تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

بومی سازی مدیریت صدا وسیما

  • کد خبر : 41184
  • 11 دی 1392 - 14:52

    عزت اله امیری (امرایی) / میرملاس نیوز : بومی سازی مدیریت صدا وسیما با انتصاب محمد بازوند در این روز ها که بازار تعویض مدیران دولت سابق و روی کار امدن مدیران دوبت تدبیر وامید داغ می باشد یک انتصاب مهم نیز در صدا وسیمای استان لرستان انجام گرفت که تقریبا توجه کمتری در […]

 untitled

 

عزت اله امیری (امرایی) / میرملاس نیوز :

بومی سازی مدیریت صدا وسیما با انتصاب محمد بازوند

در این روز ها که بازار تعویض مدیران دولت سابق و روی کار امدن مدیران دوبت تدبیر وامید داغ می باشد یک انتصاب مهم نیز در صدا وسیمای استان لرستان انجام گرفت که تقریبا توجه کمتری در رسانه ها به ان شد.
فردی که سکان صدا وسیمای استان یا بهتر بگوییم به تعبیر حضرت امام ره این دانشگاه بزرگ را در دست گرفته است اقای محمد بازوند از بسیجیان دوران دفاع مقدس می باشد.ایشان به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند این دانشگاه عمومی را به محلی برای پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی بسیار بهتر از گذشته تبدیل نماید .کما این که در گذشته نیز توانسته است خدمات بسیار مفیدی در صدا وسیما انجام دهد.
مهمترین ویژگی محمد بازوند ولایت پذیری ایشان می باشد که در مقاطع مختلف این ویزگی مهم را به منصه ظهور گذاشته است .در دوران دفاع مقدس برای لبیک گفتن به فرمان حضرت امام (ره) راهی جبهه های جنگ شد ودر چندین مرتبه حضور در جبهه های جنگ به افتخار جانبازی نائل گردید.
یکی دیگر از مواردی که می تواند آقای بازوند را در امر مدیریت صدا وسیما موفق کند داشتن مشاغلی چون تدریس در اموزش وپرورش می باشد .ایشان با تدریس در آموزش وپرورش در طی سال های معلمی خود با احتیاجات و انتظارات قشر وسیع ومهمی از جامعه همچون دانش اموزان وجوانان و فرهنگیان اشنا بوده واین امر در تصمیم گیری ایشان برای سطوح کلان مدیریت می تواندمورد توجه قرار بگیرد.
تجربه ۴ سال مدیریت آموزش وپرورش منطقه رومشگان بر تجربیات ایشان برای جنبه های اجرایی مدیریت وتصمیم گیری مدیریتی در حیطه های مختلف اداری و مالی افزوده است .
تدریس در دانشگاه طی سال های متمادی توانسته ایشان را به عنوان یک فرد فرهیخته فرهنگی واجنماعی در استان مطرح نماید .نردیکی و تماس با فرهیختگان دانشگاهی و دانشجویان می تواند اقای بازوند را در ساخت برنامه های مورد نظر این قشر کمک نماید
شاید بتوان رشته تحصیلی ایشان یعنی جامعه شناسی را یکی از بهترین رشته ها برای تصدی مدیریت صدا وسیما دانست . چرا که ایشان به صورت علمی با طبقات مختلف جامعه اشنایی داشته واین امر می تواندزمینه شناخت ایشان را برای تصمیم گیری در ساخت وراهبرد برنامه های مختلف صدا وسیما در پی داشته باشد.
تجربه چندین ساله ایشان در صدا وسیما به عنوان یکی از مدیران رده بالای صدا وسیما طی سال های گذشته باعث شده است که ایشان برای اندوختن تجربه وارد صدا وسیما نشود وشاید بتوان گفت اقای محمد بازوند یکی از اندک مدیران استان می باشد که چنین وضعیتی دارد یعنی از ارگان دیگر نیامده تاچندین سال( که البته نه چون عمر مدیران استان بسیار کم می باشد ) فقط برای اشنا شدن با ظاهر ان اداره وقت بخواهد.ایشان از این نظر که مدت زیادی در صدا وسیما بوده است از همان روز اول با مشکلات و نقاط ضعف وقوت سازمان اشنا بوده و می تواند از این امتیاز بسیار مهم در پیشبرد اهداف صدا وسیما به نحو مطلوبی برخوردار شود.
اقای بازوند به دلیل تعلق داشتن به این اب وخاک به خوبی می داند که روح و روان مردم لرستان با چه برنامه هایی همخوانی دارد چه برنامه ای می تواند خانواده های لرستانی را از داشتن ماهواره ها بی نیاز کند وبه طور عامیانه ماهواره خاموش کن باشد.
اقای بازوند می داند که علی رغم پیشرفت تکنولوژی در ساخت برنامه ها و اهنگ های جدید گوناگون به عنوان مثال چگونه مردم لرستان با صدای اهنگ دایه دایه وقته جنگه گوش های خود را ازشنیدن هر صدایی می بندند وفقط به این اهنگ گوش جان می سپارند.
شاید مخلص کلام این باشد برای اولین بار در سطوح کلان مدیریت استان فردی بر مسند مدیریت یکی از نهاد های مهم استان قرار گرفته که تمام ویژگی های مورد نظر برای تصدی پست را داشته است . از تجربه وتخصص وتعهد و خوش فکری ایشان که بگذریم ، ارتباط با طبقات مختلف جامعه همچون فرهنگیان ودانشگاهیان و هم چنین ارتباط ویژه ایشان با روحانیون نوید بخش روز های خوب و مهمی برای صدا وسیمای لرستان می باشد که با تدبیر ودرایت اقای بازوند می توان امیدوار بود استان لرستان در زمینه های که توسعه ان به صدا وسیما مربوط می باشد شاهد دوران طلایی توسعه باشد
در پایان امیدواریم که اقای بازوند بتواندبا تولید برنامه های کارشناسی با نقد های منصفانه مسئولان سبب بهبود مدیریت مدیران و با تولید برنامه های چالشی و مناظره گونه پای مدیران گریزان از رسانه ملی را به صدا وسیما باز کند تا مورد بازخواست مردم قرار بگیرند. انتظاری که مردم استان از اقای بازوند به عنوان یک مدیر لایق و شایسته و بومی واشنا به درد جامعه دارند این است که یک برنامه برای پاسخ گویی مسئولان به انتقادات مردم و حتی برای تشویق مدیران شایسته
در کنداکتور برنامه های صدا وسیما مرکز استان قرار داد.برنامه ای که شاید بتواند تمام مردم استان را پای این جعبه جادویی میخ کوب کند چرا که مشکلات استان لرستان بیش از استان های دیگر می باشد . استانی که مرکز ان یعنی خرم اباد از برخی جنبه های داری بافت روستایی می باشد و مشکلاتی که گریبان گیر روستا های استان های دیگر است در مرکز استان به فراوانی وجود دارد حتما دارای سوژهای خوبی برای برنامه سازی چالشی با حفظ احترام به مدیران ومخاطبا ن می باشد.
هم اکنون که دولت تدبیر وامید در حال انتصاب مدیران استان می باشد صدا وسیما می تواندبا اوردن مدیران جدید به صدا وسیما وتشریح برنامه های انها مردم را در جریان امور قرار دهد .
در پایان امیدواریم آقای بازوند با تدبیر ودرایت خود وبا بهره گیری از دانش و تجربه خود بتواند گام های مهمی در پیشرفت وشکوفایی استان لرستان بردارد

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 319در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۱۹
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.