تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

عاملان قتل‌‌عام حیات‌وحش لرستان زندانی‌ شدند

  • کد خبر : 41487
  • 17 دی 1392 - 8:42

  نیروهای یگان محیط زیست لرستان در تاریخ ۱۳۹۲/۸/۱۸ حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد متوجه یک شکارچی سابقه دار می شوند که اقدام به شکار غیرمجاز دو راس کل وحشی نموده است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، محیط بانان برای […]

 
نیروهای یگان محیط زیست لرستان در تاریخ ۱۳۹۲/۸/۱۸ حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد متوجه یک شکارچی سابقه دار می شوند که اقدام به شکار غیرمجاز دو راس کل وحشی نموده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، محیط بانان برای دستگیری متخلف اقدام نموده و شکارچی غیرمجاز که متوجه حضور مامورین شده بود با استفاده از تاریکی شب و شناخت کافی از منطقه متواری می شود.

محمدهادی رستمی مسئول اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: محیط بانان در جریان تعقیب متهم وارد یکی از روستاهای منطقه شده و از روی آثار بجا مانده از جمله گل و لای زیاد در ورودی یکی از خانه های روستایی، محل زندگی شکارچی فراری را شناسایی نمودند.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند
تصاویر این گزارش عکس های کشف شده در جریان بازرسی از منزل متهم ردیف اول پرونده می باشد
 
متخلف شناسایی شده از شکارچیان حرفه ای و سابقه داری است که مدتها به دلیل کشتار حیات وحش منطقه سفیدکوه خرم آباد و مناطق اطراف، تحت تعقیب نیروهای محیط زیست بوده اما هربار به نحوی موفق به فرار از دست مامورین شده است.

رستمی افزود: به دنبال شناسایی منزل شکارچی فراری، ضمن تنظیم لایحه توسط واحد حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان و درخواست صدور حکم تفتیش و بازرسی از منزل از طریق مراجع قضایی، پرونده به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد ارجاع و با دستور دادیار محترم این شعبه، حکم تفتیش و بازرسی از منزل مذکور در معیت نیروهای کلانتری محل صادر گردید.

مسئول اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بیان داشت: پس از صدور حکم ورود به منزل، نیروهای یگان محیط زیست به همراه مامورین نیروی انتظامی بصورت غافلگیرانه وارد منزل متهم شده و به تفتیش و بازرسی منزل وی پرداختند.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند

در جریان بازرسی از منزل این متخلف، یک قبضه اسلحه جنگی ام-یک، یک قبضه اسلحه تکلول شکاری، یک قبضه اسلحه گلوله زنی پیشرفته و هجده عدد فشنگ مربوطه، یک بهله سارگپه تاکسیدرمی شده، یک قطعه کبک تاکسیدرمی شده، تروفه کل وحشی تاکسیدرمی شده، پوست کل وحشی، سر یک کل تاکسیدرمی شده، سر کل وحشی شکار شده آماده جهت طبخ (داخل فریزر)، مقدار ۵/۴ کیلوگرم گوشت کل وحشی (داخل فریزر)، چراغ قوه LED بزرگ، بسته تنظیم سلاح، دوربین چشمی شکاری، ۷۱ عدد فشنگ ساچمه زنی، ۱۱۱ عدد فشنگ برنو، ۹ قبضه چاقوی شکاری و دو قطعه پرنده دراج تاکسیدرمی شده کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه دستگیر شد.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند

ضمن تنظیم صورتجلسه در محل با حضور مامورین نیروی انتظامی، پرونده به شعبه دوم دادیاری جهت رسیدگی قضایی ارجاع و وسایل کشف شده تحویل کلانتری محل گردید.

محمدهادی رستمی اظهار داشت: در ادامه بازرسی از منزل این شکارچی سابقه دار، عکس های تاسف برانگیز زیادی از قتل عام بیرحمانه حیات وحش از جمله کل وحشی، جوجه تیغی، گراز و غیره بدست آمد.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند

پس از ارجاع پرونده به دادگاه جهت رسیدگی قضایی، متهم که از افراد سرشناس و بانفوذ منطقه می باشد سعی داشت با اعمال نفوذ، تصاویر کشتار حیات وحش را پیش از رسیدن به دست قاضی از پرونده پاک کرده و جرم خود را تا حد بسیار زیادی سبک نماید.

