- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ویندوز XP تا چند ماه دیگر از رده خارج می شود

winxppro

 

به گزارش سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز ؛ کاربران این سیستم عامل بهتر است تا ۹۰ روز آینده به فکر راه چاره ای برای خود باشند. طبق اخبار و گزارشات رسیده اعلام شده است که پشتیبانی ویندوز XP از Security Essentials مایکروسافت در طی ۳ ماه آینده به پایان می رسد. به گفته ی مسئولان مطابق با برنامه های شرکت مایکروسافت قرار است تا ۸ آپریل سال جاری پشتیبانی این نسخه ی قدیمی از ویندوز از Security Essentials برداشته شود . از این تاریخ به بعد شرکت مایکروسافت از ارائه ی Microsoft Security Essentials برای این سیستم عامل خودداری می کند و افرادی که در حال حاضر از این سیستم عامل استفاده می کنند دیگر قادر به دانلود Security Essentials از اینترنت نخواهند بود . این اولین قدم برای از رده خارج کردن این سیستم عامل خواهد بود و احتمالا با عرضه ی نسخه ی بعدی از سیستم عامل ویندوز ، این نسخه ی قدیمی کلا غیر فعال خواهد شد.

به هر حال برای هر چیزی یک پایانی است و بالاخره هر چیزی یک روز به پایان می رسد.

 

اما از آنجایی که در حال حاضر هنوز کسانی هستند که از این ویندوز استفاده می کنند ، شرکت مایکروسافت به آنها پیشنهاد داده است تا با استفاده از نصب  آنتی ویروس و یا به روز نگه داشتن آنتی ویروسی که در حال حاضر از آن استفاده می کنند از سیستم خود در مقابل ویروس ها و برنامه های مخرب محافظت کنند.

 

 اما دیگر وقت آن رسیده که آن افراد به سیستم عامل های جدیدتر ارتقا یابند.

 

نظر شما در این باره چیست ؟ آیا با کاری که مایکروسافت کرده است موافقید یا به نظر شما از آنجایی که هنوز افراد زیادی از این سیستم استفاده می کنند بهتر بود تا این کار را نمی کردند ؟

البته گوگل گفته است ۱ سال بعد از قطع پشتیانی ویندوز XP از طرف مایکروسافت، پشتیانی خود در مورد مرورگر Chrome بر روی سیستم های XP را ادامه خواهد داد.

 

نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.