- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کریمی فر : ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان زمینه وقوع جرایم را کمرنگ می کند

IMG17415851

 

 به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان زمینه وقوع جرایم را کمرنگ می کند.

مهر: گودرز کریمی فر ظهر سه شنبه در دیدار با با مسئولان دادگستری لرستان با استقبال از تعامل سازنده با سایر دستگاهها و تقویت مشارکت با ارگانهای مختلف گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و ما خود را مقید می دانیم در راستای تعامل و تفاهم و مشارکت با سایر دستگاهها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد مصلحت آموزش و پرورش مبتنی بر تعامل و مشارکت با سایر دستگاههاست، افزود: با تعامل و همکاری دو دستگاه آموزش و پرورش و دادگستری می توان مبادی وقوع جرایم را در بین جوانان و نوجوانان مسدود کرد.

برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگیری از وقوع جرم در مدارس لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به نقش جهل و نا آگاهی در وقوع بسیاری از جرایم گفت: اگر شناخت و آگاهی لازم به آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان داده شود زمینه وقوع جرم کم رنگ تر می شود.

کریمی فر برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی پیشگیری از وقوع جرم و آشنایی با حقوق شهروندی و اجتماعی و تقویت و توسعه مشاوره های حقوقی و اجتماعی در استان را از جمله برنامه های آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد.

وی گفت: ما با تقویت نظارت بر واحدهای زیر مجموعه خود به دنبال ایجاد امنیت فرهنگی در آموزش و پرورش هستیم و تلاش می کنیم تا نیروهای نخبه و دانشگاهی که ایده یا فکر خلاقی دارند را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وجود جامعه سالم در گرو داشتن آموزش و پرورشی پویا

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان نیز در این دیدار گفت: نقش و جایگاه معلم در رشد و هدایت آحاد جامعه بر کسی پوشیده نیست.

شاکرمی افزود: وجود جامعه سالم و عاری از بزه و جرایم محقق نمی شود مگر اینکه آموزش و پرورشی پویا و رشد یافته داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به تهدیدات مختلفی که دشمنان نظام و استکبار جهانی برای به انحطاط کشاندن جامعه و نسل جوان برنامه ریزی کرده اند ضرورت دارد تا آموزش و پرورش را برای انجام رسالت خطیری که به عهده دارد کمک کرد.

شاکرمی عنوان کرد: اجرای طرح قاضی در مدرسه از جمله برنامه های این معاونت بود که در قالب این طرح به دنبال ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم هستیم.

زیرساخت پیشرفت جوامع آموزش و پرورش است

وی وجود قضات مجرب، توانمند و متعهد در دادگستری را حاصل عملکرد مطلوب آموزش و پرورش دانست و گفت: ما خود را مدیون آموزش و پرورش می دانیم و از انجام هر کمکی که به ارتقای فرهنگ و پیشگیری از جرایم و تحقق امنیت در استان منجر شود دریغ نمی کنیم.

معاون آموزش دادگستری لرستان نیز در این نشست گفت: ستون اصلی جامعه و زیرساخت توسعه و پیشرفت جوامع آموزش و پرورش است.

عزیزی عنوان کرد: آموزش و پرورش در انتقال و آموزش مهارتهای لازم برای پیشگیری از جرایم نقش اساسی را به عهده دارد و باید به آموزش و پرورش کمک کنیم تا بتواند در انجام این رسالت موفق عمل کند.

بنابر این گزارش به منظور توسعه همکاری های متقابل آموزش و پرورش و دادگستری معاونین اداری مالی، آموزشی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان دیدار و گفتگو کردند.