تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

سرعت اینترنت اشکمان را درآورد

  • کد خبر : 42416
  • 29 دی 1392 - 0:49

گاهی اوقات اشک آدم به دلیل کم بودن سرعت اینترنت درمی‌آید!

سرعت اینترنت اشکمان را درآورد

به گزارش سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز:به نقل از ایسنا، سهیل مظلوم – عضو سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران – درباره وضعیت اینترنت در ایران اظهار کرد: شما تصور کنید سرانه مصرف برای هر کاربر یک کیلوبیت است درحالی که این سرانه مصرف در استرالیا ۱۰۰ مگابیت به ازای هر کاربر است.

او در رابطه با علت چنین وضعیتی عنوان کرد: بزرگترین مشکل اینترنتی که گریبان‌گیر شرکت خصوصی شده انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت است که باعث رشد نکردن کشور در زمینه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شده است. درحال حاضر قیمت پهنای باند در ایران هفت برابر قیمت جهانی آن است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کاربران اینترنت در کشور با مصیبتی بزرگ به نام کم بودن سرعت اینترنت مواجهند؛ واقعا با این پهنای باند می‌‍توان توسعه تجارت الکترونیک کرد و دولت الکترونیک راه انداخت؟

او آینده‌ بعد از برداشته شدن انحصار پهنای باند را اینگونه ترسیم کرد که قیمت‌ها کاهش می‌یابد، محدودیت‌های پهنای باند رفع خواهد شد و این به این معنی است که پهنای باند کشور تا ترابایت نیز افزایش پیدا می‌کند.

مظلوم در مورد پالایشی که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت انجام می‌شود اظهار کرد: در رابطه با پالایش سوالی دارم، وقتی منِ به عنوان تاجر جنسی را از خارج به داخل کشور وارد می‌کنم و آن را تا گمرک می‌آورم و جنس را به گمرک می‌‍فروشم و بعد همان جنس را دوباره از خود گمرک با چند برابر قیمت می‌خرم؟ درحقیقت تنها باید روی پهنای باند نظارت شود و کسی با پالایش این زیرساخت مخالفتی ندارد ولی باید این فرآیند مانند گمرک شود. یعنی پهنای باند را شرکت خصوصی تا مرز بیاورد و دولت بعد از اعمال نظارت‌ها روی آن به شرکت مورد نظر تحویلش دهد.

وی برای درک بهتر این موضوع مثالی زد و گفت: درحال حاضر برای مثال به ازای هر خط اس تی ام وان، شرکت ارتباطات زیرساخت دو هزار دلار پرداخت می‌کند و بعد همان خط را به قیمت ۱۵ هزار دلار می‌فروشد. کدام منطقی می‌تواند چنین موضوعی را قبول کند؟ کسی با موضوع پالایش مخالف نیست اما اینجا موضوع اصلی بر سر همان انحصار پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت است.

این کارشناس در رابطه با شرکت مخابرات و برخی مشکلاتی که این شرکت برای سایر شرکت‌های خصوصی بوجود آورده است عنوان کرد: به نظر من ماجرای مخابرات با این قضیه تفاوت بسیاری دارد. مخابرات زیرساختی را در دست گرفته است و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باید پروانه‌ای را که برای مخابرات صادر کرده دوباره بازبینی و اصلاح کند. ولی نباید منکر سرویس دادن مخابرات به مردم شویم چراکه این شرکت در بعضی از نقاط سرویس اینترنتی ارائه می‌کند که سایر شرکت‌ها توانایی ارائه سرویس در آنجا را ندارند.

مظلوم در پایان افزود: دولت نباید در بازار مداخله کند بلکه باید شرایط رقابت را طوری تعیین کند که عادلانه باشد. تنبیه مخابرات و ندادن پهنای باند به آن برابر است با ندادن پهنای باند به کاربرانی که مشترک این شرکت اینترنتی هستند. بالاخره ۶۰ درصد بازار اینترنت و جاهایی که هیچ شرکتی حضور ندارد در دست مخابرات است.
 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام
    در جامعه ای که همه ما در ان دم از اسلام و رعایت حدود اسلامی و شعائر الله میکنیم خودمان دقیقا نافی ان هستیم
    همانطور که میدانیم کم فروشی از منکرات و از زشت ترین اموری است که دین مبین اسلام جامعه را از ان باز داشته است . اما متاسفانه شرکت مخابرات با گرفتن پول هنگفت از مردم کالایی را به مردم عرضه میکند که علاوه بر کم فروشی از کیفیت و ارزش بسیار پایینی برخوردار است . لذا از مدیر یت مخابرات استان استدعا داریم برای وقت مردم ارزش و احترام قائل شود چون وقت با هیچ نوع کالایی برگشت پذیر نیست. .بابا تو را به خدا همین بغل گوشمان افغانستان را ببینید و سلام ختم کلام

  2. سلام همدان کافی نت رفتیم ساعتی ۱۵۰۰ تومان با دوستان لطیفمان دم بدم شدیم/ ایلام رفتیم باز ۱۵۰۰ گرفتن لرستان کافی نت ساعتی ۳۰۰۰ میگیرن با این سرعت ماواری صوت ای کاش کسی بود وصدای ما رو میشنید و به دغدغه ای ما میخندید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.