- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی: شاعران جامعه را به سمت تعالی سوق می دهند

 

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی شاعران را هدایت کننده مردم به سمت خوبی ها و تعالی دانست.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، الهیار ملکشاهی  در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس به میزبانی کوهدشت با بیان اینکه خلقت هستی بر اساس زیبایی بنا شده  و خداوند هیچ چیزی را زشت خلق نکرده، گفت: خداوند لطیف است و قاعده لطف به ما می گوید که تمام مخلوقات خوب هستند و آنچه که ما به عنوان خوبی و بدی از آن یاد می کنیم قاعده ای نسبی و بشری است.

وی همچنین با اشاره به رشادتهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، بیان داشت: شهدای گرانقدر ما زندگی خود را با فداکاری تقدیم و خود را جاودانه کردند و این چیزی جز زیبایی نیست.

وی یادآور شد: شهدا با همه عظمت خود دارای روحی لطیف بودند که توانستند از تمام هستی خود برای دیگران بگذرند.

ملکشاهی اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز با روحی بسیار لطیف و باعظمت شاعر بود چنان که زندگی او هنرمندانه بود و امروز چراغ راه ماست.

ملکشاهی با برشمردن ویژگی های بارز مقام معظم رهبری، ایشان را شاعری ناب قلمداد کرد و افزود: کسی که می خواهد زمام امور مردم را در دست بگیرد باید دارای روحی لطیف و هنرمندانه باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود شاعران را هدایت کننده مردم به سمت خوبی ها عنوان کرد و ادامه داد: شاعران وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و باید در مسیر راه امام (ره) و شهدای عظیم الشان گام بردارند.

وی برگزاری جشنواره های دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و یادآورشد: این جشنواره ها باعث می شود از کسانی یاد شود که از خاک و دین و ملت خود دفاع کردند و دارای احترام ویژه ای هستند.