تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

برگزاری سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج در خرم آباد

  • کد خبر : 42215
  • 27 دی 1392 - 10:25

    به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ؛ طی مراسمی با حضور مسئول و کارکنان سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان و مشارکت گسترده پیشکسوتان و هنرجویان عرصه فیلمسازی سومین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج برگزار گردید. در این همایش فرهنگی علاوه بر فریبرز حاتمی مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان، حقی پور […]

1313

 

 

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ؛ طی مراسمی با حضور مسئول و کارکنان سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان و مشارکت گسترده پیشکسوتان و هنرجویان عرصه فیلمسازی سومین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج برگزار گردید.

در این همایش فرهنگی علاوه بر فریبرز حاتمی مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان، حقی پور دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، استاد جافر وفایی عضو شورای شهر خرم آباد و پیشکسوت ورزش استان، حاج علی جهان آراء از دیگر اعضاء شورای اسلامی شهر خرم آباد و مداح اهل بیت، ایرج حاتمی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی لرستان، غلامعلی فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد، جمشیدیان از اساتید برجسته خطاطی، حجت اله علیپور استاد و پیشکسوت هنرهای نمایشی و حجت اله حیدری مقدم عضو برجسته کانون وکلای دادگستری لرستان نیز در میان جمعیت حاضرین بودند.

هدایتی از مجریان مطرح صدا و سیمای مرکز استان وظیفه اجرای برنامه را برعهده داشت. پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی مراسم بطور رسمی آغاز گردید. پس از بیان قطعاتی ادبی متناسب با موضوع همایش و پخش کلیپی از فعالیتهای هنرمندان بسیبجی مجری برنامه مسئول سازمان بسیج هنرمندان را جهت سخنرانی به جایگاه دعوت نمود. فریبرز حاتمی با شریح موقعیت برتر هنر اسلامی خواستار توجه بیشتر مدیران اجرایی در اشاعه این میراث ماندگار شد. وی در ادامه تعهد و تخصص را بصورت توأمان لازمه فعالیت های اثرگذار هنرمندان دانست و با ارائه گزارشی کوتاه از برگزاری همایش با ابراز خرسندی از استقبال پرشور هنرمندان هم استانی از تداوم برگزاری چنین برنامه هایی با هدف تقویت هنر اسلامی و ارزشی خبر داد.

سپس مجری برنامه رامین صادقی مدیر مجتمع فرهنگی_ هنری ارشاد خرم آباد که از جمله هنرمندان ارزشمدار استان است را به روی صحنه فرا خواند. صادقی پس از ارائه دکلمه ای زیبا ترانه ای در مدح دلاورمردی مدافعان میهن اسلامی سرود که تشویق حاضران را بدنبال داشت. هدایتی نیز پس از بیان جملاتی در بیان منزلت شهداء و ایثارگران میهمان ویزه ای را که در سالن اجرای همایش حضور داشت به جایگاه دعوت نمود. مهمانی از جنس صبر و استقامت مادران شهید. با حضور مادر شهیدان گرانقدر علیرضا و غلامرضا حیدریان بجای تشویق بانگ صلوات فضای سالن را در برگرفت. این بانوی پرهیزگار با بیان خاطراتی از زندگی و شهادت فرزندانش بویژه شهید علیرضا حیدریان که از اصحاب خبرنگاری و هنر بود با قاطعیت تصریح نمود به هر تعداد فرزند هم که داشته باشم آماده فدا نمودن آنها در راه انقلاب و حفظ نظام اسلامی هستم. با تقدیم لوح و تندیس از مادر برادران شهید حیدریان تقدیر شد.

در پایان با رأی هیئت داوران از آثار برتر با اهداء لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی قدردانی شد. جایزه بهترین فیلم تأثیرگذار به آقای شمس الدین آروند به جهت تولید فیلم های “شیر سنگی”، “ریشه در آب” و “یک مرد تنها” تعلق گرفت. میرعباس خسروی بدلیل تصویر برداری فیلم “اشکو” جایزه برتر را بدست آورد. بهترین تدوین به حسین سپهوند بخاطر فیلم “پاک شو دشمن”اختصاص یافت. جایزه بهترین صدا برداری نیز به شهرام ولی خانی رسید که صدابرداری فیلم”کرج” را انجام داده بود. سلمان مهرجو با نگارش فیلم نامه “تکیه بر تنهایی”، مصطفی داوطلب و امین اناری هم جایزه بهترین فیلم داستانی را به جهت تولید “مرا زندگی کن”. جایزه فیلم برتر مستند هم به فیلم”جرعه های تاریخ” ساخته سیدمیکائیل موسوی و جایزه بهترین نماهنگ به اثر شمس الدین آروند به نام “مسافران غریب” تعلق گرفت.

از آقایان سیدغلامرضا نعمت پور، کوروش برزگر و ناصر ناصرپور داوران جشنواره و فرهاد پاک نیا از فعالان برگزاری همایش نیز تقدیر بعمل آمد.

تهیه خبر: سهراب فرشاد / میرملاس نیوز

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با تشکر از انعکاس خوبتان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.