- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مزایده عمومی قیر های کشف شده در کوهدشت،معمولان و الیگودرز

 

 معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان از اعلام شرایط مزایده عمومی فروش ۷۰۰ تن قیر طبیعی در استان خبر داد.

سعید مهدوی افزود: با همکاری نیروی انتظامی، از ابتدای سالجاری تاکنون حدود یکهزار تن قیر طبیعی قاچاق در مناطق مختلف استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این میزان قیر قاچاق در کوهدشت، معمولان و جنوب الیگودرز برداشت و کشف شده اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان در نظر دارد با استناد به قوانین و مقررات و آئین نامه ها و دستور العمل های معدنی و مقررات عمومی کشور حدود۷۰۰ تن قیر طبیعی دپو شده در انبار را با قیمت پایه هر تن به مبلغ سه میلیون ریال از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

وی تصریح کرد: متقاضیان جهت اخذ اطلاعات و دریافت اسناد و اطلاع از شرایط مزایده می توانند تا ۱۵ بهمن ماه جاری به سازمان صنعت،معدن وتجارت استان لرستان به نشانی خرم آباد – زیرگذر ۲۲ بهمن – خیابان ولی عصر(عج) و یا آدرس اینترنتی سازمان به نشانی lorestan.mim.gov.ir مراجعه نمایند.

وی با باین اینکه هزینه نگهداری این میزان قیر طبیعی در انبار بر عهده برنده مزایده است گفت: شرکت کننده در مزایده موظف است ، نسبت به ارائه تضمین شرکت در مزایده به صورت ضمانت نامه بانکی ،چک تضمینی و یا فیش واریزی نقدی بانکی به مبلغ ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اقدام نماید.

مهدوی وی کار برداشت قیر طبیعی از منابع استان را کاملا غیرقانونی و جرم مشهود عنوان کرد و اظهار داشت: به تمامی متخلفان اخطار داده می شو در صورت برداشت غیرمجاز مواد معدنی به ویژه قیرطبیعی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه طبق ماده ۱۹ قانون معادن با متخلفان برخورد می کنند.