تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

شهید غلام رومیانی

  • کد خبر : 41722
  • 20 دی 1392 - 19:57

امام خمینی ( ره) : شهادت فخر اولیا بوده است و فخر ما شهید غلام رومیانی زندگینامه شهید غلام رومیانیشهید غلام رومیانی در خانواده ای مؤمن و زحمتکش در یکی از روستاهای رومشکان دیده به جهان گشود کودکی بیش نبود که مادرش دار فانی را وداع گفت و او از مهر مادری محروم گردید و […]

امام خمینی ( ره) : شهادت فخر اولیا بوده است و فخر ما

1358549kakc001

شهید غلام رومیانی

زندگینامه شهید غلام رومیانی
شهید غلام رومیانی در خانواده ای مؤمن و زحمتکش در یکی از روستاهای رومشکان دیده به جهان گشود کودکی بیش نبود که مادرش دار فانی را وداع گفت و او از مهر مادری محروم گردید و تحت توجه پدر بزرگوار و دیگر اعضای خانواده تربیت صحیح اسلامی را فرا گرفت تحصیلات خود را تا سطح دوم راهنمایی طی کرد و در کنار آن در انجمن اسلامی مدرسه به فعالیتهای مذهبی انقلاب و اجتماعی می پرداخت و همواره در پایگاه مقاومت بسیج جهت کمک رسانی به جبهه های نور علیه ظلمت مخلصانه تلاش میکرد مهربانی و عاطفه اش به نیازمندان و همنوعان ضعیف خود زبانزد بود وبا هر وسیله ای که در اختیار داشت از آنان حمایت میکرد . در زمان جنگ تحمیلی گوش به فرمان آسمانی حسین زمان حضرت امام خمینی (ره) از همه تعلقات دنیوی خویش گذشت و به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل رهسپار گردید و به صف مجاهدان راه حق علیه باطل رهسپار گردید و به صف مجاهدان راه حق و حقیقت پیوست وی مدت مدیدی را در سنگرهای دفاع مقدس دلاورانه از دین و میهن خویش دفاع کرد و سرانجام در منطقه عملیاتی پاسگاه زید در سن ۱۶ سالگی به شرف شهادت نائل گردید این شهید والامقام در فرازی از وصیت نامه خویش میفرماید ای ملت مسلمان و انقلابی ایران پیرو امام (ره) باشید جبهه هارا خالی نگذارید و به هدف شهادت با دشمنان خدا و اسلام نبرد کنید زیرا شهید هرگز نمی میرد و از درگاه خداوند روزی می طلبد خانواده عزیزم شما می دانید که من مادری ندارم که بر مزارم اشک بریزد بعد از مردنم قطعه ای یخ بر مزارم بگذارید تا جای اشک های مادرم قطره قطره بر جانم که تشنه محبت اوست بریزد والسلام درود رحمت بیکران الهی نثار روح پاکش راهش مستدام باد

 

خاطره ای از شهید رومیانی به نقل از یکی از همرزمانش
همیشه بر لبانش لبخند بود
سال ۱۳۶۴ بود.عملیات شروع شده بود.درگیری بین ما و نیروهای بعثی دشمن به اوج خود رسیده بود.آتش خمپاره و گلوله های دشمن از آسمان و زمین بر سر ما می بارید،بچه های ما نیز با یاد و نام امام حسین (ع) و دعاش بقیه رزمندگان به پیش می رفتند.
یادم می آید که یک قبضه اسلحه کلانش دست شهید غلام رومیانی بود و هنگام پیشروی به سمت دشمن و در حین اوج درگیری متاسفانه فشنگی در لوله اسلحه شهید غلام رومیانی گیر کرد.
در آن زمان و اوج درگیری بین ما و بعثی ها اگر این موقعیت برای کسی پیش می آمد دست و پایش را گم می کرد و یا خیلی عصبانی می شد اما شهید غلام رومیانی با لبخند گفت: شانس ما رو ببین همین الان ما رو می کشند و ما هیچ تیری هم به سمت عراقیها شلیک نکردیم.
همیشه برای پیروزی رزمندگان اسلام و سلامتی امام (ره) خیلی دعا می کرد. بیشتر اوقات مشغول خواندن دعا و راز و نیاز با معبود خویش بود.
یک روز که می خواستند برای عملیات آینده نقشه بکشند، مشغول صحبت کردن بودیم که شهید غلام رومیانی برای خواندن دعای مخصوص به جای همیشگی خود رفته بود.
هنگامی که دعای او تمام شد،من و چند تن دیگر از دوستان من باب مزاح به وی گفتیم: با خدا حرف زدی،جوابت رو داد.
شهید با لبخند به ما گفت:مطمئن باشید که ما در این عملیات پیروز می شویم.
بعد از پیروزی رزمندگان در عملیات تازه فهمیدیم که واقعاً معلوم است شهید غلام با خواندن دعا با خدا حرف می زند و با وی گرم راز و نیاز می شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۱۶
  1. ما شرمنده امثال شهید رومیانی هستیم . روحش شاد

