- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پاسخ انجمن اسلامی معلمان استان لرستان به نماینده خرم آباد

80898571-5161385 [1]

 

 

در پاسخ به سخنان ابراهیم آقامحمدی نماینده ی محترم شهرستان خرم آباد درمجلس شورای اسلامی ؛

به نام ابرآموزگار هستی؛
روز سه شنبه سوم دی ماه ، ابراهیم آقامحمدی عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی مجلس، سخنانی طرح نمودکه تردید هایی دراذهان مردم اندیشمند ایران به ویژه حوزه ی انتخابیه ی ایشان ایجاد نمود، در این باره نکاتی یاد آوری می شودهرچند انجمن اسلامی معلمان استان ، باور دارند که تن به تن مردم ایران شکرخدا به تعبیرمولوی از«دانه های این قصه »ی خود ساخته، آگاهی تمام دارند.
یکم: نظربه سابقه ی حضورایشان درنهادهای امنیتی و آشنایی با مسایل کلان وهمچنین آگاهی کامل از وضعیت امنیتی استان لرستان به عنوان یکی از امن ترین استان های کشورکه درطول دوره های انقلاب، هماره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، انتظار می رفت که ایشان چنین اظهارنظرهای غیرکارشناسانه ای ننمایند و به سادگی با طرح مسایل انتزاعی و دوراز واقعیت، دراین زمان حساس که امنیت یکی از ارکانِ امکانِ توسعه محسوب می شود، استان امن لرستان را ناامن جلوه ندهند!
دوم: ما فرهنگیان اصلاح طلب به لحاظ پایبندی به اصول و اندیشه ی اصلاح طلبی، همواره برای ارکان نظام حرمت قایل بوده و هستیم و از جمله ایشان را نیزنماینده ی خود می دانیم ازآن طرف نیزانتظار داریم که ایشان هم حرمت موکلان خود را نگه دارند!
سوم:پرسشی که به ذهن می رسد این است: چه پیش آمده است که نماینده ی مجلسی که خود عضوی از کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می باشد با چنین سخنان غیرکارشناسانه‌ای خواسته یا ناخواسته می خواهد مردم امیدوار به آینده را مأیوس نماید؟راستی چه کسی یا کسانی از یأس و ناامیدی مردم حماسه ساز ایران سود می برند؟ این نظام که امنیت و آرامش آن با جانفشانی هزاران مردو زن تضمین شده و تثبیت گردیده است شایسته نیست خدای ناخواسته به جهت نیل به اهداف واغراض دنیوی و برداشت های شخصی و سلیقه ای مورد هجمه قرارگیرد و به سادگی تشنج آفرینی درآن تئوریزه گردد.
چهارم: جناب آقامحمدی شایسته است، مثل بسیاری ازهم‌فکرانش این واقعیت را بپذیرد که مردم درانتخابات ۲۴ خرداد به تغییر مدیران ناکارآمد رأی دادند! مدیرانی که استان لرستان را به بی‌کارترین استان وجوانان لرستانی با ۵۵ درصد بی‌کاری رابه عنوان بی‌کارترین جوانان کشور و آموزش و پرورش را به آخرین رتبه ی کشوری رساندند. به راستی اگرپیام حضورمردم که حماسه سیاسی مورد نظر»مقام معظم رهبری« را محقق ساختند،تغییر وضعیت موجود نیست! پس چیست؟ مردم آگاهانه انتخاب کردند!به دکتر حسن روحانی و برنامه های دولت «تدبیرو امید» رأی دادند!تادرپی تغییرمدیران ناکارآمد،چرخ اقتصاد مردم بچرخدو مملکت ازاین ورشکستگی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی رهایی یابد!
پنجم: فرهنگیان اصلاح طلبی که امروز از نظر جناب آقامحمدی به عنوان تشنج آفرین مطرح شده اند همان مردان و زنان شرافتمند و باورمند به نظام جمهوری اسلامی و سربلندی ایران هستند که در انتخابات پیشین مجلس، خود ایشان به روش های مختلف – ملاقات حضوری و تماس تلفنی- تمام تلاش خود را معطوف جلب نظرشان نمود و ملتمسانه از آنان خواست تا او را حمایت کنند!
ششم: آموزش و پرورش یکی از مهمترین و با اهمیت ترین دستگاه های اداری است. آموزش و پرورش یک نهادعمومی و تولید گراست. تولید آن نیروی انسانی است. نبض توسعه ی کشوردر دست آموزش و پرورش است. دراین نهاد فرهنگی، انسان های بزرگی خدمت می کنند و سال هاست این عزیزان دوشادوش هم، صادقانه درس عشق و فرزانگی را درآموزشگاه ها زمزمه می کنند. درسال های اخیر،آموزش و پرورش مورد تاخت و تازسیاست بازان قرارگرفت. متأسفانه شأن این نهاد گسترده ی علمی و فرهنگی تا یک حزب سیاسی پایین آمد و درخدمت برخی از سیاست بازان قرارگرفت در این باره نیز نکاتی یادآوری می شود:
اول این که باید پرسید:جناب آقامحمدی عطف به کدام پیشینه، اظهار و پبش بینی نموده است که به جهت تغییر مدیریت ها، تشنج و درگیری می شود؟ از اول انقلاب تاکنون، مدیران زیادی آمده و رفته اند، راستی درآموزش و پرورش استان لرستان، یا حتی کل کشور،کدام درگیری و تشنج به این منظور پیش آمده، تا حالا پیش بیاید؟
دوم این که : این نکته را همه باید آویزه ی گوش کنیم که دردستگاه آموزش و پرورش هیچ‌گونه اراده ای مبنی برتشنج و درگیری اصولا موجودیت ندارد و فرهنگیان شأن خود را بالاتر از این رفتارهای غیرفرهنگی می بینند و البته برخی از نمایندگان همواره بخشی از موفقیت خودرا مرهون حمایت فرهنگیان دیده و می بینند و نگران تضعیف پایگاه تبلیغاتی خود می شوند ودرچنین بزنگاه هایی فریاد »واویلا« سرمی دهند. واقعیت این است که فرهنگیان اصلاح طلب می خواهند نهاد آموزش و پرورش را که چنین تحقیرشده است به جایگاه واقعی خود برگردانند.
سوم این که ازآن روی که در سال های اخیر، به دلیل دخالت های غیرکارشناسی برخی از نمایندگان، آموزش و پرورش از اهداف راستین خود دورگردیده است! از مقام عالی وزارت و مدیرکل محترم جدید آموزش و پرورش استان لرستان انتظار می رود! به این گونه جوسازی های غوغاسالارانه اعتنایی نداشته باشند! بدوراز جنجال های سیاسی با برنامه ریزی و تدبیر و بهره مندی از توان فرهنگیان کارآزموده، کارشناسان نخبه و مدیران مدبر، درکوتاه ترین زمان ممکن، این دستگاه بزرگ و تأثیرگذار را، برمحور راستین خود هدایت نمایند!

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی معلمان استان لرستان