تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس: بودجه ۹۳ عادلانه دیده نشده است

  • کد خبر : 41971
  • 24 دی 1392 - 9:15

  نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس گفت: بودجه ۹۳ به صورت متوازن و عادلانه برای توسعه همه‌جانبه استان‌ها دیده نشده است. ابراهیم آقامحمدی امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس در خرم‌آباد به سئوال خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه وضعیت کلی بودجه ۹۳ کل کشور چگونه است، گفت: در بودجه سال ۹۳کشور […]

 

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس گفت: بودجه ۹۳ به صورت متوازن و عادلانه برای توسعه همه‌جانبه استان‌ها دیده نشده است.

ابراهیم آقامحمدی امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس در خرم‌آباد به سئوال خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه وضعیت کلی بودجه ۹۳ کل کشور چگونه است، گفت: در بودجه سال ۹۳کشور نسبت به سال گذشته در بحث عمرانی کاهش قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: سال گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور بوده که این رقم امسال به ۳۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه دولتی‌ها اعلام کرده‌اند که این کاهش به خاطر این است که بودجه عمرانی سال گذشته تحقق پیدا نکرده است، گفت: نکته‌ای که در این موضوع قابل بحث است، این است که بودجه به صورت متوازن و عادلانه برای توسعه همه‌جانبه استان‌ها دیده نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر اینکه در بودجه امسال  چند طرح لحاظ شده و در این مورد چه مقدار از طرح‌ها و اعتبارات مربوط  به لرستان است، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال ۲۴۶ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را لحاظ کرده‌اند که قرار است، ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص یابد، اما متاسفانه توزیع اعتبارات و طرح‌ها متناسب و همه‌جانبه در سطح استان‌ها نیست و بیشتر مناطق بهره‌مند را پوشش می‌دهد.

*استان‌های محروم در اعتبارات ۹۳ محروم‌تر شده‌اند

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با این وجود استان‌های محروم و توسعه نیافته در این اعتبارات تقریبا نزدیک به محرومیت هستند و استانی همانند لرستان از این تعداد طرح‌ها ۳ طرح در برنامه ۹۳ دارد، از جمله سد ایوشان خرم‌آباد و دو طرح دیگر در ازنا و الیگودرز بوده که در مجموع تنها ۴۰ میلیارد تومان به این طرح‌ها قرار است که اختصاص داده شود.

آقامحمدی با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها سد ایوشان است یاد‌آور شد: متاسفانه در بودجه سال ۹۳ لرستان تنها ساختمان این سد را لحاظ کرده‌اند که به این منظور ۱۶ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سال گذشته به این طرح ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که امسال ۵ میلیارد تومان دیگر به آن اعتبار اضافه و و این میزان را به۱۶میلیارد تومان افزایش داده، این در حالی است که تنها ساختمان طرح را در نظر گرفتند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در طرح ایوشان شبکه‌های پایین‌دستی و آبرسانی را کم کرده‌اند، این در حالی است که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای قسمت‌های پایین‌دستی و شبکه‌های آبرسانی این سد مورد نیاز است.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: با اعتباری که امسال برای این طرح‌ در نظر گرفته شده، تنها می‌توان ساختمان سد را تکمیل اما به پایین‌دستی این سد توجهی نشده است که در این صورت طرح‌ها نمی‌توانند به بهره‌برداری کامل برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح‌هایی که در بودجه امسال در سطح کشور و به خصوص استان لرستان دیده شده نمی‌توانند به بهره‌برداری برسانند، یادآور شد: سال گذشته به استان لرستان ۲۹۲ میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص یافته، اما امسال این اعتبار به ۱۷۸ میلیارد تومان یعنی ۳۰ درصد کاهش رسیده است که با این اعتبار باید گفت، طرح‌های اساسی لرستان تعطیل شده‌اند.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال برای طرح راه‌آهن‌های لرستان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیده‌اند، این در حالی است که سال گذشته به این طرح ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته، در صورتی که قرارگاه خاتم تاکنون توانسته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این طرح کار کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای تکمیل راه‌آهن لرستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال با در نظر گرفتن ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح در واقع طرح را تعطیل کردند.

آقامحمدی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر اینکه برای بزرگراه‌های استان چه میزان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: برای بزرگراه‌های استان لرستان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده، این در حالی است که بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

*استان‌های محروم سرنوشت نافرجامی با این اعتبارات دارند

وی در پاسخ  این سئوال که رفتار نمایندگان لرستان در برابر تخصیص کم بودجه برای استان چه بوده است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی به اعتبارات تخصیص داده شده استانی همچون لرستان اعتراض دارند و مسئولان دولتی  باید بدانند که با این اعتبارات استان‌های محرومی مانند لرستان تعطیل و سرنوشت نافرجامی دارند.

وی افزود: طی جلساتی که با مسئولان برگزار شده توافق شده است که اینها را در ردیف فاینانس قرار دهند و طرح‌هایی همچون راه‌آهن، بزرگراه، سید زیبامحمد در فاینانس دولت اعتبارات آن بیش از ۳۵ میلیارد دلار است، قرار بگیرند.

این نماینده خاطرنشان کرد: دو جلسه با نوبخت برگزار کرده‌ایم و قرار شده دو درصد درآمد نفت شامل ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه است که فرآورده‌های نفتی به استان‌های نفت‌خیز و استان‌های توسعه نیافته و محروم یعنی حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سطح کشور است، اختصاص دهند.

آقامحمدی گفت:‌ دولت متاسفانه این را در بودجه ۹۳، ۶۰۰ میلیارد تومان دیده است که قرار شد، در تلفیق این رقم تغییر یابد و به ۴ هزار میلیارد تومان برسد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان لرستان برای افزایش بودجه سال آینده لرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

——————————

گفت‌وگو از: اکرم محمودوند

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. واقعا بابد به این نماینده شجاع و با شهامت خسته نباشی گفت که همواره دغدغه دفاع از حق و حقوق مردم را ادره و به فکر قوم و خویش و اطرافیان نزدیک نیست

  2. اصلا همه کاراش برای رضای خداست شک نکنید
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  3. اقای دلفان : اگه کار بخاطر رضای خدابود چرا تو انتخابات شورا بااینکه به یقین رسیده بودند که تقلب بیداد کرده بجای دفاع از حق کاندیداها راحت از این قضیه چشم پوشی کرد و برخلاف آنچه می پنداشتیم استعفا داد وشجاعانه در مقابل ظلم ایستادگی نکرد؟ خدا رحم کنه

  4. شمامهره سوخته اید بمونیدتهران بهترازاینکه نظردرموردبودجه بدین

  5. درود بر مردانگی وشرفش من رای بش ندادم اما اهل زدو بند نیست از جوانمردی بدور هست حرفی کسی بش بزند بخدا دوسش دارم

  6. سلام میرملاس هیچ خبر داری که سد معشوره واقعا پرید اقای روحانی تو اهواز گفتن که از سرشاخه های کارون فقط مجاز به استفاده برای شرب هستیم این یعنی چی گزارش تهیه کنید ممنون

  7. اقای حسنوند شما اگه الشترید حتما به کاندیدای الشتر رای داده حال خواهش میکنم چند مورد از شجاعت های ایشان وهمچنین جوانمردی ایشون ذکر کنید حتما منظور شما از اهل زد بند نبودن ایشون فریب اصلاح طلبان خرمابادی بود که با رای انها نماینده شد وایشان هم بانهایت جوانمردی به انها پشت پا زد

  8. درود به شرفت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.