- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کریمی فر :آموزش و پرورش مصمم است بستر مناسب را برای اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس ایجاد کند

 ShowPicture-1-2 [1]

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم افتتاح مرکز تخصصی قرآن کریم شهیده لعبت نادی گفت : کاری که خیرین مدرسه ساز و خیرین امور قرآنی انجام می دهند علاوه بر اینکه در این دنیا پسندیده و مورد احترام است در پیشگاه خداوند متعال از اجر کثیری برخوردار است . گودرز کریمی فر افزود: یکی از سیاست ها و اولویت های آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین و منشور توسعه قرآنی و اسناد بالادستی نظام هم به آن تاکید و اشاره شده است . توسعه و ترویج فرهنگ قرآن ،نماز و عترت است دکتر کریمی فر با اشاره به برنامه طرح ملی نور (حفظ قرآن کریم ) در آموزش و پرورش  اضافه کرد : در راستای تحقق منویات حکیمانه مقام معظم رهبری برنامه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در دستور کار قرار گرفته است که  سهم استان لرستان  در سال قبل بیش از ۱۰۰۰۰۰ دانش آموزان حافظ  بوده است .

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تقدیر از عمل خداپسندانه و خیرخواهانه حاج عبدالمحمد نادی پدر شهیده لعبت نادی گفت : با اهداء این ساختمان و ترویج و آموزش مسائل قرآنی در آن یاد و خاطره شهیده نادی جاودانه خواهد ماند  . وی مسئولیت آموزش و پرورش را در این خصوص خطیر و سنگین بر شمرد و گفت : باید طوری برنامه ریزی شود تا مطابق خواسته و نیت اهداء کننده ساختمان،  فعالیت های قرآنی به صورت تخصصی و علمی در این مرکز انجام شود .

 

دکتر کریمی فر با اشاره به جایگاه رفیع شهداء در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت : مقام معظم رهبری فرمودند که خانواده معظم شهداء فقط می توانند با شهدا مقایسه شوند و این نشان از ارزش و قداست خانواده معظم شهدا دارد

 

وی در پایان تاکید کرد : قطعاً گذشتن از مال و دارایی و اختصاص قسمتی از مال به امور خیر نیاز به روحی متعالی و وارستگی از تعلقات دنیوی دارد که خانواده محترم شهیده لعبت نادی با روحی متعالی امری خداپسندانه را بنیان نهادند که دامنه و اثر آن جاودان و ماندگار خواهد بود  .