کامران سپه وند کارشناس حقوقی اداره محیط زیست لرستان در خصوص پرونده گفت: به دنبال تلاش متهم و فشار بسیار زیاد برای اعمال نفوذ و ایجاد اختلال در روند رسیدگی به پرونده، با پیگیری مهندس بازگیر مدیر کل محیط زیست لرستان، واحد حقوقی این اداره یک نسخه از تصاویر کشتار حیات وحش را نزد معاون دادستان شهرستان خرم آباد برده و از وی تقاضا می کنند برای جلوگیری از اعمال نفوذ متهم در پرونده و از بین بردن مدارک جرم وارد عمل شوند.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند

رحیمی نژاد معاون دادستان خرم آباد پس از مشاهده تصاویر کشتار حیات وحش به شدت متاثر شده و دستوری اکید برای رسیدگی مجدد به پرونده با عنایت به تصاویر و مدارک ارائه شده از سوی اداره محیط زیست را صادر می کند.

سپه وند افزود: به دنبال دستور معاون دادستان بررسی مجدد پرونده آغاز و در جریان بررسی مجدد، پای افراد بانفوذی که سعی در انحراف مسیر پرونده و از بین بردن مدارک جرم را داشتند نیز به این پرونده باز شده و دو متهم جدید نیز به دادگاه احضار می شوند.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند

همچنین با توجه به ادعای متهم در خصوص اینکه گوشت های کشف شده از داخل فریزر گوشت شکار نبوده و متعلق به حیوان اهلی می باشد، با دستور قضایی گوشتهای کشف شده جهت اعلام نظر کارشناسی به آزمایشگاه معتمد ارسال و نتیجه اعلام شده از سوی آزمایشگاه نشان می داد که گوشتها متعلق به حیوان وحشی می باشد.

کارشناس حقوقی اداره محیط زیست لرستان گفت: دادیار شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد با مشاهده تصاویر و مدارک ارائه شده، دستور بازداشت متهم ردیف اول در زندان مرکزی خرم آباد را صادر نموده و متهمین می بایست بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست در خصوص شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت نمایند.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند

متهمین پس از پرداخت کل مبلغ ضرر و زیان که تاکنون ۷۷ میلیون ریال آن پرداخت شده است، بابت ارتکاب به جرم شکار غیرمجاز در دادگاه محاکمه خواهند شد.

کامران سپه وند گفت: ضمنا درخواست ابطال جواز حمل سلاح متهم ردیف اول از طریق واحد حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان ارائه و مراتب در دست بررسی است.

عاملان قتل‌عام حیات وحش لرستان زندانی شدند

کارشناس حقوقی اداره محیط زیست لرستان در پایان اظهار داشت: از حمایت ها و پیگیری جدی مهندس بازگیر مدیرکل محترم محیط زیست استان لرستان در مورد این پرونده پیچیده و بزرگ، از جناب آقای رازانی دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد که همواره همیار و پشتیبان محیط زیست بوده و حساسیت ویژه ای که در خصوص پرونده های تخلف زیست محیطی داشته اند، معاون محترم ایشان جناب آقای رحیمی نژاد و همچنین آقای بازوند دادیار محترم شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد به خاطر تلاش و قاطعیتی که در خصوص این پرونده به خرج دادند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 40در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۰
  1. خدا ازشون نگذره
    کم ترین مجازات برای اینها اعدام هستش

  2. خدا دستشو بشکنه . از مسئولین محترم قضایی خواستار برخورد محکم و عبرت آمیز برای این افراد هستیم . جرایم سه چهار میلیونی دردی رو دوا نمی کنه . به نظر بنده به ازای هر راس کل باید ۳۰میلیون جریمه بشه . این افراد یی رحم واسه تفریح جان این موجودات زیبا و بی دفاع رو میگیرن و به آن افتخار هم میکنن و عکس یادگاری که به زعم خودشان نشان از شجاعت است میگیرن .

  3. خدا لعنتشون کند

  4. چرا عکس این بی شرفها رو شطرنجی کردید.بذارید تمامی مردم این جلادان طبیعت رو ببینن تا هرکجا اونا رو دیدن در شان خودشون باهاشون رفتار کنن.از مراجع قضایی هم انتظار میره اشد مجازاتو برا این بی رحمها در نظر بگیرن.

  5. با ۲۵ ملیون سروتهشو هم آوردن آقای قاضی تورو شرفت قصم زیر ده سال حکم نده تا شاید یک صدم این نامردیاشون جبران بشه

    • متاسفانه در قانون. مجازاتهای بسیار شدید پیش بینی نشده و از این حیث دست قضات هم بسته هست. بنظر میرسه قانونگذار بایستی در تعیین مجازاتهای جدید و البته شدیدتر تجدیدنظر کنه

  6. بزرگی و پیشرفت اخلاقی یک ملت را می توان با رفتار آنها با حیوانات سنجید. (گاندی)

  7. شعر زیر که سروده دکتر شاهین سپنتا عزیز است را به همه دوستداران حیوانات تقدیم می کنم :

