تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

ابراهیم آقامحمدی :ظریف باید پاسخگوی اقدامات پنهان باشد/ بخشی از توافقنامه ژنو از دید مردم پنهان مانده است

  • کد خبر : 42528
  • 30 دی 1392 - 12:50

عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر خارجه باید پاسخگوی اقدامات پنهان خود باشد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس،ابراهیم آقامحمدی گفت: بر اساس توافقی که بین کارشناسان انجام گرفته از امروز عصر باید توافقات ۱+۵ اجرایی شود. وی افزود: تعهداتی که نسبت به هم ایران و غرب داده‌‌اند […]

عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر خارجه باید پاسخگوی اقدامات پنهان خود باشد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس،ابراهیم آقامحمدی گفت: بر اساس توافقی که بین کارشناسان انجام گرفته از امروز عصر باید توافقات ۱+۵ اجرایی شود.

وی افزود: تعهداتی که نسبت به هم ایران و غرب داده‌‌اند باید اجرایی شود و برجسته‌ترین تعهد غرب نسبت به ایران آزاد‌سازی ۴ میلیارد دلار پول نقد بلوکه شده ایران در بانک‌های خارجی بوده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: بر اساس اعلام کاخ سفید این ۴ میلیارد دلار یکجا آزاد نمی‌شود بلکه در ۸ قسط و در چهار فصل پرداخت می‌شود که این نقض گروه غربی در اعلام قبلی خود است.

آقامحمدی تصریح کرد: در مقابل این تعهد ایران اسلامی تعهدات سنگینی پذیرفته است که از جانب وزارت خارجه ایران از مردم پنهان مانده است و توسط بیانیه‌ کاخ سفید بیان شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله این تعهدات این است که سه چهارم فردو تعطیل می‌شود و ۵۰ درصد نطنز تعطیل، آب سنگین اراک صد در صد تعطیل و غنی‌سازی ۲۰ درصدی نیز کاملا تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت غنی‌سازی در حد پنج درصد هم ابهامات جدی‌ای وجود دارد و منوط به توافق ۵+۱ است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مواردی که به عنوان توافق طرفین در موافقتنامه ژنو آمده است باز مواردی که به عنوان امتیاز به جمهوری اسلامی ایران داده شده منافع غرب در آنها لحاظ شده است.

آقامحمدی تصریح کرد: آزاد‌سازی قطعات خودرو گرچه به صنعت خودروی ایران کمک می کند، ولی کارخانه‌های خودروسازی غرب از جمله فرانسه که از این امر تاکنون آسیب دیده رونق پیدا می‌کند و در حقیقت یک منافع مشترک بین ایران و غرب است و یک امتیاز صد در صدی برای ایران نیست بلکه یک امتیاز ۵۰ درصدی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته قابل تامل این است که هیئت مذاکره‌کننده وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکنون بسیاری از مواد توافقنامه را که به ضرر منافع ملت ایران بوده از دید مردم و مجلس پنهان داشته و نمایندگان مجلس از طریق بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا و کاخ سفید از محتوای آن مطلع شدند.

وی یادآور شد: متاسفانه وزارت خارجه در عوض اینکه متن تمام جزئیات توافقنامه را به نمایندگان مجلس اطلاع دهد و تصویب کند در صدد توجیه اطلاعات لو رفته توسط طرف غربی بر می‌آید.

این نماینده مجلس اذعان داشت: وزیر خارجه باید پاسخگوی اقداماتی که تاکنون انجام شده و از مجلس و مردم پنهان داشته پاسخگو باشد و مجلس به هر صورتی که صلاح ببیند از وزیر خارجه توضیح می‌خواهد تا مطمئن شود که حقوق ملت ایران در معرض تاراج قرار نگرفته و غرور و عزت انقلاب و مردم پایمال زیاده‌خواهی و باج‌خواهی‌های غرب قرار نگرفته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42528

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. جناب آقا محمدی حقوق ملت اینجوری به تاراج نمیره لطفا به حال استان و حوضه انتخابی خود فکر اساسی بکنید

  2. جناب اقامحمدی شما بهتره که به وضعیت اسفناک فقر و بیکاری موجود در استان بپردازید که خیلی از زیر سوال بردن وزرا واجب تره!! وزرا کارشون رو بهتر از من و شمای امی بلد هستن.

  3. چناب اقای آقا محمدی لطف کنید دوباره ما را به زمان احمدی نزاد برگردانید/ رونق اقتصادی .کارخانه های پر رونق / و……. ما نمی دانیم جرا شما نمایندگان اینقدربا…… هماهنگ شده اید نمی گذارید توفقی صورت بگیرد منظور تان چیست /

  4. حرف بزنید کسی که باز خواستتون نمیکنه – اصلا مسئولان کشور شما رو میشناسن یا فقط دنبالشون میدوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.