تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : وزرا باید پاسخگوی نمایندگان باشند

  • کد خبر : 42487
  • 30 دی 1392 - 10:07

  نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا باید پاسخگوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشند. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس،ابراهیم آقامحمدی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با بحث انحلال مجلس که شعار برخی افراد بوده چیست؟ اظهار کرد: […]

 

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا باید پاسخگوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس،ابراهیم آقامحمدی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با بحث انحلال مجلس که شعار برخی افراد بوده چیست؟ اظهار کرد: آن‌های که دم از آزادی، دموکراسی و مردم‌سالاری می‌زنند و روزی به مرحوم بازرگان ایراد می‌گرفتند که انقلاب شده و مردم به خانه‌های خود برگردند، دولت خود کار‌ها را سامان‌دهی می‌کند، امروز خود شعار مردم‌سالاری که به آن اعتقاد نداشته‌اند سر می‌دهند.

وی گفت: این‌ها شیوه پوپولسیتی را فقط برای فریب مردم استفاده کرده‌اند، این در حالی است که یک دفعه خسته شده‌اند و فتوای انحلال مجلس را می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن‌ها باید بدانند که به هر حال مردم حقیقت اینگونه شعار‌ها را خوب می‌دانند و آگاهی کامل دارند.

*تعطیلی مجلس یعنی حاکمیت فردی به مردم

آقامحمدی یادآور شد: تعطیلی مجلس به معنی حاکمیت فردی به مردم است و اگر بعضی‌ها نمی‌توانند مانند پادشاه قاجار مجلس را به توپ ببندند، می‌خواهند در حقیقت همان مجلسی که اراده مردم در آن تجلی دارد را تعطیل کنند.

‌‌*سئوال حق قانونی و مسلم نمایندگان مجلس است

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس در خصوص سئوال از وزرا گفت: سئوال حق قانونی و مسلم مجلس است و نمایندگان در دو بعد یکی نظارت و دیگری سئوال از وزرا باید به عنوان مدافع مردم انجام وظیفه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یاد‌آور شد: وزرای دولت جدید هنوز نتوانسته‌اند معاون‌های پارلمانی خود را فعال کنند و خود را  با نمایندگان وقف نداده‌اند به همین خاطر بسیاری از سئوالات‌های نمایندگان بی پاسخ می‌مانند و نمایندگان هم برای اینکه این مسائل روشن شوند یا تذکر می‌دهند و یا سئوال می‌پرسند.

وی اذعان کرد: وزرا به گونه‌ای هستند که به تذکر نمایندگان کمتر توجه می‌کنند، اما نمی‌توانند به سئوال‌های آن‌ها پاسخ ندهند.

*گرفتن کارت زرد سه وزیر در مجلس

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در پاسخ به این سئوال که تا به حال چه تعداد وزیر به مجلس احضار شده‌اند، گفت: تاکنون چهار وزیر به مجلس فرا خوانده شدند و به سئوال نمایندگان پاسخ دادند، این در حالی است که سه تن از ان‌ها نتوانستند نمایندگان را قانع کنند و به همین منظور کارت زرد گرفتند.

آقامحمدی یادآور شد: برخی از نمایندگان مانند وزیر صنعت و معدن بالاترین آرای موافق را در میان نمایندگان کسب کردند.

*هیچ کس نمی‌تواند جلوی سئوال نمایندگان از وزرا را بگیرد

وی تصریح کرد: سئوال از وزرا یکی از ابزار‌های قانونی نمایندگان مجلس است و هیچ کس نمی‌تواند جلوی سئوال نمایندگان را بگیرد، زیرا این حق قانونی آن‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یاد‌آور شد: اگر به بلوغ عقلانیت مردم اعتقاد داریم و به قانون پایبند هستیم، نباید مانع وظیفه قانونی نمایندگان بشویم، بلکه باید حق را برای مردم قائل شویم، زیرا مردم خود قضاوت می‌کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی با بیان اینکه نباید برخی‌ها از سئوال پرسیدن نمایندگان ناراحت‌ شوند، گفت: آن‌های که از سئوال پرسیدن نمایندگان ناراحت می‌شوند، اهدافی دارند که مجلس را مانع اهداف غیر قانونی خود می‌دانند و سر و صدا راه می‌اندازند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام بر مدیر محترم سایت میرملاس
    من یکبار دیگه برای آقای آقامحمدی نماینده مردم خوب خرم آباد کامنت گذاشتم. نمیدانم چرا درج نمیشود؟!!!

  2. آیا بهارستان نشینها خود جوابگوی مطالبات مردم استان هستند ایشان وامثالهم کاری بجز گیر دادن بهخ دولت کاری دیگه بلد هستند

  3. دوربعدی انتخابات هم پیش روست . صرفا جهت اطلاع

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.