تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

سهم استان لرستان از گردشگران خارجی کشور، سالانه چهار هزار نفر است

  • کد خبر : 42728
  • 02 بهمن 1392 - 16:39

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: سهم این استان لرستان از گردشگران خارجی ورودی به کشور سالانه حدود چهار هزار نفر است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ،ˈسید قاسم قربانی ˈ  در نخستین همایش گردشگری سلامت و توسعه لرستان افزود : امروزه گردشگری در دنیا درکنار صنعت […]

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: سهم این استان لرستان از گردشگران خارجی ورودی به کشور سالانه حدود چهار هزار نفر است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ،ˈسید قاسم قربانی ˈ  در نخستین همایش گردشگری سلامت و توسعه لرستان افزود : امروزه گردشگری در دنیا درکنار صنعت خودرو سازی و نفت سومین صنعت پیشرو است.

وی اظهار داشت :در آمدهای حاصل از این صنعت در دنیا هفت درصد کل تجارت جهان است در حالیکه سهم ایران یک هزارم در آمد گردشگری جهان است .

وی تصریح کرد : ایران از نظر تنوع اثار تاریخی جزءپنج کشور اول دنیا و در زمینه نوع اقلیمی و شرایط آب و هوایی در رتبه ۱۰ دنیا قرار دارد .

وی در ادامه گفت : تعداد گردشگران در دنیا یک میلیارد و ۳۵ میلیون نفراست و این در حالی است که سهم ایران پنج میلیون و ۸۷۷ هزار نفر است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در حوزه گردشگری، اظهار داشت: لرستان در ردیف استان های برتر کشور در زمینه جاذبه های گردشگری قرار دارد و این استان به ˈپایتخت پل های تاریخیˈ معروف است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: لرستان از استان های برخوردار در زمینه جاذبه های گردشگری در بخش های مختلف تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تفریحی است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=42728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. BA VOJOD ISHON HAMIN 4 TAM MIPARAN

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.