تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

خواب شما نشانه شخصیت شماست

  • کد خبر : 41749
  • 20 دی 1392 - 22:48

    میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: نتایج تحقیقی گسترده در مورد تفاوت میان خوابیدن روی سمت چپ یا راست بدن در این حالت، نشان می‌دهد هنگامی که شخص روی سمت راست خوابیده باشد، عبور غذا در معده به سوی لوله گوارش حدود ۵/۲ تا ۵/۴ ساعت طول می‌کشد اما هنگام خوابیدن روی سمت چپ، بین […]

 سثقبصثق

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

نتایج تحقیقی گسترده در مورد تفاوت میان خوابیدن روی سمت چپ یا راست بدن در این حالت، نشان می‌دهد هنگامی که شخص روی سمت راست خوابیده باشد، عبور غذا در معده به سوی لوله گوارش حدود ۵/۲ تا ۵/۴ ساعت طول می‌کشد اما هنگام خوابیدن روی سمت چپ، بین ۵ تا ۸ ساعت طول خواهد کشید بنابراین خوابیدن روی سمت چپ از لحاظ هضم غذا غیرقابل‌قبول است…

علاوه بر این، قلب در طرف چپ بدن قرار دارد و خوابیدن روی سمت چپ باعث می‌شود ریه راست بر قلب فشار بیاورد و فعالیت آن را کاهش دهد. مخصوصا که علم تشریح نشان می‌دهد ریه راست بزرگ‌تر از ریه چپ است. علاوه بر این، کبد که سنگین‌ترین عضو احشاء است، هنگام خوابیدن روی سمت چپ، به حالت معلق قرار می‌گیرد. خوابیدن روی سمت راست، وضعیتی صحیح است زیرا ریه چپ کوچک‌تر از ریه راست است بنابراین قلب راحت‌تر عمل می‌کند. کبد نیز معلق نخواهدشد و در حالت ثابتی قرار می‌گیرد.

آنچه گفته شد، نظریه‌های دانشمند مشهور فرانسوی «دکتر ساموئل دنکل» است.

 ۱- خوابیدن جنینی شکل

این وضعیت عبارت است از جمع کردن پاها و نزدیک کردن زانوها به شکم و جمع‌کردن دست‌ها و نزدیک کردن آنها به سر یا قرار‌دادن دست‌ها در اطراف زانوها. شخصی که اینگونه می‌خوابد، زانو‌ها را با دست‌هایش محاصره می‌کند یا بالش را در آغوش می‌گیرد، وضعیتی شبیه به وضعیت جنین در رحم می‌یابد. این روش خوابیدن نشان می‌دهد مزاج فرد ناآرام است، جرات رویارویی با سختی‌های زندگی را ندارد و نمی‌تواند بدون تکیه بر دیگران به خواسته‌های خود برسد. علاوه بر این، فردی اجتماعی نیست و تمایل دارد به کسی که دارای نفوذی نسبی در خانواده است و او را یاری می‌دهد، پناه ببرد تا نیازهای او را برآورده کند.

۲- خوابیدن ساندویچی شکل

در این حالت، دوپا روی هم و ۲ دست نیز روی یکدیگر قرار داده می‌شود به‌طوری که بدن شبیه نان ساندویچ به نظر می‌رسد. این حالت نشان‌دهنده آرامش روانی و به‌طورکلی اطمینان است. شخصی که به این شکل خوابیدن عادت دارد، مایل است کارهای خود را به‌صورت متعادل و در حد موردقبول انجام دهد. چنین شخصی که از زمان کودکی با این شیوه خوابیدن خو گرفته است، تلاش می‌کند از مشکلات دوری کند، زندگی خود را نظم و ترتیب دهد، محبت دیگران را به‌دست آورد و با صلح و آرامش به آسودگی‌خاطر برسد.

 ۳- خوابیدن به‌شکل سجود

این شکل خوابیدن، بیشتر در کودکان دیده می‌شود و به حالت سجود در نماز بسیار شبیه است ولی جزیی از زندگی بسیاری از بزرگسالانی که از زمان کودکی به آن عادت کرده‌اند، می‌شود. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که به این شکل می‌خوابند، از خستگی‌های روانی یا جسمی در زندگی رنج می‌برند. گویی آنها برای فرار از سختی‌ها و ناراحتی‌هایی که ممکن است هجوم آورد یا با آنها روبرو شوند، آماده ایستادن و پریدن هستند. چنین اشخاصی گاهی به ضعف اعصاب، عدم تحمل و اضطراب شناخته می‌شوند و گاهی دیگران در حضور آنها احساس راحتی نمی‌کنند.

