تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

مرغوبترین انجیر سیاه ایران در حسرت فرآوری/ استاندار بر تکمیل کارخانه فرآوری تاکید کرد

  • کد خبر : 41843
  • 22 دی 1392 - 9:15

  در حالی همچنان مرغوب ترین انجیر سیاه ایران از مشکل عدم فراوری رنج می برد که استاندار لرستان عصر شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه در دست احداث فرآوری انجیر پلدختر بر ضرورت تسریع در تکمیل این واحد تاکید کرد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، دهه فجر سال ۹۰ بود که […]

 

در حالی همچنان مرغوب ترین انجیر سیاه ایران از مشکل عدم فراوری رنج می برد که استاندار لرستان عصر شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه در دست احداث فرآوری انجیر پلدختر بر ضرورت تسریع در تکمیل این واحد تاکید کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، دهه فجر سال ۹۰ بود که طی مراسمی با حضور رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی لرستان، فرماندار پلدختر و جمعی از مسئولان این شهرستان عملیات اجرایی کارخانه فرآوری انجیر در پلدختر آغاز شد.

این کارخانه قرار بود در صورت بهره برداری بیش از پنج هزار تن از انجیر تولیدی توسط باغداران این شهرستان را فرآوری کند. انجیرهایی که هر ساله در کنار جاده ترانزیتی پلدختر به حراج گذاشته می شود و به قیمت ناچیز به فروش می رود تا روی دست باغداران نماند.

این در حالیست که به گفته رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار بود در سه فاز ساخته شود و فاز اول آن با ظرفیت چهار تا شش هزار تن انجیر باید در سال ۹۱ به بهره برداری می رسید.

وعده ها مسئولان در حالی مطرح شد که سال ۹۲ هم ماههای پایانی خود را پشت می گذارد و همچنان این کارخانه به بهره برداری نرسیده است تا انجیر سیاه پلدختر به عنوان مرغوب ترین و زودرس ترین انجیر سیاه ایران در حسرت فرآوری باقی بماند.

فاز نخست این کارخانه به منظور عرضه محصولاتی چون مربای انجیر، مارمالاد، شربت انجیر و در حال احداث است که همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

استاندار لرستان در راستای بررسی مشکلات این طرح نیمه تمام عصر امروز شنبه از کارخانه فرآوری انجیر پلدختر بازدید کرد و خواستار تسریع در روند احداث این واحد تولیدی شد.

هوشنگ بازوند با تاکید بر ظرفیت ها و پتانسیلهای لرستان در حوزه کشاورزی عنوان کرد: احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی استان، به تولید و اشتغال در این بخش کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان پلدختر در تولید انجیر سیاه عنوان کرد: انجیر سیاه پلدختر محصولی مرغوب و زودرس است که باید با فراهم آوردن زمینه های لازم برای فرآوری و صادرات آن به معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت کمک کرد.

بازوند توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی برای محصولات مختلف باغی و زراعی استان را از ضرورت ها در این بخش دانست و بیان داشت: در این صورت می توان به رونق اقتصاد بخش کشاورزی در استان امیدوار بود.

استاندار لرستان بر ضرورت حرکت به سمت کشاورزی صنعتی و اقتصادی در استان تاکید کرد و بیان داشت: تحقق این امر در گرو مشارکت همه دستگاههای مرتبط و همت خود کشاورزان و باغداران است.

بنابر این گزارش در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ هکتار باغ امجیر در شهرستان پلدختر وجود دارد که هر ساله از سطح این باغات ۱۷هزار تن انجیر سیاه تولید و روانه بازار مصرف شود.

از مزایای انجیر سیاه شهرستان پلدختر، زود رس بودن این محصول است که این عامل باعث شده استان لرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید انجیر سیاه مقام اول کشور را دارا باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. انجیر فقط انجیر سیاه چهار قلعه کوهدشت

  2. انجیر چهارقعله کوهدشت بهتر از انجیر زیوار می باشد

  3. تدبیر جان این تبلیغ بود یا تعصب،دوست عزیز انجیر جهارقلعه حقیقتا به هیج دردی نمی خورد از همون روز اول،انجیر فقط زیوادر ،که هرخانواده سالانه بیش از ۲۰۰میلیون تومان درامد زایی داره،انصافا انجیرش کیفیت خوبی هم داره،

  4. پرزیدنت روحانی ,
    حالا که تو آمده ای //انجیرهای ملاوی هم شیرین تر شده اند …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.