تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

راه اندازی رشته گوهرتراشی و جواهرسازی در لرستان

  • کد خبر : 4231
  • 12 اردیبهشت 1391 - 23:02

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان از راه اندازی رشته گوهرتراشی و جواهرسازی در استان خبر داد.  قباد بیرانوند در گفت‌وگویی از راه اندازی رشته گوهرتراشی و جواهرسازی در استان خبر داد و افزود: این رشته‌ها در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد و ندامتگاه مرکزی راه اندازی خواهد […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان از راه اندازی رشته گوهرتراشی و جواهرسازی در استان خبر داد.

 قباد بیرانوند در گفت‌وگویی از راه اندازی رشته گوهرتراشی و جواهرسازی در استان خبر داد و افزود: این رشته‌ها در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد و ندامتگاه مرکزی راه اندازی خواهد شد.

 وی ادامه داد: با راه اندازی رشته گوهرتراشی و جواهرسازی در استان بین ۵۰۰ تا یک هزار شغل ایجاد می‌شود.

 بیرانوند اظهار کرد: همچنین به منظور نیاز متقاضیان رشته‌هایی از جمله مگاترونیک ورباتیک در خرم آباد، برق خودرو در الیگودرز و برق ساختمان درجه یک در مرکز کوهدشت راه‌اندازی خواهد شد.

 سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان همچنین از احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جنوب شهر خرم‌آباد خبر داد و گفت: اگر استانداری لرستان بودجه مورد نیاز راه اندازی این مرکز را تقبل کند، این مهم را انجام خواهیم داد.

 بیرانوند با بیان اینکه لرستان با داشتن پتانسیلهای لازم در حوزه گردشگری می‌تواند سرآمد باشد، تصریح کرد: در این راستا رشته هتلداری را نیز در استان راه اندازی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=4231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مدیر محترم پایگاه تحلیلی خبری میر ملاس نیوز، متن من از این قرار است: بین لر و لک فرقی نیست . بین کرد ، لر، عرب، بلوچ ،ترک و… فرقی نیست. (یا ایها الناس،انا خلقناکم ،من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل ، لتعارفوا ،ان کرمکم عند الله اتیقکم ) (ای مردم ما شما را از زن و مرد آفریدیم و شما را ملت ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ، گرامیترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما هاست ) این آیه بطور صریح و واضح مسئله نژاد و ملیت ها را به عنوان یک واقعیت می پذیرد ۲-این آیه می گوید به شرطی انسان می تواند به فرهنگ ،اصالت و قبیله خود تکیه کند که الگوی لتعارفوا را رعایت نماید یعنی در برخورد با سایر ملیت ها و نژادها به جای تضاد و دشمنی و خود را برتر دانستن، با آنها با صلح و دوستی رفتار نمایندو به بیان کلی تردر روابط میان فرهنگ ها و نژاد ها الگوی لتعارفوا یعنی تعارف و تفاهم را به جای الگوی تضاد و تقابل قرار دهند ۴-در این آیه ، قران ملاک برتری اقوام و ملیت ها و حتی افراد را بر سایرین فقط تقوا و پرهیز کاری می داند و می گوید که حتی اختلافات فرهنگی و ن‍ژادی هم نمی تواند عامل برتری جویی باشد بلکه برترین قوم و فرد در نزد پروردگار فقط وفقط با تقوا ترین آنهاست. (و من ایاته خلق سماوات و الا رض و اختلاف السنتکم و الوانکم ان فی ذالک لایات للعالمین) ۱-آفرینش آسمانها و زمین از نشانه های قدرت بی پایان الهی است. ۲-تفاوت نژادها و زبان ها راهی برای خدا شناسی است(و من آیاته… اختلاف الستنکم) ۳هیچ کس حق ندارد نژاد ها و زبان های دیگران را تحقیر کند ، هر زبانی برای خود ارزش و اصالت دارد(و من آیاته… اختلاف الستنکم و الوانکم) ۴-انسان عالم،از اختلاف رنگ و زبان به معرفت الهی پی می برد ولی انسان جاهل، رنگ و زبان راوسیله تحقیر،تفاخر و برتری نسبت به دیگران قرار می دهد(ان فی ذالک لایات للعالمین) امیدوارم منظور مطلب مرا فهمیده باشی.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.