تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

تکذیب خبر بهبودی لورا /رخدادی کم نظیر؛ تصویربرداری همزمان از ۳ پلنگ ایرانی

  • کد خبر : 41607
  • 18 دی 1392 - 9:48

دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان با رد ادعای بهبود ضایعه نخاعی و رهاسازی قریب الوقوع  پلنگ خرم آباد گفت: ضایعه نخاعی ماده پلنگ خرم آباد برطرف نشده و هنوز نمی تواند پاهای خود را حرکت دهد. به گزارش میرملاس نیوز، دکتر معماریان در گفت وگو با خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: […]

دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان با رد ادعای بهبود ضایعه نخاعی و رهاسازی قریب الوقوع  پلنگ خرم آباد گفت: ضایعه نخاعی ماده پلنگ خرم آباد برطرف نشده و هنوز نمی تواند پاهای خود را حرکت دهد.

به گزارش میرملاس نیوز، دکتر معماریان در گفت وگو با خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: دفع ادرار و مدفوع پلنگ کامل و خوب است و هم اکنون ۵ روز است که وضعیت تغذیه مناسبی دارد و بخوبی غذا می خورد.

وی گفت: ضایعه نخاعی که به دلیل برخورد گلوله به ستون مهره های این پلنگ رخ داده ترمیم نشده و همچنان توان حرکت دادن پاهای خود را ندارد. با این وجود هنوز از بهبود وضعیت و ترمیم ضایعه نخاعی پلنگ ناامید نیستیم.

پنجشنبه گذشته ماده پلنگ جوانی در حالیکه هدف گلوله چهارپاره افراد ناشناس قرار گرفته بود در اطراف خرم آباد مشاهده و پس از بیهوشی جهت درمان به تهران منتقل شد.

پس از تهیه عکس رادیوگراف و انجام سی تی اسکن در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد ۴ ساچمه گلوله چهارپاره به بدن ماده پلنگ جوان برخورد نموده که ۳ ساچمه پس از برخورد از سمت دیگر بدن حیوان خارج شده و یکی از ساچمه ها با برخورد به ستون مهره ها در زیر یکی از مهره ها ثابت و منجر به ایجاد ضایعه نخاعی در پلنگ شده است.

 

 

 

اما در روزهایی که اخبار مرگ پلنگ های زیبای ایران در نقاط مختلف کشور، دل دوستداران طبیعت را به درد آورده است، در رخدادی کم نظیر از ۳ قلاده پلنگ ایرانی بصورت همزمان در  پارک ملی تندوره خراسان تصویربرداری شد.

چهارشنبه گذشته (۱۳۹۲/۱۰/۱۱) آقای علی برگر، عکاس و علاقه مند به طبیعت موفق می شود از ۳ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه چهلمیر پارک ملی تندوره در یک قاب تصویربرداری نماید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. تمام موجودات به یک اندازه حق زندگی دارند به سایر خلایق اجازه ادامه حیات بدهیم

  2. (بشکی اه ده سه ای تیره شنی)خدا نابود کنه هر کسی که به این پلنگ تیر اندازی کرده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.