تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

وزیر نیرو : مردم خوزستان نگران نباشند / انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استان‌ها فقط برای تامین آب شرب !

  • کد خبر : 42210
  • 27 دی 1392 - 10:09

  وزیر نیرو گفت: برداشت آب از سرشاخه‌های کارون به سایر استان‌ها و مناطق کشور صرفا برای تامین آب شرب است. احمد چیت چیان در جریان سفر هیئت دولت به استان خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استان‌ها و مناطق کشور صرفا […]

13921016151040471862503

 

وزیر نیرو گفت: برداشت آب از سرشاخه‌های کارون به سایر استان‌ها و مناطق کشور صرفا برای تامین آب شرب است.

احمد چیت چیان در جریان سفر هیئت دولت به استان خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استان‌ها و مناطق کشور صرفا برای تامین آب شرب است، و مردم استان در این رابطه به منظور انتقال حجم مقدار بالای آب نگران نباشند.

وی افزود: این موضوع حتی در سخنان رئیس جمهور در اجتماع مردم اهواز نیز مطرح شد.

چیت چیان همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی غدیر در استان خوزستان عنوان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۷۰۰میلیارد تومان هزینه شده است که برای تکمیل نهایی آن ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز هست.

وزیر نیرو عنوان کرد: این طرح در صورت نهایی و تکمیل شدن، تعداد قابل توجهی از شهرهای استان خوزستان و یک هزار و۳۰۰ روستا را دارای آب شرب با کیفیت می کند.

چیت چیان افزود: با اجرای این طرح، آبی که در سد کرخه جریان پیدا می کند به شهرهای آبادان و خرمشهر، اهواز، شادگان و پنج شهر در دشت آزادگان منتقل و در مرحله بعدی آب سد دز به این شهرها منتقل و یکی از با کیفیت ترین آب ها در اختیار مردم خوزستان قرار می گیرد.

رییس جمهور نیز در سفرخود به استان خوزستان در این زمینه گفت :

برداشت غیرصیانتی و غیرکارشناسانه از سرشاخه های رودخانه کارون باعث میرایی کارون عظیم شده است و خوشبختانه اولین مقام اجرایی کشور با صراحت این وعده را داد که بهره برداری از سرشاخه ها برای استان های مرکزی صرفا باید به منظور مصارف آشامیدنی برنامه ریزی و اجرا شود. آقای روحانی درباره به بهره وری رساندن سه تا پنج هزارهکتار زمین در دشت خوزستان اشاره کرد که نیاز به برنامه ریزی، احداث کانال های پایین دستی سد کرخه و سایر سدها برای کشت و به بهره برداری رساندن آنهاست.

دکتر روحانی اظهار داشت : این نکته توسط مقام معظم رهبری به عنوان ایده مطرح شد و دولت ها تلاش هایی پیرامون آن صورت دادند اما مساله اساسی، پیوستگی میان بهره برداری صیانتی از سرشاخه ها و سیراب کردن دشت کارون است. هنگامی که کشاورزی خوزستان به شیوه ای کاملا طبیعی و با بازده کشت، دو یا سه نوبت در سال می تواند از منظر ملی، فواید بسیاری برای کشور به دنبال داشته باشد چرا باید آب آن با هزینه های هنگفت برای استان های مرکزی برای استفاده صنعتی یا کشاورزی انتقال داده شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. قابل توجه مردم ومسئولین لرستان ما فقط وطن دوست ودلاوریم فقط خوزستان آدمند ونیار به رندکی دارند تلنگر قبلی را مسئولین استان خصوصا نماینده گان عزیز بی اهمیت تلقی کردند حالا با صحبت رئیس جمهو ر زمینه تعطیلی سدهای ما کلید خورد مواظب باشید من که خداوکیلی به روحانی رای دادم پشیمانم ومیگم روحانی رای من که به اصلاح طبی بود پس بده

  2. ما فقط باگذاشتن هندوانه زیر بغلمان کوه از ریشه در میاریم ………….

  3. این را به نمایندگان ومسولین ارشد لرستان بگویید که به دنبال حل معمای بیکاری لرستان میگردند که با بی تدبیری آب به اسیاب خوزستان وقم میریزند

  4. ازاین میلیاردها که هزینه خوزستان میشه مبالغی هم هزینه لرستان شود وببینید این زمینها حاصلخیز لرستان چه جواب مثبتی می دهند

  5. فاتحه اشتغال آیندگان خوانده شد. نمایندگان ازطریق دیگربامردم دروغ بگویند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.