریک عرض می نماییم

  3. اززمانی که بازونداومدن صدا وسیمای مرکزلرستان
    برنامه های سازمان خیلی کم رنگ وکم مشتری شدن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.