تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

وهابیت خطرناک ترین بلای جهان اسلام است/ نقش اساسی ایران در حل بحران سوریه

  • کد خبر : 42336
  • 28 دی 1392 - 9:35

  نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گروههای تکفیری و وهابیت را خطرناک ترین بلای جان جهان اسلام دانست و افزود: امروز مهم ترین مانع وحدت امت اسلامی تعصبات کورکورانه گروههای تکفیری و وهابیت است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه […]

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گروههای تکفیری و وهابیت را خطرناک ترین بلای جان جهان اسلام دانست و افزود: امروز مهم ترین مانع وحدت امت اسلامی تعصبات کورکورانه گروههای تکفیری و وهابیت است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با اشاره به ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: روز میلاد پیامبر به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است.

وی با بیان اینکه میلاد پیامبر(ص) مبدا و سرآغاز برکات است عنوان کرد: با میلاد پیامبر جهل، نادانی، بت پرستی و ضلالت از بین رفت.

زندگی پیامبر(ص) سراسر سرمشق و الگو است

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه میلاد پیامبر تولد صلح، آگاهی، کرامت انسانی، توحید، یکتا پرستی و عدل بوده است افزود: زندگی پیامبر(ص) سراسر سرمشق و الگو است.

حجت الاسلام میرعمادی اخلاق نیکو، صبر، استقامت در برابر ناملایمات، عبادت، بندگی و .. را از جمله خصوصیات پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: پیامبر دریای مهربانی است و باید زندگی شخصی و اجتماعی خود را مطابق با سنت و سیره رسول خدا قرار دهیم.

وی  پیامبر(ص) را عامل وحدت میان مسلمانان دانست و عنوان کرد: این در حالیست که عامل اختلاف میان مسلمانان و شیعه و سنی استکبار جهانی است.

وهابیت عامل مهم در ایجاد اختلاف میان مسلمانان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز سایه شوم استکبار جهانی بر سر مسلمانان قرار گرفته است تصریح کرد: امروز استکبار جهانی اقدام به ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی کرده است.

حجت الاسلام میرعمادی وهابیت و گروه تکفیری را عامل مهم در ایجاد اختلاف میان مسلمانان عنوان کرد و گفت: امروز وهابیت به جان مسلمانان افتاده و گروه تکفیری در کشورهای مختلف مانند عراق، افغانستان، پاکستان،سوریه، و … فعالیت می کند و موجب ایجاد اختلاف میان مسلمانان شده است.

وی گروههای تکفیری و وهابیت را خطرناک ترین بلای جهان اسلام دانست و افزود: امروز مهم ترین مانع وحدت امت اسلامی تعصبات کورکورانه گروههای تکفیری و وهابیت است.

نقش اساسی ایران در حل بحران سوریه

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه بحرانهای ایجاد شده در سوریه از سوی گروه تکفیری درست شده است ادامه داد: در حالی برای حل بحران سوریه در ژنو نشست برگزار می کنند که تا زمانی کشورهای غربی و عربی از تروریستهای تکفیری حمایت می کنند بحران سوریه حل نمی شود.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: علی رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهم و اساسی در منطقه و حل بحران سوریه دارد ولی کشورهای غربی می خواهند بدون ایران بحران سوریه را حل کنند.

وی ایران را سردمدار مبارزه با تروریست در منطقه عنوان کرد و گفت: این در حالیست که کشورهای غربی و عربی حامی تروریست هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شیعه و سنی باید بیدار شوند بیان داشت: مبادا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود چرا که به طور حتم عامل مهم در وحدت میان شیعه و سنی پیامبر گرامی اسلام است.

آموزش و پرورش مهم ترین نهاد فرهنگی و آموزشی است

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت شهدای فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: گروه فدائیان اسلام تشکل مذهبی و انقلابی بودند که در مبارزه با انحرافات در رژیم ستم شاهی، ملی شدن صنعت نفت و … نقش اساسی داشته است.

وی همچنین ۲۴ دی ماه سالروز تشکیل شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش گسترده ترین و مهم ترین نهاد فرهنگی و آموزشی است.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه این نهاد رسالت خطیری در تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان بر عهده دارد بیان داشت: در این راستا تنها آموزش و پرورش از عهده این مسئولیت سنگین بر نمی آید و نیاز به همکاری سایر نهادها دارد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر همکاری سایر دستگاههای اجرایی در زمینه فراهم کردن امکانات، تجهیزات، فضای آموزشی و … برای انجام رسالت تعلیم و تربیت از سوی آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش در تحقق اهداف تعلیم و تربیت نقش کلیدی دارد و باید دستگاههای مختلف عضو این شورا همکاری لازم را برای تعلیم و تربیت صحیح نسل جوان و آینده ساز کشور داشته باشند.

تقدیر از استاندار لرستان به خاطر اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: عملیاتی شدن این پروژه از سوی قرارگاه خاتم الانبیا و با پیگیریهای استاندار لرستان قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه با اجرای این پروژه آرزوی دیرینه مردم در زمینه برقراری پرواز حجاج در فرودگاه خرم آباد عملی خواهد شد عنوان کرد: به طور حتم طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در رشد همه جانبه استان لرستان نقش اساسی دارد.

جنایات صورت گرفته در غزه بازگو شود

حجت الاسلام میرعمادی همچنین در ادامه سخنان خود به سالروز جنگ غزه اشاره کرد و گفت: بزرگترین نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که ادعای حمایت از حقوق بشر را داشتند در مقابل حمله اسرائیل به غزه سکوت کردند بیان داشت: تنها کشوری که به داد مردم غزه رسید ایران بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مسئله غزه مربوط به همه جهان اسلام است عنوان کرد: باید جنایات صورت گرفته در غزه بازگو شود تا مدعیان حقوق بشر در دنیا رسوا شوند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.