۴- خوابیدن روی طرف راست بدن و قسمتی از سینه و بازگذاشتن پاها

این شکل از راحت‌ترین شیوه‌های خوابیدن محسوب می‌شود و پزشکان آن را به بیمارانی که از لغزش فقرات و درد کمر شکایت دارند، توصیه می‌کنند زیرا خوابیدن به این شکل، استراحت جسم را تضمین می‌کند، چیزی که فرد در بیداری کمتر احساس می‌کند. به عبارتی، اشخاصی که اینگونه می‌خوابند، آنچنان که در خواب به آسایش و راحتی جسم دست می‌یابند، در زندگی عملی به آرامش و راحتی روانی دست نمی‌یابند و از اینجا آشکار می‌شود که عامل مهم در زندگی انسان، طبیعت و حالت روانی و امیالی است که رفتارهای انسان را هدایت می‌کنند.

 ۵- روش استراحت کامل

در این مدل، شخص کاملا دراز می‌کشد بدون آنکه قسمتی از بدن خود را جمع کند و دست‌هایش را زیر سر قرار می‌دهد، به‌طوری که سر روی ۲ کف دست تکیه می‌کند و یک پا روی پای دیگر و در امتداد آن قرار می‌گیرد. کسی که به این شکل می‌خوابد، منطقی است و هر چیز را در جای خود می‌شناسد و هرگاه چیزی از حد و مرز منطق و واقعیت خارج شود، برای او غیرقابل‌قبول است. چنین شخصی از خیال‌ها و حدس و گمان‌ها و احساسات غیرمنطقی به دور است و در نظر او هر آنچه عقل آن را نپذیرد، در زندگی واقعی نباید وجود داشته باشد.

 ۶- خوابیدن روی شکم

کسی که به این شکل می‌خوابد، علاقه‌مند است بر امور تسلط داشته باشد و در میان مردم شاخص باشد. چنین شخصی تمایل دارد سلطه خود را بر دیگران تحمیل کند بنابراین دوست دارد در میان مردم زندگی کند و به‌طورکلی طاقت دوری از مردم را ندارد. او تلاش می‌کند در زندگی جایگاه و قابلیت و توانایی داشته باشد تا بتواند با سختی‌ها و مشکلات روبرو شود. او در عین حال گاهی دچار خشم و عصبانیت می‌شود و خطای دیگران را نمی‌بخشد. همچنین در کارهایش دقیق و مراقب قول‌ها و وعده‌های خود است و با وجود آنکه به‌سرعت خشمگین یا به‌شدت متاثر می‌شود، زندگی او، زندگی نظم یافته و والایی به شمار می‌آید.

 ۷- خوابیدن به شیوه فرمانروایان

در این شیوه شخص بر پشت می‌خوابد و دست‌ها را از دوطرف بازمی‌گذارد. بعضی از کسانی که به این طریق می‌خوابند، گاهی خود را همانند بزرگان و فرمانروایان یا کسانی که در میان مردم دارای مقام و شهرت هستند، تصور می‌کنند. می‌توان این خصوصیات را در زندگی و در روش رفتار آنها با دیگران به‌صورت آشکارا مشاهده کرد و آنها را افرادی قابل‌احترام یافت. این افراد دارای نوعی قدرت و توانایی هستند که می‌توانند با سختی‌ها و مشکلات مبارزه و به اندازه توانایی‌شان، نیازهای مردم را برآورده ‌کنند. علاوه بر این، تا حد توان برای دیگران فداکاری می‌کنند.

 ۸- خوابیدن به طریقه نیمه‌جنینی

آمار نشان می‌دهد این شیوه، شایع‌ترین شیوه خوابیدن است. در این حالت، شخص روی یکی از پهلوها می‌خوابد، زانوها را از هم نیمه‌باز می‌گذارد، یکی از دست‌ها را زیر سر قرار می‌دهد و دست دیگر را به‌صورت آزاد و کشیده رها می‌کند. خوابیدن به این طریق، راحتی بدن را بدون آنکه راه تنفس بسته شود، تضمین می‌کند و اکسیژن به اندازه نیاز طبیعی به ریه‌ها می‌رسد بنابراین بهترین شیوه خوابیدن به شمار می‌آید. براساس آمار، کسانی که چپ دست هستند، روی دست چپ می‌خوابند و برعکس آنها، کسانی هستند که از دست راست استفاده می‌کنند و روی دست راست می‌خوابند یک تحقیق روان‌شناسی نشان می‌دهد مرد یا زنی که به این شکل می‌خوابد، توانایی سازش با شرایط مختلف زندگی را دارد و از موهبت عقل و خوش‌رفتاری به یک اندازه برخوردار است. چنین شخصی تمام مشکلات زندگی را به راحتی می‌پذیرد و بر آنها غلبه می‌کند و بسیار کم اتفاق می‌افتد که در رویارویی با مشکلات شکست بخورد یا موفق نشود.

منبع: کتاب پرتوهایی علمی از قرآن، تحقیق و تالیف دکتر محمد صابر

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. جالب بود وقتی این نوشته ها رو با اطرافیانم مقایسه میکنم میبینم که تا حدودی حقیقت دارن.

  2. جالب بود !

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.