    چه خوش گفت فردوسی پاکزاد که رحمت بر آن تربت پاک باد

    میازار موری که دانه کش است که جان دارد جان شیرین خوش است

    سیاه اندرون باشد وسنگدل که خواهد که موری شود تنگدل

    مکن با سگ پیر آواره جنگ مبندش به زنجیر وقلاده تنگ

    مکن بیش از اندازه از باره کار مکن روز حیوان بیچاره تار

    مزن لانه مرغکان را به سنگ مشو پشتوان خردسان به جنگ

    مکن صید ماهی به وقت خوشی مکن پیشه ات کار ماهی کشی

    منه بار بر اسب بیمار ولنگ مکش در پی اش چوب الوار وسنگ

    چنان بسته ای تنگ راه نفس که بلبل دهد جا ن به کنج قفس

    چرا می کنی دشمنی با ددان ؟ چرا می کنی کار با نا بخردان ؟

    ز نا بخردی های بهرام گور تهی شد همه دشت ایران زگور

    کنون پند گیر از سر انجام او نشد جز دل خاک انجام او

    گرایران ستائی مزن تیر کین به قرقاول و کبک ایران زمین

    تو برشیر ایران ستم کرده ای دل مام میهن دژم کرده ای

    چو خالی شده بیشه ازنره شیر شده این وطن ملک گفتار پیر

    نباشد جز این پند وپیغام دین ز پیغام دین پند نیکو گزین

    همه دام ودد را ز ریز ودرشت نباید شکار و نباید بکشت

    همه جیره خوارند از مور وشیر بر این خوان گسترده ی بی نظیر

    نخواهند چنین خوار و خرد و نزار سر انجام مخلوق پروردگار

    حما یت ز حیوان کسی پیشه کرد که در زندگی سبز اندیشه کرد

  8. اگه قانون باشد همه اینها اعدام می شوند اینها به نظر بنده از ریگی بیشتر به کشور خیانت کرده اند

  9. قربانی کردن حیوانات حرکت معکوس ساعت زمان است به سوی عقب افتادگی…

  10. امیداست درخصوص شکارهای غیرقانونی بی رویه به گونه ای برخوردقضایی شودکه مجازات کامل برای عاملان ومایه درس عبرت دیگران فراهم گردد

  11. از مقامات محترم قضایی ونیروی محترم انتظامی ومحیط بانان محترم به خاطر دستگیری این افراد بی فرهنگ وبی رحم کمال تشکر وامتنان را دارم

  12. به نظر من باید سنگ سارشون کرد

  13. بابا بخدا گوشت اینها آنقدر سفته که قابل خوردن نیست .حیات وحش نابود شده من نمی دانم اینها با چه باوری این چنین تیشه به ریشه حیات وحش می زنند .از صدا و سیما می خواهم که با این آقایان گفتگو نماید تا مردم بدانند این نوع آدمها از چه اندیشه های پستی برخوردار هستند .

  14. خدا نابودتون کنه.

  15. انشاا… به غضب خداوند گرفتار میشن.آمین

  16. آقای دادستان کل خواهشن با عاملا ن قطع درختان که جهت زغال استفاد میکنند برخورد نمایید

  17. سلام درنامردبودن ایناشکی نیست واگردستگاه قضایی کوتاهی کندوقاطع عمل نکندشریک این جرم است

  18. منظورم آهواست نوشتم گوزن

  19. از مسئولین دستگاه قضایی عاجزانه درخواست اشد مجازات را برای این افراد خواستاریم . مطمئن باشید برخود قاطع با چنین افرادی جلوی این قبیل حوادث را در آینده خواهد گرفت .

  20. به قران دست من بود در ورودی شهر خرم آباد تاکسی درمی شده این بی همه چیزا رو آویزون میکردم

  21. واقعا چطور دلشون میاد این حیوونای زبون بسته رو شکار کنن؟واقعا از انسانیت دوره

  22. با سلام ودردود به امور حقوق محیط زیست و دادستان ودادیار محترم انشالله نقطه عطف بشه برای برخورد بااین قشر افرادسودجو که متاسفانه باپرداخت مبلغ ناچیزی از مجازات واقعی فرار می کنند بنظر باید این موضوع باید از شبکه افلاک بخش بشه جهت اطلاع عموم مردم

  23. تفنگچی د بسته تا کی هی اهو میکشی
    شنگ قطار میونی هی و کوه ور میکشی

    و صدای تیر تو هی اهویا فرار میکن
    سر میکن د اسمون هی خدا خدا میکن

    تفگ چی بی مروت یه زره وفا ناره
    گنج قارون داشتون اخرش گرفتارن
    امید خدا

  24. وقتی زلیخا میخواست یک عمل خلاف و جنایت انجام دهد روی مجسمه ای که روح معبودش در ان متجلی بود
    روی ان را با پارچه ای پوشید تا به قول و به زعم خود معبودش شاهد اعمال شنیع او نباشد
    اما این افراد بی حیا تصاویر خود را نیز ضبط نموده و اسباب جنایتشات را نیز در معرض دید عموم قرار داده اند . لذا جا دارد قوه قضائیه با این خاطیان بر اساس قوانین مربوطه عمل و بر خورد نماید باشد که این رویه بدعتی برای دیگران نباشد. تا ببینیم و تعریف کنیم.

