تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

حجت امانی به بینال هنرهای معاصر سریلانکا می رود

  • کد خبر : 42056
  • 25 دی 1392 - 23:36

* حجت امانی به بینال هنرهای معاصر سریلانکا می رود * به گزارش پاتوق هنری میرملاس و به نقل از هنر آنلاین؛ بینال هنرهای معاصر سریلانکا با حضور بیش از ۷۳ هنرمند از سراسر دنیا با هدف معرفی هنر شرق دور آغاز بکار خواهد کرد. دراین دوسالانه حجت امانی ضمن نمایش آثار درباره هنر معاصرایران […]

40350_635252912971161250_m

*

حجت امانی به بینال هنرهای معاصر سریلانکا می رود

*

به گزارش پاتوق هنری میرملاس و به نقل از هنر آنلاین؛ بینال هنرهای معاصر سریلانکا با حضور بیش از ۷۳ هنرمند از سراسر دنیا با هدف معرفی هنر شرق دور آغاز بکار خواهد کرد. دراین دوسالانه حجت امانی ضمن نمایش آثار درباره هنر معاصرایران نیز به سخنرانی خواهد پرداخت.

او در این نمایشگاه مجموعه‌ای از پرتره‌های لرزان دوران صفوی و قاجار که تداعی‌کننده رمان شاهزاده احتجاب گلشیری است را با نگاهی دوباره از زوال، خلق کرده و با رنگ‌های درخشان و مدگرایانه بازنمایی می‌کند.

امانی درباره وجه تمایز آثاری که در این فستیوال ارائه خواهد کرد گفت: در این فستیوال من ۲۰ اثر کوچک را در قالب یک چیدمان ارائه خواهم داد و در این آثار از نورهای فلورسنت نیز استفاده کرده‌ام.

او که نخستین بار است در آثارش از نور استفاده می‌کند گفت: پس از این که آثارم در این فستیوال پذیرفته شد و بر روی فرهنگ مردم سریلانکا بررسی کردم، متوجه شدم که در این کشور فیل‌ها را با چراغ‌های کوچک تزئیین می‌کنند و این لامپ‌های کوچک حالت عجیب و غریب و زیبایی به این فیل‌ها می دهد، همچنین در سریلانکا در معابد از نور استفاده ویژه‌ای می‌کنند، از این رو تصمیم گرفتم که از نور در آثارم استفاده کنم.

حضور این هنرمند در فستیوال‌های بین اللملی هنرمعاصر در سال‌های اخیر نگاه او را به سنت‌ها، فرا بومی ساخته که مورد استقبال منتقدین هنری بسیاری از جمله ادوارد لوسی اسمیت انگلیسی، دومینیک تینو فرانسوی، کارین رکیوس آلمانی ،جان دالسن استرالیایی و…قرار گرفته است.

موزه‌های مختلف دنیا از جمله موزه هنرهای معاصر لس آنجلس در امریکا و مجموعه داران خاصی در ایران و خارج از ایران از آثار این هنرمند بهره‌مندند .همچنین سارا اشرفی هنرمند جوان دیگری است از ایران که در این بینال حضور خواهد داشت. نمایشگاه این دوسالانه به مدت یک ماه در شهر کلمبو برپا خواهد بود.

منبع: هنرآنلاین

 *

مخاطبین محترم “پاتوق هنری” میرملاس نیوز  جهت درج خبر، نقد و پیشنهادات خود می توانید با آدرس اینترینی  patoghehonari61@yahoo.com  در ارتباط باشید.

*

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. مرسی از معرفی این هنرمند و هنرشون ولی امیدوار بودم در ادامه مطالبتون عکس یا هر چیزی که ما رو بیشتر با آثار ایشون اشنا و نزدیک کنه مشاهده کنیم که متاسفانه نبود.

  2. با سلام به شما خانم زهره قنبری
    وسپاس بابت اینکه به پاتوق سر زدید
    در ادامه مطلب شما باید عرض کنم، پاتوق هنری قبلا آثار این هنرمند ارزشمند لرستانی رو در همین پاتوق هنری با عنوان “پاتوق هنری و نمایشگاه مجازی۳۰/ فرشتگان /حجت امانی”
    معرفی کردیم اگر لطف بفرمائید و به آرشیو پاتوق هنری سر بزنید با آثار این هنرمند آشنا خواهید شد.
    *
    با سپاس فراوان پاتوق هنری

  3. سلام بر دوست هنرمند هم استانی جناب آقای امانی.
    امیدوارم همیشه شاهد موفقیت های شما و تمام هنرمندان هم استانی باشیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.