تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

بابک زنجانی بازداشت شد/ دلایل دستگیری

  • کد خبر : 41097
  • 09 دی 1392 - 21:10

    به گزارش میرملاس نیوز ، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد. سابقه ماجرا به گزارش جهان به نقل از صبحانه، سابقه ماجرا به دو روز قبل بازمی گشت که عباس جعفری دولت […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.

سابقه ماجرا

به گزارش جهان به نقل از صبحانه، سابقه ماجرا به دو روز قبل بازمی گشت که عباس جعفری دولت آبادی دادستان عموم و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی تلویحاً به ممنوع الخروج شدن “زنجانی” اشاره و بدون اعلام دستگیری قریب الوقوع وی اظهار داشت: آن چه در این باره می توانیم به شما بگویم این است که پرونده این فرد در دادستانی تهران مفتوح است.

گواهی جعلی پرداخت بدهی

گفته می شود پرونده بدهی هنگفت زنجانی به وزارت نفت با ادعای تحریم و جعل گواهی بانک مرکزی تاجیکستان دلیل این موضوع بوده است.

روابط عمومی بانک مرکزی عصر شنبه با اعلام اینکه بابک زنجانی تاکنون هیچ گونه وجهی را به حساب بانک مرکزی واریز نکرده است، ادعای وی را تکذیب کرد.

بنا بر اعلام روابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با استعلام به عمل آمده در روز جاری، واریز هر گونه وجهی به حساب بانک مرکزی بابت بدهی آقای بابک زنجانی تایید نمی‌شود.

سید سعید حیدری عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در این خصوص اظهار داشت: سندی که بابک زنجانی مبنی بر پرداخت بدهی خود به وزارت نفت به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کرده است، طبق بررسی‌های انجام شده جعلی از آب درآمد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس و برخی دیگر، این سند و گواهی که ظاهراً از بانک مرکزی تاجیکستان صادر شده، جعلی بوده است.

براساس این گزارش، چندی پیش بابک زنجانی ‌گواهی از بانک مرکزی تاجیکستان ارائه کرد،‌ مبنی بر اینکه تمامی بدهی خود به دولت ایران را در این کشور به حساب بانک مرکزی ایران واریز کرده است، اما با پیگیری‌های مجلس مشخص شد حتی پولی به حساب دولت ایران واریز نشده و گواهی صادر شده نیز ظاهراً یا جعلی بوده و یا با پرداخت یک میلیون دلار از سوی وی صادر شده ‌است.

نامه نمایندگان به سران سه قوه

هفته گذشته ۱۲ نفر از چهره های سرشناس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سران سه قوه، خواستار برخورد با پرونده فساد مالی بابک زنجانی شدند.

دستور رئیس جمهور برای پیگیری

روز گذشته نیز دکتر روحانی در دستوری به معاون اول خود خواستار اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء‌استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه فراهم کرده‌اند شد. وی در دستور خود به اسحاق جهانگیری نوشت: به ویژه ضروری است موارد سوء‌استفاده از شرایط تحریم مورد رسیدگی قرار گیرد و برای حراست از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام فوری صورت پذیرد و گزارش مربوطه ظرف یک ماه به اینجانب ارائه گردد.

نگاهی به اموال و دارایی های بابک زنجانی

بابک زنجانی به گفته خودش دارای بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، “اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی” ( First Islamic Investment Bank) در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.

زنجانی در مصاحبه‌ای گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و “هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل مشغول ارائه تجارت و خدمات هستیم.” وی همچنین اعلام کرده که ماهی ۲۹ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند !

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. و دینم دیتون چمون ا سر هت ؟

  2. چند سؤال پیرامون خبربازداشت بابک زنجانی:
    آیاهرکسی که بیش از حد پولدار شود، باید زندانی شود؟
    وهر پولداری که بیش از حد معروف شود، باید زندانی شود؟
    آیاهر پولداری که رابطۀ نسبی یا سببی با برخی‌ها نداشته باشد، باید زندانی شود؟
    و بعد:
    اگر بابک زنجانی متهم اقتصادی است، چرا تا به حال دستگیر نشده بود؟
    اگر بابک زنجانی متهم اقتصادی نیست، چرا الآن دستگیر شده است؟
    اگر بابک زنجانی متهم اقتصادی است، این چه دستگاه اقتصادی و قضایی است که به او اجازۀ این همه رشد را می‌دهد؟
    در این فضای اقتصادی، چند تا بابک زنجانی دیگر وجود دارد که با چراغ خاموش، آهسته می‌روند و می‌آیند؟
    و دست آخر این‌که:
    اگر هر پولداری به دلیل فشار این و آن دستگیر شود، دیگر هیچ متمولی جرأت سرمایه‌گذاری در کشورمان را نمی‌کند؟
    کلاً ما ایرانی‌ها اگر خودمان نتوانیم پولدار شویم، لااقل دل‌مان خنک می‌شود که یک پولداری با سر به زمین بخورد؟
    آیابهترنیست (بابک زنجانی ها )را مجاب کنیم تا مثلاً ظرف مدت یکی دو سال آینده حدوداً ۲۰ الی۳۰ هزار شغل در داخل کشور ایجاد کند و یا این کار و آن کار بزرگ اقتصادی را هم انجام دهد. حال بفرمائید که کدام تصمیم دولت میتواند بهتر باشد، نابود کردن این شخص و تعطیل نمودن مجموعه های اقتصادی اش و یا بهره مندی از توان و امکاناتش؟ آیا رشد و توسعه اقتصاد ایران و دلشاد کردن و روشن نمودن چراغ خانه۲۰ الی۳۰ هزار خانواده به اندازه ادامه حیات اقتصادی (بابک زنجانی ها)ارزش ندارد؟
    (میرملاس لطفادیگه سانسوربسه حداقل یه نظر ازمارا هم مرقوم فرمایید ممنون میشم)

