- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کشف لاشه سوخته یک قلاده پلنگ در گچساران

 

لاشه پلنگ در مکانی نزدیک به محل برخورد خودرو با یک توله پلنگ در اوایل دی‌ماه یافت شده اما به دلیل سوختن لاشه، دستیابی به جزئیات بیشتر از جمله جنسیت یا سن این پلنگ امکان‌پذیر نیست. احتمال اینکه لاشه مشاهده شده مربوط به مادر همان توله پلنگ باشد، وجود دارد.

درباره اینکه دقیقا آمار پلنگ های کشته شده چند قلاده است و یا چند پلنگ کشی گزارش شده و این گزارش‌هابه رسانه‌ها راه یافته، نمی‌توان دقیق سخن گفت اما بر اساس آنچه پیشتر در اخبار آمده، در دو ماه اخیر این چندمین پلنگی است که با سرزمینمان بدرود می‌گوید!

به گزارش  میرملاس نیوز به نقل ازتابناک، لاشه یک قلاده پلنگ در شهرستان گچساران و در نزدیکی محلی که ابتدای ماه جاری یک توله پلنگ بر اثر برخورد با خودرو بیهوش و تلف شده بود، در حالی کشف شد که به آتش کشیده شده و سوخته است.

رئیس اداره محیط زیست گچساران با تایید این خبر به دیده بان محیط زیست و حیات وحش گفت: لاشه این پلنگ در منطقه حفاظت شده کوه دیل در حالی مشاهده شده که لاشه به آتش کشیده شده و کاملا سوخته است.

عبداله دیانتی افزود: لاشه پلنگ در مکانی نزدیک به محل برخورد خودرو با یک توله پلنگ در اوایل دی‌ماه یافت شده اما به دلیل سوختن لاشه، دستیابی به جزئیات بیشتر از جمله جنسیت یا سن این پلنگ امکان‌پذیر نیست.

احتمال اینکه لاشه مشاهده شده مربوط به مادر همان توله پلنگی باشد که با خودرو برخورد کرده بود، وجود دارد اما اظهار نظر در این مورد منوط به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه است.