تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

پاسخ انجمن اسلامی معلمان استان لرستان به نماینده خرم آباد

  • کد خبر : 41524
  • 17 دی 1392 - 16:05

    در پاسخ به سخنان ابراهیم آقامحمدی نماینده ی محترم شهرستان خرم آباد درمجلس شورای اسلامی ؛ به نام ابرآموزگار هستی؛ روز سه شنبه سوم دی ماه ، ابراهیم آقامحمدی عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی مجلس، سخنانی طرح نمودکه تردید هایی دراذهان مردم اندیشمند ایران به ویژه حوزه ی انتخابیه […]

80898571-5161385

 

 

در پاسخ به سخنان ابراهیم آقامحمدی نماینده ی محترم شهرستان خرم آباد درمجلس شورای اسلامی ؛

به نام ابرآموزگار هستی؛
روز سه شنبه سوم دی ماه ، ابراهیم آقامحمدی عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی مجلس، سخنانی طرح نمودکه تردید هایی دراذهان مردم اندیشمند ایران به ویژه حوزه ی انتخابیه ی ایشان ایجاد نمود، در این باره نکاتی یاد آوری می شودهرچند انجمن اسلامی معلمان استان ، باور دارند که تن به تن مردم ایران شکرخدا به تعبیرمولوی از«دانه های این قصه »ی خود ساخته، آگاهی تمام دارند.
یکم: نظربه سابقه ی حضورایشان درنهادهای امنیتی و آشنایی با مسایل کلان وهمچنین آگاهی کامل از وضعیت امنیتی استان لرستان به عنوان یکی از امن ترین استان های کشورکه درطول دوره های انقلاب، هماره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، انتظار می رفت که ایشان چنین اظهارنظرهای غیرکارشناسانه ای ننمایند و به سادگی با طرح مسایل انتزاعی و دوراز واقعیت، دراین زمان حساس که امنیت یکی از ارکانِ امکانِ توسعه محسوب می شود، استان امن لرستان را ناامن جلوه ندهند!
دوم: ما فرهنگیان اصلاح طلب به لحاظ پایبندی به اصول و اندیشه ی اصلاح طلبی، همواره برای ارکان نظام حرمت قایل بوده و هستیم و از جمله ایشان را نیزنماینده ی خود می دانیم ازآن طرف نیزانتظار داریم که ایشان هم حرمت موکلان خود را نگه دارند!
سوم:پرسشی که به ذهن می رسد این است: چه پیش آمده است که نماینده ی مجلسی که خود عضوی از کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می باشد با چنین سخنان غیرکارشناسانه‌ای خواسته یا ناخواسته می خواهد مردم امیدوار به آینده را مأیوس نماید؟راستی چه کسی یا کسانی از یأس و ناامیدی مردم حماسه ساز ایران سود می برند؟ این نظام که امنیت و آرامش آن با جانفشانی هزاران مردو زن تضمین شده و تثبیت گردیده است شایسته نیست خدای ناخواسته به جهت نیل به اهداف واغراض دنیوی و برداشت های شخصی و سلیقه ای مورد هجمه قرارگیرد و به سادگی تشنج آفرینی درآن تئوریزه گردد.
چهارم: جناب آقامحمدی شایسته است، مثل بسیاری ازهم‌فکرانش این واقعیت را بپذیرد که مردم درانتخابات ۲۴ خرداد به تغییر مدیران ناکارآمد رأی دادند! مدیرانی که استان لرستان را به بی‌کارترین استان وجوانان لرستانی با ۵۵ درصد بی‌کاری رابه عنوان بی‌کارترین جوانان کشور و آموزش و پرورش را به آخرین رتبه ی کشوری رساندند. به راستی اگرپیام حضورمردم که حماسه سیاسی مورد نظر»مقام معظم رهبری« را محقق ساختند،تغییر وضعیت موجود نیست! پس چیست؟ مردم آگاهانه انتخاب کردند!به دکتر حسن روحانی و برنامه های دولت «تدبیرو امید» رأی دادند!تادرپی تغییرمدیران ناکارآمد،چرخ اقتصاد مردم بچرخدو مملکت ازاین ورشکستگی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی رهایی یابد!
پنجم: فرهنگیان اصلاح طلبی که امروز از نظر جناب آقامحمدی به عنوان تشنج آفرین مطرح شده اند همان مردان و زنان شرافتمند و باورمند به نظام جمهوری اسلامی و سربلندی ایران هستند که در انتخابات پیشین مجلس، خود ایشان به روش های مختلف – ملاقات حضوری و تماس تلفنی- تمام تلاش خود را معطوف جلب نظرشان نمود و ملتمسانه از آنان خواست تا او را حمایت کنند!
ششم: آموزش و پرورش یکی از مهمترین و با اهمیت ترین دستگاه های اداری است. آموزش و پرورش یک نهادعمومی و تولید گراست. تولید آن نیروی انسانی است. نبض توسعه ی کشوردر دست آموزش و پرورش است. دراین نهاد فرهنگی، انسان های بزرگی خدمت می کنند و سال هاست این عزیزان دوشادوش هم، صادقانه درس عشق و فرزانگی را درآموزشگاه ها زمزمه می کنند. درسال های اخیر،آموزش و پرورش مورد تاخت و تازسیاست بازان قرارگرفت. متأسفانه شأن این نهاد گسترده ی علمی و فرهنگی تا یک حزب سیاسی پایین آمد و درخدمت برخی از سیاست بازان قرارگرفت در این باره نیز نکاتی یادآوری می شود:
اول این که باید پرسید:جناب آقامحمدی عطف به کدام پیشینه، اظهار و پبش بینی نموده است که به جهت تغییر مدیریت ها، تشنج و درگیری می شود؟ از اول انقلاب تاکنون، مدیران زیادی آمده و رفته اند، راستی درآموزش و پرورش استان لرستان، یا حتی کل کشور،کدام درگیری و تشنج به این منظور پیش آمده، تا حالا پیش بیاید؟
دوم این که : این نکته را همه باید آویزه ی گوش کنیم که دردستگاه آموزش و پرورش هیچ‌گونه اراده ای مبنی برتشنج و درگیری اصولا موجودیت ندارد و فرهنگیان شأن خود را بالاتر از این رفتارهای غیرفرهنگی می بینند و البته برخی از نمایندگان همواره بخشی از موفقیت خودرا مرهون حمایت فرهنگیان دیده و می بینند و نگران تضعیف پایگاه تبلیغاتی خود می شوند ودرچنین بزنگاه هایی فریاد »واویلا« سرمی دهند. واقعیت این است که فرهنگیان اصلاح طلب می خواهند نهاد آموزش و پرورش را که چنین تحقیرشده است به جایگاه واقعی خود برگردانند.
سوم این که ازآن روی که در سال های اخیر، به دلیل دخالت های غیرکارشناسی برخی از نمایندگان، آموزش و پرورش از اهداف راستین خود دورگردیده است! از مقام عالی وزارت و مدیرکل محترم جدید آموزش و پرورش استان لرستان انتظار می رود! به این گونه جوسازی های غوغاسالارانه اعتنایی نداشته باشند! بدوراز جنجال های سیاسی با برنامه ریزی و تدبیر و بهره مندی از توان فرهنگیان کارآزموده، کارشناسان نخبه و مدیران مدبر، درکوتاه ترین زمان ممکن، این دستگاه بزرگ و تأثیرگذار را، برمحور راستین خود هدایت نمایند!