  25. در ابتدا باید از محیط بانان شجاع تشکر کرد که تا پای جان از طبیعت دفاع می کنند و امیدورم با حکم قاطع قاضی چرونده (البته نه اعدام) این مجرمین به سزای اعمالشان برسند

  26. چرا محیط زیست لرستان این خبر را منتشر نمی کنه؟ نکنه مثل ماجرای پلنگ و نوروز! میخواهد سال دیگه رسانه ایش بکنه؟ امیدوارم جواب بدن که نمیدن!

  27. خداوند لعنتشون کنه صورت آنها رو شطرنجی نکنید تا مردم اونارو بشناسن و نفرین کنن . انشاا… به سزای اعمال خودشون خواهند رسیدخیییییلی ناراحت کننده است

  28. ما در کجای جهان ایستاده ایم ، با چند میلیون پول سر و ته قضیه رو درست می کنن. آدم می مونه به این جلادان قصی القلب طبیعت چی بگه !!!! اگر کشور ما هم در این موارد قوانین سخت و سفتی داشت و به درستی اجرا می شدند هیچ کس به خودش اجازه نمی داد الکی به جان طبیعت بی افتد . البته ما برای جان انسان ها ارزشی قایل نیستیم چه برسد به جان این حیوانات بی زبان!!!!!!

  29. انشا الله خداوند به سرنوشت این حیوانات ذبان بسته دچارشان کند

  30. لطف کنید از مسولین منابع طبیعی وجنگلداری هم گزارش تهیه کنید که جهت حفظ این منابع تا به حال چکار کردن؟

  31. هرگز شکار خشنودم نکرد. در شکار بود که ارگانیسم طبیعت را بی پرده دیدم.

  32. انشاالله به درد آن بچه آهو کشته شده گرفتار شوند

  33. یک خواهش دارم این خبر برای مردم بدون پوشش نمایش دهید تا همه نفرین کنن این جانیان را

  34. همین بی اخلاقی ها و قانون شکنی هاست که باعث بد بینی نسبت به ما لرستانی ها شده است وقتی که در ممالک دیگر قطع یک اصله درخت بلوط ۲۰۰میلیون تومان پول خودمان جریمه دارد و در استان و کشور ما این سرمایه ملی وافتخار زاگرس به حال خود و بدون پیگیری جدی رها می شود نباید این قتلها را غیر منتظره دانست اگر دقت کرده باشید عکسهای یادگاری و افتخار گرفته اند خدا شرمنده شان کند و از گناه انها نگذرد

  35. کاش یه شکار چی حرفه ای این جانور ها را شکار می کرد.مطمئنا کمترین حکم اعدام است. در کوهسارانی که جانوران اعم از روباه وجوجه تیغی و … جهت خوشگذرانی و پر کردن اوقات فراغت یک مشت افراد وحشی و روانی؛ شکار می شو ند آیا خداوند ابرهای باران زا را برای رساندن روزی به چنین مردمانی ارزانی خواهد داشت؟ همین یه ذره باران هم که می بارد برای همان روباه وجوجه تیغی ها ست. از دوستان فرهیخته فضای مجازی خواهشمندم هر کسی حتی از اعضای خانواده برای نشان دادن جسارت خود از خاطرات یا اقداماتی جهت از بین بردن محیط زیست کلامی به میان آوردند؛برخورد قاطع به عمل بیاورند.

  36. صد رحمت به اون کفتارهای درنده و بی رحم که دسته جمعی برای حفظ بقاء خود یک آهو شکار میکنن . اون کارشون از روی ناچاری هست . یک کفتار شرف داره به صد راس از این افراد ، هر چند مقایسه اینها با کفتار ظلمی است در حق این حیوان

  37. به خدا اینا بویی از انسانیت نبردن اصلا اینا ادم نیستن چهقدر با افتخار جلو دوربین ایستاده تا عکس یادگاری بندازه واقعا که خیلی متاسفم . اگه قانونی باشه یک دستشو ن رو قطع کنن

  38. از نوع پوشش لباس و اون سیگار دستشون مشخصه چقدر بی شخصیت و بی خانواده هستن.به نظر من باید چند نفر از این چنین افرادی اعدام کرد تا درس عبرتی برای آیندگان شود نه جریمه نقدی که بعدا به ریش دادگاه و دولت بخندند و هر جا بشینن با آب و تاب جریان تعریف کنند.افسوس

  39. واقعاننننننننن با ید بهشون جایزه میدادن دوتا کل بزرگی زده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.