تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

دکتر کریمی فر : باید در شوراهای آموزش و پرورش ، تصمیمات محکم ،مستدل و قانونی بر مبنای مصالح فرهنگیان و دانش آموزان اتخاذ شود

  • کد خبر : 42140
  • 25 دی 1392 - 23:05

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با اعلام این خبر افزود : شورای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است که تصمیمات آن پشتوانه و ضمانت اجرایی لازم را […]

989898

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با اعلام این خبر افزود : شورای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است که تصمیمات آن پشتوانه و ضمانت اجرایی لازم را از مراجع قانونی دارد . گودرز کریمی فر با ذکر حدیثی از مولی الموحدین امام علی (ع) افزود : اگر بخواهیم تصمیماتی با صلابت و محکم داشته باشیم و باید ازنظر و اندیشه افراد صاحب فکر و ایده استفاده کنیم

وی بهره گیری ازنظر و اندیشه افراد خلاق و توانمند را به نفع آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد در هیج دینی به اندازه اسلام به بحث شوراها توجه نشده است و سیره و روش پیامبر اکرم (ص) و  ائمه  نشان از اهمیت و توجهی است که این بزرگان نسبت به بحث شورا و مشورت در کارها داشته اند .

 دکتر کریمی فر تاسیس مدارس مشارکتی و هیات امنایی را در راستای بهره گیری از خرد جمعی دانست و گفت : باید طوری برنامه ریزی شود تا ارتقاء کیفیت آموزش در این مدارس در اولویت قرار گیرد . وی تقویت گروههای آموزشی و جذب و به کارگیری نیروهای علمی ،نخبه و دانشگاهی را برای تحقق عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزشی لازم و ضروری خواند و گفت : باید آموزش در مدارس از مرحله حافظه محوری به سمت یادگیری مطلوب مبتنی بر تدریس با محوریت اقدام پژوهی و درس پژوهی  گذر کند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت : آموزش و پرورش لرستان با اعتقاد راسخ به مشارکت گروهی و خرد جمعی این آمادگی را دارد که از نظرات و پیشنهادات کاربردی و عملیاتی همکاران برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش استفاده کند .

دکتر کریمی فر مدیریت منایع انسانی را اولویت دیگر آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت : برخی از مسائل و مشکلات به عدم مدیریت مطلوب منابع انسانی برمی گردد که باید در این خصوص با برنامه وعلمی  عمل کرد .وی با اشاره به وجود نیروهای مازاد در آموزش و پرورش گفت : باید از ظرفیت نیروهای مازاد در جاهای مورد نیاز استفاده شود .مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت از وجود ساعات مازاد نیروها ی آموزشی می توانیم در حوزه  نظارت بر آزمایشگا ههای مدارس و ارزشیابی مستمر دانش آموزان استفاده کنیم .

دکتر کریمی فر اضافه کرد مهمترین عنصر در آموزش و پرورش و مهمترین پدیده در سند تحول بنیادین معلم و دانش آموز است و دولت تدبیر و امید هم به این دو مقوله اهتمام جدی دارد و اعلام کرده که باید همه در خدمت معلم و دانش آموز باشند .

لازم به ذکر است این مراسم در دبیرستان دوره اول حجاب ناحیه یک خرم آباد برگزار شد و مدیر کل آموزش و پرورش پس از مراسم با حضور در جمع دبیران و کارکنان این آموزشگاه  با آنان به بحث و گفتگو پرداخت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خدا قوت آقای کریمی خسته نباشید

  2. خسته نباشی

  3. خسته نباشی پس کی باید از مدیران مطلوب استفاده کنید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.