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی معلمان استان لرستان

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۸
  1. دست مریزاد به این بیانیه محکم.

  2. ممنون بابت این دفاع مدلل از جایگاه فرهنگیان اصولا اموزش وپرورش بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه کارشناسی است نگاهی کارشناسی و علمی و فارغ از نگاه سیاسی هر چند به نظر می رسد در نگاه نخست باید توان علمی و تجربی افراد واجد شرایط را در نظر داشت و در مرحله بعد هم طیف باشد چرا که در شرایط تضاد مسیر تعالی محقق نخواهد شد با تشکر

  3. تشکر می کنیم از این دفاع منطقی که از فرهنگیان اصلاح طلب داشته اید .ما همه براین امر واقفیم که نمایندگان آنقدر در آموزش وپرورش دخالت می کنند که رئوسای ادارات مربوطه در آن دخالت ندارند. انگار که فقط برای تغییر و تحول در اداره آموزش وپرورش نماینده شده اند. لذا ما هم از آقای دکتر کریمی انتظار داریم که سیاست و سیاست بازی را از این نهاد انسان ساز دور کنند وبا انتخاب افراد لایق وشایسته آموزش وپرورش لرستان را به جایگاه اصلیش هدایت کنند.

  4. سلام بر اعضای انجمن اسلامی معلمان استان وسایت میرملاس
    ضمن سپاس از بیانیه تان،دوست داریم عضو انجمن مذکور شویم ،راهنمایی بفرمایید.