  2. امام خمینی (طاب ثراه)
    گوارا باد بر این شهیدان، لذت انس و همجواری شان با انبیای عظام واولیای کرام وشهدای صدر اسلام، و گواراتر بر آنان باد نعمت رضایت حق که «رضوانٌ من الله اکبرُ ».

  3. خداوند ایشان را با شهدای دشت کربلا محشور کند.

  4. خاطرات لذت بخش آنروزهاکه در رومشگان نیروهای بسیجی رابرای اعزام به جبهه آموزش میدادیم فراموش نمی کنم رومشگان نیروهای مومن با تقوا شجاح ودلیر داشت که در تمامی عملیاتها حماسه ها آفریدند وشهدای تقدیم انقلاب کردند یاد تمام شهدا ی رومشگان ازجمله علی بازوند ,اردشیر امرای ,امیری ودیگر شهدای گرانقدرآن دیار گرامی باد

  5. خداوند تمام شهدا را با سرور سالار شهیدان محشور کند

  6. روحشان شادویادشان همواره گرامی باد.
    جناب بالنگ گرانسنگ! پیشنهاد میکنم درجهت پیشبرداهداف فعالیت های شما وتاثیربسیارمثبت آن دربین تمامی دوستان رزمنده ونسل های بعدازجنگ، نشستی یکروز باحضورهمگی برگزار شود تا با بحث وتبادل نظردرخصوص چگونگی انعکاس مطالب مربوط به شهدا ،شاهدهمکاری دیگرعزیزانی باشیم که دراستانهای همجواریا بعضا تهران واصفهان زندگی میکنند. درواقع سمیناری یکروزه به نام (راهکار یاد شهدا )رو برگزار کنید وبدون شک بنده برای آماده کردن سالن آمفی تاتر ازهمین الان قول مساعد خواهم داد. بهروزباشید.

    • سلام استاد عزیز
      ایده ی مفید و خوبیه، حتما با حاج آقا و دیگر دوستان صحبت خواهیم کرد و نتیه رو خدمتون عرض خواهم نمود

  7. انشاءاله که رهروی خوبی برای شهداءباشیم تا شافی ما ر روز قیامت باشند

  8. سلام، روح این شهید مظلوم وگمنام شادوانشالله شفیع همه ما باشد.آقا اسدلله از اینکه سرویس شهدا سایت میرملاس رابا نکات ادبی وپیشنهادات سازنده مورد عنایت خود قرار دادید تشکر میشود همچنان با این سرویس قرین شهدا باشید. ضمنا موسسه ای با همت تعدادی از همرزمان شهدا وریاست حاج آقای قبادی تلاشهای زیادی کردند که نمونه ای از آن گردهمایی یکروزه ای حدود دو ماه پیش در کوهدشت بود که پر بار هم بود وموسسه مراحل نهایی ثبت ومجوز را دارد میگذراند، انشالله در آینده از این نشستها حتما خواهیم داشت.

  9. درود خدا برچنین فرشتگانی باد که جان خود را فدای آزادگی کشور و مردم خود نمودند
    انشالله شفیع ما در قیامت باشند وما هم شرمنده آنها نباشیم

  10. روحش شاد ویادش گرامی……

  11. روحش شادیادش گرامی

  12. روحت شادیادت ماندگار

  13. روحت شاد یادت گرامی باد

  14. روحش شاد ویادش گرامی باد

  15. روحش شاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.