- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

توسعه بدون همدلی و هم‌آوایی ممکن نیست!

 

 

 

یحیی عیدی‌بیرانوند/ سرپرست شهرداری خرم‌آباد: 

ه لطف و مهربانی پروردگار همیشه همراه، خبرهای خوبی برای شهروندان داریم و مهم‌ترین آن این است که کاروان توسعه‌ی شهر به راه افتاده است و رایحه‌ی بهبود و همدلی از اوضاع شهر به مشام می‌رسد و در این شرایط، هیچ درنگی در توسعه‌ی شهر جایز نیست و نباید هیچ بهانه‌ای و غفلت از پرداختن به امور مردم قرار گیرد.توسعه بدون همدلی و هم‌آوایی ممکن نیست. توسعه با وجود حمایت گروه و همکاران دلسوز است که اتفاق می‌افتد.

مجموعه‌‌ی شهرداری این روزها با همکاری همه‌ی مدیران، معاونان، کارکنان و مشارکت و پیشنهادهای مردمی، روزهای خوبی را سپری می‌کند. خوبی‌هایی که تنها مرهون تلاش یک نفر نیست؛ بلکه ثمره‌ی دل در گرو شهر داشتن، علاقه‌مندی و پیگیری همه‌ی مسئولان شهر است.بازدیدهای صبح‌گاهی از نقاط مختلف شهر با حضور مسئولان استانی، نشست‌های مداوم و کاربردی با همه‌ی مدیران، معاونان،کارشناسان و کارکنان شهرداری، بیان راه‌کارها و عملیاتی کردن کارهای کارشناسی و پژوهشی، حرکت کاروان توسعه را با سرعت بیشتری همراه کرده است.در این مسیر هم‌چنان مطالبات مردمی از شهرداری، ساختن شهری خوب برای شهروندان خوب است؛ هرچند آشنایی مردم با حقوق شهروندی‌شان و التزام واقعی به این حقوق و رعایت حقوق دیگر شهروندان، روند توسعه را پایدار و پابرجا می‌کند اما با این حال، هنوز هم همه‌‌ی مطالبات مردم محقق نشده است.

شهروندان باید حقوق شهروندی‌شان را بهتر از گذشته بشناسند و با رعایت آیین‌های ویژه‌ی شهروندی و وفاداری به آن تعامل نزدیک‌تر و بهتری با شهرداری برقرار کنند و هرکجا نارسایی و گره‌ای نیز هست به گوش مسئولان برسانند و خود را از این کاروان جدا ندانند.ما نیز تأییدمی‌کنیم و برآنیم که بهبود سیمای شهری، ساماندهی هرچه بیشتر ورودی‌های خرم‌آباد و ترویج روحیه‌ی زیبایی و زیباسازی در عناصر مبلمان شهری می‌تواند زمینه‌ی ورود گردشگر به استان باشد که با توجه ویژه‌ی استاندار، معاونت امور عمرانی استانداری واعضای محترم شورای اسلامی شهر قابل تحقق و برنامه‌ریزی است.در این مسیر شهرداری خرم‌آباد تاکنون گام‌های قابل توجهی را برداشته است و امید می‌رود تا کمتر از ۱۰ روز کاری دیگر، زیباسازی مناظر ورودی شهر، احداث فضای سبز و پیاده‌رو و جدول‌گذاری به نحو مناسبی انجام شود تا استقبال ما از میهمانان نوروزی استقبالی در خور و شأن مردم لرستان زمین در مرکز استان باشد.چرا که مرکز استان، پیشانی گردشگری و نقطه عطف جذب گردشگران به شمار می‌رود. از سویی دیگر، درآمدی که از این راه جذب می‌شود تأثیر مستقیم در بهبود وضع معیشتی مردم همین سرزمین خواهد داشت و عواید آن نیز مستقیم و غیرمستقیم، زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.از نظر نیز دور نمی‌داریم که ساخت تقاطع‌های شهرنیز از ضروریات مهم در بهبود وضع موجود است.

در این خصوص با هماهنگی‌های به‌عمل آمده، ساماندهی ۵ تقاطع مهم رد داخل شهر خرم‌آباد نیز با مساعدت استاندار دلسوز و معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهر را از میان برخواهد داشت. تقاطع سه راهی گلدشت، تقاطع ناصرخسرو و ۶۰ متری، تقاطع ۲۴ متری کاکاوند با شریعتی و کوی فلسطین، تقاطع ۶۰ متری با ورودی مسکن مهر و تقاطع ۸۰ متری جاده‌ی الشتر با ۶۰ متری شهید شفیع‌پور در صورت ساماندهی و انجام برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده می‌تواند بار زیادی از حجم مشکلات شهر را کاهش دهد و بستر لازم را برای تصمیم‌گیری‌های اجرایی بهتر فراهم آورد.باز هم به یاد می‌آوریم و به فراموشی نمی‌سپاریم که همواره و همیشه مهم‌ترین رکن توسعه، همدلی، هم‌آوایی و تلاش همه‌جانبه‌ و گروهی است نه فردمحوری و پرهیز از آرا و تصمیم‌گیری‌های‌های جمعی. به امید همدلی‌ها و آن روز که نزدیک است.