  5. احسنت

  6. درود بر شما، خیلی جالب و متین جواب دادین

  7. عالی بود خسته نباشید

  8. دولت تدبیر وامیدبیدی نیست که با این بادها بلرزد.باتقدیر وتشکر از فرهیختگان فرهنگی انجمن اسلامی استان.

  9. دردود بر شرفتان . این اقایان که مهم ترین ستاد تبلیغاتی خود را از دست داده اند فریاد واویلا سر داده اند . چطور است که زمانی که ایشان مدیران را عوض کردند تشنج ایجاد نشد . مردم رای به تغییر داده اند و ضمن حمایت از تغییرات به پای مملکت و حکومت جان خود را فدا می کنند .

  10. اقای اقا محمدی احتمال و پیش بینی نمموده از نظر علم ریاضی احتمال امری محتمل هست هر چند درصد ان بسیار کم باشد.
    بعدش اگر شما با التماس رای داده اید معلوم است که ایده ومرام سیاسی خاصی نداشته اید یعنی هر کسی به شما التماس کتد نظر خود را تغییر می دهید؟
    درست است که اقای روحانی پیروز شده است اما فقط با کمتر از یک درصد بیشتر یعنی ۳/۴۹ درصد دیگر که به اقای روحانی رای ندا ده اند مطابق نظر شما نباید حرفی بزنند؟اگر دوموکراسی واقعی بخواهید که هر گز دنبال چنین چیزی نیستید باید به رای ونظر مخالفن روحانی که کم هم نیستند توجه شود؟
    ایا صرف اوردن فقط ۲۷۰ هزار رای بیشتر در کل کشور برای اقای روحانی که اگر بین استان ها ان را تقسیم کنیم هر استانی حدودا ۱۰ هزار رای می شود باید گفت که مردم به تغییر رای دادند؟
    نوشته اید بدون نظر کار شناسی؟نماینده یک شهر مرکز استان کارشناسی نمی داند اما شما کار شناسی بلد هستید ؟چگونه بعد از ۸ سال جرات بیرون امدن از لاک وبیانیه نویسی به خود داده اید وطلب کارانه برای تمام فر هنگیان بیانیه می نویسید؟ راستی تا جایی که من می دانم معلمان واقعی شجاعت داشتند من فقط این را می گوسم در طول این سال ها با این همه مشگل فرهنگیان شما کجا بودید؟
    من به عنوان یک فرهنگی به شما می گویم اگر قرار باشد عرصه خدمت به اموزش وپرورش از دست رزمندگان گرفته شود وافرادی که حتی سابقه یک روز خدمت در جبهه را ندارند قدرت را دردست بگیرند اگر قرار باشد هواداران فتنه سبز اموی میدان دار اموزش وپرورش باشند مطمئن باشید مردم ولایت مدار استان و فرهنگیان ولایت مدار ساکت نخواهند نشست البته نه این که کار غیر قانونی بکنند نه این که الگوی انها فتنه سال ۸۸ ولشگر کشی خیابانی و اعترض باشد نه
    هیچ کدام از این ها نمی تواند در شان فرهنگیان ولایت مدار باشد اما به طرق قانونی و در زیر پرچم ولایت فقیه هر گز اجازه بازگشت افراد مسئله دار وهوادر فتنه را نخواهیم داد

    • آقای بازوند.اصلاح طلبان با التماس رای ندادند بلکه میامدند می گفتند مانظرمان به اصلاح طلبان نزدیکتر است این طور التماس میکردند .ما هم رزمنده ایم .ماهم شهید دادیم .ماهم پیرو ولایت فقیه هستیم ولی ماهرگز از اینها سوءاستفاده نمیکنیم .هرگز با استفاده از آنها رقیب را از میدان بدر نمیکنیم .ما رقیب را با قابلیت های خودمان شکست میدیم.شما اصولگرایان کشور را در لبه پرتگاه قرار دادید.ما اصلاح طلبان ریس جمهورمان هیچگاه در مقابل رهبر قرار نگرفت.ریس جمهور فعلیمان نیز چنین خواهد بود.ما به راحتی و به صورت دوموکراتیک قدرت را واگذار میکنیم شما نیز بدون پوشیدن کفن قدرت را واگذار کنید .اطمینان میدم رزمنگان واقعی خشنودتر .شهدا مورد احترام و فرمایشات مقام معظم رهبری نصب العین خواهد بود.

