- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرعمادی : مسئولان دیپلماسی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستند/ ایران زیربار سلطه نمی‌رود

IMG15411129

 

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد از مسئولان دستگاه دیپلماسی خواست که در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا بایستند و گفت: ملت ایران دیگر زیر بار سلطه نخواهد رفت.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با اشاره به هفته وقف اظهار داشت: وقف یکی از عبادات مهم در اسلام به شمار می آید.

وی با اشاره به ویژگی‌های وقف عنوان کرد: وقف وسیله تقرب به خداست و انسان را به خدا نزدیک و ارتباط او را با خدا قوی می کند.

خطیب جمعه خرم‌آباد همچنین ایجاد بستر برای خدمت به مردم و دین را از دیگر ویژگی‌های وقف عنوان کرد و گفت: رفع فقر در جامعه به وسیله وقف میسر می‌شود.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به تعابیری که در اسلام در زمینه وقف شده است افزود: باقیات و صالحات، صدقه جاریه، سنت حسنه و … از جمله تعابیر است که در مورد وقف به کار رفته است.

وی همچنین آثار و برکات وقف در جامعه را پاداش اخروی، ماندگاری واقفین و… برشمرد.

موقوفات احیا و در مسیر صحیح مصرف شوند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه بعضی از افرادی که موقوفه‌ها را در اختیار دارند حاضر نیستند که حق وقف را ادا کنند ادامه داد: به طور حتم این کار حرام است که باید از این کار پرهیز شود.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه عدم پرداخت حق وقف یک نوع مال مردم خوری است عنوان کرد: این افراد باید از خدا بترسند و حق وقف را ادا کنند.

وی همچنین بر ضرورت تلاش برای ثبت موقوفات جدید تاکید کرد و گفت: همچنین باید موقوفات گذشته نیز احیا و در مسیر صحیح مصرف شود.

نامه امام(ره) به گورباچف تاثیر عمیقی بر نخبگان و سیاسون دنیا گذاشت

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز پیام تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق اشاره کرد و گفت: این پیام تاریخی تاثیر عمیقی بر نخبگان و سیاسون دنیا گذاشت.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه گرچه این پیام خطاب به گورباچف بود اما بر همه دنیا تاثیر گذاشت ادامه داد: امام در این پیام شکست کمونیست را پیش‌بینی و تاکید کرده بودند که انحطاط بشر به خاطر مادی گرایی است.

وی با بیان اینکه امام(ره) در این پیام گفته بودند که تنها راه نجات بشریت روی آوردن به اسلام، معنویت، دین و دیانت است افزود: امام(ره) در این پیام شکست غرب را پیش بینی کرده بودند.

حجاب آرامش روحی و روانی جامعه به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز کشف حجاب ادامه داد: حجاب موجب سلامت فرد و جامعه است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه حجاب یک ارزش است عنوان کرد: در این راستا کشورهای غربی به دنبال این هستند که حجاب را از زنان کشورهای اسلامی بردارند چرا که می دانند کشف حجاب موجب بی‌بندوباری، شهوت رانی، فروپاشی خانواده شده و جوانان را بی هویت می کند.

وی با تاکید بر اینکه حجاب انسان را از لغزشها و خطاها نگه می دارد افزود: حجاب آرامش روحی و روانی جامعه به دنبال دارد.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه تصریح کرد: متاسفانه امروز وضعیت حجاب در جامعه مطلوب نیست و نگران کننده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه امروز وضعیت حجاب در جامعه ما به سبک کشورهای غربی است ادامه داد: این در حالیست که این وضعیت حجاب به سبک ایرانی و اسلامی که مدنظر مقام معظمر رهبری است نیست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به این موضوع از سوی مسئولان ادامه داد: دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی باید در این راستا اقداماتی را انجام دهند که سلامت روحی و روانی جامعه حفظ شود.

قیام ۱۹ دی نقطه عطف نهضت امام(ره) بود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم اشاره کرد و گفت: ۱۹ دی آغاز انفجار انقلاب و نقطه عطف نهضت امام(ره) بود.

حجت الاسلام میرعمای با بیان اینکه قیام مردم قم موجب شد که انقلاب اسلامی ایران اوج بگیرد و سرآغازی برای پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شود افزود: در حقیقت ۱۹ دی و قیام مردم قم بصیرت و آگاهی مردم را نشان داد.

وی با بیان اینکه مردم قم با این قیام به موقع به صحنه آمدند ادامه داد: در این راستا باید ریشه های تاریخی انقلاب اسلامی ایران برای جوانان بازگو شود و از آنها درس و عبرت بگیریم.

بعد از توافق هسته‌ای ژنو آمریکایی ها “پررو” شده‌اند

خطیب جمعه خرم آباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهانتهای پی‌درپی آمریکا به ملت ایران اشاره کرد و گفت: بعد از توافق هسته‌ای ژنو آمریکایی‌ها پررو شدند و مرتب کلمات و جملات شایسته خود را علیه ملت ایران به کار می‌برند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه پس از توافق ژنو آمریکا توافقنامه را نقض و تحریم‌های جدید علیه ملت ایران در پیش گرفت عنوان کرد: آمریکایی‌ها اتهامات و ادعاهای واهی مانند نقض حقوق بشر را مجدد متوجه ملت ایران کردند.

وی همچنین با اشاره به اعزام هیئتی از سوی پارلمان اروپا و ملاقات آنها با فتنه گران عنوان کرد: این هیئت در انظار عمومی به فتنه‌گران هدیه دادند و همچنین رئیس این هیئت در ملاقاتی که با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتند به ایشان بی احترامی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا ایران را فریبکار عنوان کرد و در تماس تلفنی که با رئیس جمهور ما داشتند گفتند که گزینه نظامی علیه ایران روی میز است گفت: آمریکا جرات پیدا کرده و این در حالیست که امام(ره) همواره می گفتند که ما آمریکا را زیر پا می گذاریم و این کشور شیطان بزرگ است.

مسئولان در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستند

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به ادعاهای واهی آمریکا در این رابطه که ما حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت نمی شناسیم و ایران باید به خود بیاید عنوان کرد: ما به آمریکا می گوییم که ایران خیلی وقت است که به خود آمده و استقلال خود را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران ۳۴ سال است که از زیر سلطه شما خارج شده است ادامه داد: یقین بدانید ملت ایران دیگر زیر سلطه شما نخواهد رفت.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه آمریکا بداند که “شعار مرگ بر آمریکا” در فرهنگ ملت ایران جای گرفته است عنوان کرد: از نظر ملت ایران منفورترین افراد، سران آمریکایی هستند.

حجت الاسلام میرعمادی همچنین با بیان اینکه از مسئولان می خواهیم که در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستند افزود: تجربه نشان داده که هرچه در مقابل آمریکا مقاوم تر برخورد کنیم آنها عقب نشینی می کنند و اگر نرمش نشان دهیم آنها جلوتر می آیند.

وی با تاکید بر اینکه امروز اعلام می کنیم که اگر آمریکایها دست از توهین‌ها و تحقیرهای خود علیه ملت ایران برندارد غنی‌سازی هسته‌ای خود را تا ۶۰ درصد ادامه خواهیم داد گفت: تا کنون غنی‌سازی ۲۰ درصد در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و آمریکایی ها بدانند که ما مصمم هستیم و ملت ایران سر حرف خود می‌ماند چرا که تا کنون نیز اینگونه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین خطاب به مسئولان دیپلماسی گفت: مسئولان دیپلماسی ایران باید محکم و با عزت در مقابل آمریکا بایستند.