    • جناب آزادبخت ازاینکه نظرم رو چاپ نمودی ازتون متشکرم
      کاش نطراتی که پیرامون آقایان رشیدی و ملکشاهی پیرامون فتنه براتون نوشته بودم هم چاپ میکردین باوربفرماییدقصدونیت فقط وفقط روشنگری وبیان حقایق وبرای پایندگی وسربلندی وتقویت نظام جمهوری اسلامی است قصدوغرض دیگری جزتقویت نظام درافکاراین حقیرنبوده ونیست،
      درخواست دیگرم اینست،مخاطبین محترم سایت وزین شما=میرملاس اگرنظری مخالف نظر مدیران ازجمله نماینده شهر که هرازچندگاهی ماهاروباصحبت هاومصاحبه های بی مورد خودش ،عصبی میکند بچاپ برسانیدهم ارزش سایت شمابالامی رودوهم برمخاطبین سایت افزوده میگردد.
      بازم ازاینکه کامنت مراحذف نکردی باردیگرسپاسگزارم

  3. البته همیشه وقتی کار از کار میگذره همه به تکاپو میفتن.حلا کیه که می خواد مال و اموال بابک زنجانی رو از همه جای دنیا جمع کنه و بیاره ایران که بله اینا بیت الماله و باید برسه به دست مردم!

  4. سرم خیلی درد میکنه. دیشب شب رحلت پیامبر خدا بود. چند و قتی که وقتی اسم بابک رو می شنوم به خودم نگاه می کنم و میگم ۳۰ ساله شدم و هنوز پدر و مادرم آرزو به دل موندن که یه شغل ساده برای پسر فوق لیسانسشون پیدا بشه. یا رسول الله شما مولا و مقتدای ما هستید. شما رو قسم میدهم ما رو دعا کنید. امید به زندگی برامون صفر شده. مهمترین خبر کشورمون شده بازداشت مجرمهای اقتصادی… ای پیامبر مهربانی مگر شما نگفتید که ازدواج سنت شماست. به خدا قسم دوست داریم ازدواج بکنیم اما مگر مجال میدهند؟
    ۳۰ ساله شدم و هنوز جیره خوار پدر می باشم. در چهره پدر نگاه کردن از مشاهده سونامی هم برامون سخت تر شده
    ای رسول برگزیده خدا فرمودید علم را تا چین هم شده بیاموزید اما وقتی آتش به جان ما می افتد که دیگر نیاز نیست تا چین بروند تا علم یاد بگیرند، چون با مراجعه به سر کوچه و دانشگاه غیر انتفاعی می شود علم خرید و دانش بدست آمده ما رو به چوب حراج گذاشت. ای محمد(ص) ما رو دعا کن.
    ما چیزی جزء یک زندگی حلال و آبرومندانه نخواستیم اما دیگر خسته شدیم از بس که دنبال کار گشتیم.
    دیگر خسته شدیم از بس که طعنه بی پارتی بودن را شنیدیم. آقا جان بیش از ده مقاله علمی در رشته تحصیلی خودم چاپ کردم باز هم به من می گویند کار نداریم.
    آقا جان شما رو به فاطمه(س) قسم ما رو دعا کنید.

    • چیزی از بابکها باقی نمی ماند که شما را استخدام کنند .

    • با سلام
      خدا را به پهلوی شکسته فاطمه، به دستان بریده عباس علمدار ، به فرق شکافته شده مولا علی ، به جگر پاره پاره امام حسن، و به پیکرهای مفقود شهیدانمان قسم میدهم مشکل این هم وطنمان را حل کند و تمام جوانان ما را به راه راست هدایت فرماید و تمام پدران و مادران رنج کشیده را ارامش عطا فرماید. امین یا رب العالمین

  5. آقای شهروند لرستانی!
    از خدا می خوام به زودی زود مشکلات شما و امثال شما حل بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.