  11. درود بر اصلاح طلبا ن لرستان

  12. دست مریزاد خسته نباشید با این دفاع منطقی و بیانیه انجمن آقای آقامحمدی به همه چیز به چشم دیکتاتوری نگاه می کند فکر میکند ایشان ارباب و بقیه رعیتن همین جناب شب وروز به دنبال رای اصلاح طلبان برای حمایت ازخودش بود که به هر دری زد وبدقولی ووعده های دروغی که به اصلاح طلبان داد حالا همین آقایون که با رایشان صندلی سبز بهارستان راگرفتی شدن تنش آفرین ………. تاکی باید دروغ بگی یکبار مصرفی

  13. در پاسخ به ” عرصه خدمت به اموزش وپرورش از دست رزمندگان گرفته شود وافرادی که حتی سابقه یک روز خدمت در جبهه را ندارند قدرت را دردست بگیرند ”
    لطفا بخوانید، برای بقیه ادعاهایت هم جواب هست اما نه مجالی است و نه ضرورتی!
    افزایش ۱۵۰ درصدی ایثارگری وکاهش ۱۰ درصدی میانگین سنی مدیران آموزش و پرورش
    به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،علیرضا جدایی با اعلام این مطلب از هجمه های بی اساس و خلاف واقع نسبت به وزارت آموزش و پرورش خبر داد . وی اضافه کرد : بررسی سوابق مدیران منصوب شده و همتایان پیشین نشان می دهد، برخلاف برخی اظهار نظرها که با رویکرد های سیاسی و حب و بغض های فردی صورت می گیرد، مدیران آموزش و پرورش از نیروهای انقلابی، ‌متعهد،‌ تحصیل‌ کرده ‌و با‌تجربه ‌انتخاب شده اند، بگونه ای که در انتصابات جدید بهره‌گیری از حضور مدیران جانباز۱۵۰درصد افزایش نشان می دهد و تعداد مدیران رزمنده نیز در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری دارد .
    جدایی‌ در ‌بخش‌دیگری ازسخنان خود ‌افزود: شایان ذکر است در بخش ستادی، معاونان جدیدالانتصاب دارای سوابق ارزنده ارزشی و انقلابی هستند که‌درکمتردوره‌ای ‌تکرار شده است. به عنوان نمونه عمده معاونان وزیر و روسای مراکز، از خانواده معظم‌ شهدا و جانبازان هستند و از ۴ ماه تا ۲۷ ماه سابقه حضور در جبهه های حق علیه باطل را در پرونده خویش به ثبت رسانده اند .
    وی افزود: خوشبختانه بررسی انتصاب های استانی در آموزش و پرورش نشان می دهد علاوه بر سوابق درخشان ایثارگری، در بعد تحصیلات و مدارج علمی نیزدر انتصابات جدید ۴۰ درصد ارتقاء مدرک تحصیلی داشته ایم ‌به‌ نحوی‌که ۵ نفر از آنان دارای مدرک دکتری هستند. تجربه و سوابق مدیریتی مدیران فعلی نیز۵ درصد بیشتر از مدیران قبلی می باشد.
    ‌رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش با انتقاد از ذهنیت پراکنی های ناصحیح در خصوص سن مدیران جدید آموزش و پرورش گفت: اتفاقاً بر اساس بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شده است که میانگین سنی مدیران کل انتصاب یافته در استانها در مقایسه با مدیران کل قبلی ده درصد کاهش را نشان می دهد.
    منبع: سایت وزارت آموزش و پرورش

