تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

چاههای غیرمجاز موجب افت سطح آبهای زیرزمینی لرستان شده است

  • کد خبر : 41986
  • 24 دی 1392 - 13:17

  معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان لرستان گفت: حفر چاههای غیرمجاز موجب افت سطح آبهای زیرزمینی در این استان شده است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حسن رضا حقی آبی  اظهار داشت: متاسفانه حفر بی رویه چاههای غیرمجاز در برخی مناطق استان افت سطح آبهای زیرزمینی را به دنبال […]

 

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان لرستان گفت: حفر چاههای غیرمجاز موجب افت سطح آبهای زیرزمینی در این استان شده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حسن رضا حقی آبی  اظهار داشت: متاسفانه حفر بی رویه چاههای غیرمجاز در برخی مناطق استان افت سطح آبهای زیرزمینی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه برخی کشاورزان و افراد به صورت خودسرانه و شبانه به وسیله بیل مکانیکی اقدام به حفر چاه می کنند، عنوان کرد: حفر چاههای غیرمجاز به ویژه در دشت سیلاخور مشاهده می شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان لرستان عنوان کرد: این در حالیست که ما در برخی موارد شاهد هستیم که افراد پس از حفر چاههای غیرمجاز اقدام به ایجاد اتاقک برای مخفی کردن آن می کنند که این امر برخورد با این افراد را مشکل کرده است.

حقی آبی عنوان کرد: با توجه به ایجاد اتاقک بر روی این چاههای غیرمجاز برای پلمب آنها نیازمند مجوز دادستانی هستیم.

وی اضافه برداشت از منابع آبهای زیرزمینی توسط چاههای آب مجاز و دارای پروانه را از دیگر دلایل افت سطح این منابع عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به خشکسالیهای رخ داده طی سالهای اخیر ما شاهد هستیم که برداشت آب ۴۵ روز زودتر از سالهای قبل صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان لرستان ادامه داد: خشکسالیها موجب شده که با تاخیر در بارندگیهای پاییزه کار برداشت آب از طریق چاهها تا اواسط پاییز ادامه یابد و از طرف دیگر برداشت مجدد از چاهها از اواسط اسفندماه آغاز شود که این امر منجر به اضافه برداشت از سطح آبهای زیرزمینی شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=41986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. باتشکر از اطلاع رسانی سایت میرملاس . اینجانب کشاورزی هستم که در سال هشتادو شش در خواست حفر چاه عمیق برای مشروب نمودن مزارع ام را تقدیم مدیر اب منطقه ای الشتر وسپس مدیریت محترم استان ارایه داده ام .
    بارها وبارها مراجعه نموده ام مسئولین محترم منکر صدور هر نو مجوز میشوند ولی بر خلاف گفتار و عمل اقایان در مزارع هم جوارم شاهد کسب امتیاز وحفر چاه عمیق هستم .
    من کشاورز نمی توانم .
    این دوگانگی مسئولین امور اب استان وشهرستان رادر گفتار وعمل در ک کنم.
    از مسئولین امر استدعای رسیدگی دارم حتا در شهرستان با واسطه افرادی پروانه حفر برای مصارف طرح وایجاد کاره گاه دریافت داشته که امروز دراز ان برای مصارف کشاورزی وابیاری مزارع استفاده مشود ومجوز صادر شده ۵۰متر با چشمه اب دهی زمینهای ما فاصله دارد مراجعه نمودهایم ولی اهمیت ورسیدگی نمیشود .
    در یک کلام مدیریت اب استان وشهرستان خودشان عامل اصلی این بی نظمی وخلاف قلنون هستند چناچه لازم باشد حضورا اقرار دارم که بنده کشاورز که مدت مدیدی است دارای نوبت حفر چاه هسنم چرا نمی توانم پروانه حفر دریافت دارم ولی افرادی پیدا میشود همین امروز در هم جوار اینجانب مشغول حفاری هستند

  2. مسئولین محترم ومردم استان لرستان به خاطر جلو گیری ازبرداشت آب غیر مجاز پاسخی در خور شان این مردم در برابر سخنان ریاست محترم جمهوری در جمع مردم خوزستان بدهند که در سخنرانی خود گفتند اجازه هیچگونه استفاده ای به دیگر استان ها ی سر شاخ کارون نمی دهند فردا حکم تعطیلی سد های استان را حواهند داد

  3. اگر با چند نفر اول که چاه غیر مجاز حفر کردند برخورد میشد الان شاهد اینهمه چاه غیر مجاز نبودیم وا گر برخورد میشود یا پلمپ باید همه را به یک چشم نگاه کرد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.