تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مدیرعامل شرکت شهرک‎‏های صنعتی لرستان خبر داد: احداث ۲ شهرک تخصصی صنایع تکمیلی در استان

  • کد خبر : 41143
  • 11 دی 1392 - 10:00

  مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان از مطالعه امکان‎سنجی ۸ طرح منتخب از صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازایسنا، فرزاد محمدی  افزود: صنایع تکمیلی پتروشیمی در روند توسعه استان موثر بوده و می‎تواند در گسترش فعالیت‎های صنعتی در استان نیز مفید باشد. وی با بیان اینکه طرح […]

 

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان از مطالعه امکان‎سنجی ۸ طرح منتخب از صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازایسنا، فرزاد محمدی  افزود: صنایع تکمیلی پتروشیمی در روند توسعه استان موثر بوده و می‎تواند در گسترش فعالیت‎های صنعتی در استان نیز مفید باشد.

وی با بیان اینکه طرح پائین دست پتروشیمی در کشور در حال امکان‎سنجی است که در این راستا این شرکت نیز جهت شناسایی طرح‎ها فعالیت خود را آغاز کرده، اضافه ‎کرد: پتروشیمی لرستان یکی از طرح‎های بزرگ صنعتی استان است که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۸۸ در مجاورت شهرک صنعتی شماره ۲ خرم‎آباد در زمینی به وسعت ۱۳۰ هکتار آغاز شده و باتوجه به اینکه هدف نهایی شهرک‎های صنایع تکمیلی پتروشیمی، صادرات است، باید برنامه‎ریزی بلندمدت برای تولید، فروشٍ و سرمایه‎گذاری انجام شود.

محمدی ادامه داد: در راستای شناسایی طرح‎های پایین دستی پتروشیمی در لرستان به عنوان یک استان مستعد در این بخش و بر اساس ماده ۱۵۶ قانون برنامه پنجم توسعه، ۸ طرح جهت مطالعه امکان‎سنجی توسط پتروشیمی انتخاب شد.

مدیر‎عامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان یادآور شد: ۱۲ شهرک تخصصی صنایع تکمیلی در کشور در آینده نزدیک ایجاد می‎شود که ۲ شهرک به استان اختصاص داده شده و با توجه به افزایش سرمایه‎گذاری‎ها در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دست آن، زمینه برای جذب سرمایه‎گذاران بخش پتروشیمی در استان فراهم است.

وی گفت: در راستای کاهش ریسک سرمایه‎گذاری و جذب سرمایه‎گذاران مطالعات امکان‎سنجی ۸ طرح منتخب از صنایع پایین دستی پتروشیمی تهیه و از طریق وب‎سایت شرکت در اختیار متقاضیان و سرمایه‎گذاران قرار گرفت.

محمدی بیان کرد: مطالعات امکان‎سنجی طرح تولید ظروف تزریقی بسته‎بندی دارو، فیلم ۵ لایه بهداشتی از پلی اتیلن، فوم پلی اتیلن، لوله‎های فشار قوی توزیع گاز، آب و فاضلاب پلی اتیلن، ورق پلی اتیلن، ظروف تزریقی بسته‎بندی مواد غذایی، ژئو ممبرین، پروفیل پلی‎اتیلن از طرح‎های انتخاب شده هستند.

مدیر‎عامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی لرستان در آینده‎ای نزدیک محصولات مختلف پلی‎اتیلن سبک، سنگین و خطی به ظرفیت ۳۳۰ هزار تن را در سال تولید خواهد کرد لذا ایجاد شهرک تخصصی صنایع پائین دستی مجموعه فوق بدیهی به نظر می‎رسد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.