  14. با تشکر فراوان از انجمن اسلامی معلمان استان تغیرات درسطوح مدیریتی در دولت تدبیر وامید یک حقیقت است تلاشهای مذبوهانه اقتدار گرایان ثمر بخش نیست انها هشت سال کشور را به پرتگاه نیستی سوق دادند .تمام الارمهای حاکمیت به صدا در امده دست پخت هشت سال اقتدار گرایان تورم ۵۰ درصدی ..بیکاری ۲۰درصدی کسادی بازار . ارتشائ و دزدی چند صد هزار میلیاردی /امار ۶۰درصدی فقرو فلاکت .تحریم های عدیده که حاصل نا سنجیده سخن گفتن لیدر های این جماعت گستاخ کمر رشدوتوسعه کشور راشکسته امروز هم با پر رویی تمام در مقابل حرکت ملی ومردمی ایران زمین ایستاده اند کار گزاران دولت تدبیر وامید در استان باید با جسارت تمام در مقابل زیاده خواهی واشتلم بافی این طیف بی ریشه که هر کجا کم می اورند از شهدای عزیز وخانواده محترم انها و عزیزان جانباز ورز مندگان دلاور وبی ادعای که تا ایران زنده است رزم وجانفشانی انها واحترام خانوادهای محترمشان بر تک تک فرزندان این اب و خاک واجب وستودنی است مایه مگذارند وبرای بدر کردن رقیب زیر لوای مقدسات پنهان میشوند راقم این سطور خود رزمنده ۲۳ماه رزم مردانه در کارنامه اعمالم دارم وبه این جانبازی برای ملتم افتخار مکنم که در بهترین ایام زندگیم برای اعتقاداتم ووطنم ایران در ۴ عملیات خط شکن بودم وهیچ انتظاری از احدی در این مملکت ندارم من همان رزمنده سابقم که در میدان مین معبر باز میکردم امروز هم اگر کسانی بخواهند در مقابل حرکت ملی مردم سد ایجاد کنند وبا خزیدن در پناه مقدسات بخواهند به اهداف پست وریاست و مال ومنال من رزمنده جانباز را دست اویز قرار دهد قطا در نه من تنها بلکه هزاران رزمنده وجانباز در مقابل خواسته نامشروع انها خواهد ایستاد در پان انتظار دارم مسئولین دولت تدبیر وامیدبدون واهمه وترس از احدی در این استان نسبت به تغیرات مدیران کل ومناطق تابع در اسرع وقت اقدام شود ترحم و رودر بایستی را باید کنار گذاشت کارنامه ااقتدار گرایان در این کشور و استان انقدر فشل وممضمحل است که نیازی به باز گو شدن نداردوضعیت ۵۰درصدی بیکاری استان مظلوم لرستان قصه پر غصهای است که ضرب المثل هر مجلس است طرحای نیمه تمام کشاورزی ودامداری ورشکسته . نا داری فقر وفاقه شهری وروستایی این سامان دل همه را به درد میاورداین نتیجه ۸سال برادران اقتدار گراست که اگر بخواهم برشمارم مثنوی هفتاد من کاغذ میشود در پایان توصیه ای به برادر نماینده دارنم اخر برادر اقا محمدی چرا بی دلیل از طیفی حمایت داری که دوره اش منقضی شده شما باید در دوربعدی نامزد شوی چرا روحیه کسانی که به شما رای دادند مکدر می کنی وخودت را شریک اقدامات ۸سال اقتدار گرایان منیمایی شما برای اینکه بتوانید برای استانتان امکانات بگیری خودت را با دولت جدید همراه کن وبا همراهی استاندار دولت تدبیر و مردم در تلاشوسازندگی استان سهیم شو ..با ارزوی سر بلندی برای مردم استانم

  15. باسلام.بنده فرهنگی نیستم ولی میدانم فرهنگیان قشر قابل احترام وتأثیر گذاری در اجتماع هستند.
    این دوروز جبهه را آنقدر به رخ نکشید.جبهه رفتن هنر کار شاخی نیست بلکه یک وظیفه است بعدش
    این جبهه رفتن ها نزد ما که جبهه را ندیدیم هیچ ارزشی نداره زیرا فقط دنبال سوء استفاده از آن هستند.
    جبهه اکنون خدمت به مردم است.مردم هستن که خوب و بد را انتخاب میکنند نه خود شما.اصلاح طلبان
    معتقد به نظام و ولایت مطلقه ی فقیه هیچ تفاوتی با اصولگرای واقعی ندارد بلکه لازمه ی حیات ای نظام
    وجود ای جناح بندی است.اما فتنه گر نه.چگونه میتوان سکوت کرد در مقابل انتصاب اشخاصی که در خیابان ها بر علیه این نطام بر در دیوار شهر کوبیدند ؟چگونه میتوان در مقابل انتصاب کسانی که دانشجویان را به توهین به امام و رهبری تحریک میکردند سکوت کرد؟؟اگر امثال آقا محمدی در قبال این
    حرکات سکوت کنند جای سوأل است.جلوی کسانیکه خط قرمز هارو رد کنند باید ایستاد.

  16. در پاسخ به یادداشت آقای بازوند
    شما هم احتمالا ۸ سال گذشته خواب تشریف داشتی که گندکاری های دولت مهرپرور !!!!!!! را در حذف مخالفان با هر روش ،سرکوب منتقدان خیرخواه،به سخره گرفتن عقلانیت و ترویج ادبیات دروغ و ریاکاری را ببینید. اگر رزمنده هستی باید شهامت داشته باشی که به اقدامات کینه توزانه ، غیر عقلانی و سبک سرانه دوستانت در دولت احمدی نژاد اعتراف کنی.دوست دشمن که به این موضوع معترفند شما را نمی دانم.

  17. سلام . خیلی خوب است این چنین موضع گیریهای هوشمندانه و مدبرانه لازم است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.