- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سپهروند: با پیگیریهای ویژه استاندار لرستان فعالیت رسمی منطقه ویژه اقتصادی ازنا آغاز شد

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مشاور استاندار لرستان و مدیرکل روابط عمومی استانداری  در گفتگو با خبرنگاران افزود: با پیگیریهای ویژه استاندار لرستان و همچنین همیاری و عنایت نماینده محترم مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی فعالیت رسمی منطقه ویژه اقتصادی ازنا آغاز شد .

دبیرشورای اطلاع رسانی استان افزود : پیش از این این منطقه  ویژه دو بار در ادوار گذشته افتتاح شده بود لکن به علت نبود نمایندگان گمرگ ، اداره صنایع ، شرکت شهرکهای صنعتی استان و دیگر ادارات مرتبط  این ظرفیت بالقوه تعطیل بود.

  سپهروند افزود : با جلساتی که از سوی استاندار محترم لرستان در منطقه ویژه اقتصادی برگزار گردید با تعیین ضرب العجل جهت برخی ادارات استان مبنی بر رفع مشکلات موجود  و رفع برخی از موانع زیر ساختی با لطف خداوند منان با ورود محموله ۵۰ تنی از تجهیزات کارخانه داروسازی بایرافلاک، فعالیت رسمی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا آغاز شد.

مشاور استاندار لرستان در ادامه گفت: با فعال شدن  همه واحدهای این منطقه ویژه اقتصادی که حدودا ۱۵ عدد میباشد برای حدود دو هزار نفر شغل ایجاد می شود که در کاهش نرخ بیکاری شهرستانهای دورود و ازنا نقش بسزایی دارد.

 لازم به یادآوری است که منطقه ویژه اقتصادی ازنا ابتدا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی با محوریت صادرات سنگ و مواد معدنی در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار شروع به کار کرد اما درسال ۸۶ توسط شورای عالی مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۷۳ هکتار ارتقا یافت.