- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده ولی‌فقیه : لزوم جهاد فرهنگی به‌منظور دفاع از مرزهای اعتقادی و فرهنگی

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مهم‌ترین درس شهدا را اخلاص دانست و افزود: اجر و پاداش کسانی که که با اخلاص در خدمت به مردم می کوشند کمتر از شهادت نیست.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام احمد میرعمادی در یادواره شهدای جامعه پزشکی استان ضمن گرامیداشت افزود: نقطه مشترک اهداف تمام شهدا، جهاد در راه خدا بوده است ولی جهاد صرفا در جنگ و معرکه خلاصه نمی‌شود.

وی ادامه داد: جهاد گستره وسیعی دارد که تنها بخشی از آن به جلوگیری از تعدی دشمن به مرز و جغرافیای کشور اختصاص دارد و بخش عمده‌ای از آن محافظت و دفاع از مرزهای اعتقادی و فرهنگی را دربرمی‌گیرد که متاسفانه امروزه به دلیل تهاجمات فرهنگی دشمن در معرض خطر و تهدید قرار دارند، لزوم اهتمام به جهاد فرهنگی بیش از پیش اهمیت دارد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه جامعه پزشکی باید پرچم‌دار جهاد در عرصه ی سلامت باشد تصریح کرد: سلامت یکی از ضروریات جامعه است که خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پزشکان و پرستاران متعهد و دلسوزی در جامعه حضور دارند که شایسته است در مقوله  سلامت که یکی از ضروریات جامعه است تلاشی جهادگونه داشته باشند.

امام جمعه خرم آباد خاطر نشان کرد: یادواره شهدای جامعه پزشکی به دلیل تاثیرات فوق‌العاده ای که در پیروزی دفاع مقدس داشته اند در میان سایر اقشار بسیار حائز اهمیت است و فعالیت‌های آنها مانند مداوای مجروحان و آسیب‌دیدگان جنگ ها، حضور در سنگرهای جبهه به منظور قوت قلب رزمندگان بسیار درخشان و چشمگیر بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به فرمایشات نبی اکرم اسلام(ص) مبنی بر «بالا دست هر نیکی، نیکی وجود دارد تا اینکه شخصی در راه خدا کشته شود که بالا تر از آن نیکی وجود ندارد»،  تصریح کرد: شهدا در اوج فضائل و کمالات قرار دارند تا جایی که انبیا الهی به مقام آنها غبطه می‌خورند.

وی ادامه داد: بدون تردید درک مقام و عظمت شهدا برای ما امکان پذیر نیست زیرا مقیاس ما برای ارزیابی مادی است در حالی‌که شهدا معیارهای معنوی عمل کردند به همین دلیل خداوند متعال از آنها به عنوان«احیا و عند ربهم یرزقون» یاد می‌کند.

میرعمادی شهدا را الگوی کامل و همیشه زنده و جاوید تاریخ برشمرد و افزود: از شهدا درس‌های بسیاری را می‌توان در رابطه با ایمان، اخلاص، استقامت، گذشت و خدمت آموخت و آنها مایه افتخار، عزت و عظمت ملت ما محسوب می‌شوند لذا برما لازم است که با سیره عملی و سبک زندگی شهیدان بیشتر آشنا شویم.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: ما هرگز نباید از تاًثیرگذاری خون شهدا در معنویت‌بخشی به جامعه، ایجاد احساس خودباوری، استقلال، تقویت عزم و اراده ملی، نشاط معنوی و پویایی جامعه غافل شویم، کمااینکه امروزه هر دستاورد و پیشرفت و تعالی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشاهده می‌شود به برکت خون شهداست.

وی در پایان بیان کرد: شایسته است که ما نیز به تاسی از شهدای گرانقدر زندگی پاک ومخلصانه‌ای را در پیش گرفته و از ارتکاب گناهان و پرداختن به هر مسئله پست و ناچیزی که باعث تنزل شان انسان می‌شود پرهیز کنیم.