تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

۳۹ هزار نفر در لرستان آموزش‌های فنی‌ وحرفه‌ای را فرا گرفتند

  • کد خبر : 4124
  • 10 اردیبهشت 1391 - 19:08

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: در سال گذشته ۳۹ هزار نفر در استان لرستان آموزش‌های فنی ‌وحرفه‌ای را فرا گرفتند.قباد بیرانوند عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کارگر اظهار داشت: این افراد در دو بخش دولتی و غیر دولتی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را فرا گرفته‌اند که این …

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: در سال گذشته ۳۹ هزار نفر در استان لرستان آموزش‌های فنی ‌وحرفه‌ای را فرا گرفتند.قباد بیرانوند عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کارگر اظهار داشت: این افراد در دو بخش دولتی و غیر دولتی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را فرا گرفته‌اند که این ۳۹ هزار نفر دوره معادل ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت بوده است.

وی افزود: در لرستان ۱۷ مرکز ثابت برادران و خواهران، هفت مرکز ندامتگاه، پنج مرکز پادگان و ۹ مرکز آموزش جوار دانشگاه‌ها به صورت دولتی وجود دارند که در سال گذشته چهار میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت معادل ۱۴ هزار نفر دوره برگزار شده، یعنی ۹۸ درصد تعهدات در این بخش تحقق یافته است.

بیرانوند در ادامه به برنامه‌های سال ۹۱ اشاره کرد و از راه‌اندازی رشته گوهرتراشی و جواهرسازی در لرستان خبر داد و گفت: این رشته‌ها در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و ندامتگاه مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: با راه‌ا‌ندازی این مراکز و ارائه آموزش‌های لازم، ۵۰۰ تا ‌هزار شغل در این حوزه ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان همچنین ارائه آموزش‌های مگاترونیک و رباتیک در خرم‌آباد، برق خودرو در الیگودرز، برق ساختمان درجه یک در کوهدشت و ساخت کارگاه ریخته‌گری را از دیگر برنامه‌های فنی و حرفه‌ا‌ی لرستان در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: آموزش و تقویت مربیان، تجهیز کارگاه‌ها، ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های جدید و اشتغالزا از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=4124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.