- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرزائی: مشورت و همفکری زمینه را برای استفاده بهینه از منابع فراهم می کند

 

فرماندار شهرستان سنندج مشورت و همفکری را بهترین فرصت در راستای استفاده بهینه از منابع انسانی و سایر سرمایه ها عنوان کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، ولی الله میرزائی اصل  اظهار داشت: مشورت و همفکری کردن در هر حوزه و زمینه ای از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل با توجه به این مهم زمینه برای بهره برداری از تمامی منابع انسانی فراهم می شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه همه انسانها برای یکدیگر سرمایه هستند و به همین دلیل ما باید از تمامی ظرفیت های موجود در جامعه بهره برداری کنیم، افزود: عقل سلیم حکم می کند که از سرمایه های انسانی استفاده کنیم و با مشورت و همفکری با دیگران زمینه نیل به تصمیمات اساسی، منطقی و استوار را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان سنندج احتمال خطای کم، جلوگیری ازاستبداد و خودرایی و حسادت و همچنین ایجاد فضای روانی سالمتر را از مزایای مشورت و تفکر شورایی برشمرد و بیان کرد: امروز رسالت شورای آموزش و پرورش متفاوت با گذشته است و برای تربیت شهروند جهانی که ازاهداف نظام آموزش و پرورش است باید از تمامی سرچشمه های معرفت و دانش استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشورت با دیگران موجب انسجام و الفت اجتماعی است، گفت: شورای آموزش و پرورش عرصه ای برای تفکر پویا و ظرفیت وپتانسیلی مهم برای توسعه امور آموزشی و رفع مشکلات این حوزه است.

فرماندار شهرستان سنندج در ادامه با اعلام اینکه هدف آموزش و پرورش تبدیل انسانهای بالقوه و مستعد به افراد متعهد، خلاق و توانمند است، گفت: همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با این نهاد برای نیل به اهداف آن هستند.

میرزائی اصل گفت: آیات متعدد قرآن کریم بعنوان قانون اساسی مسلمانان مشورت و بهره گیری از خرد جمعی را در رده  ایمان به خدا و نماز قرارداده است و در آیات متعدد به اهمیت این موضوع تاکید کرده است.

وی افزود: با استنباط از آموزه های متعالی دینی به این نتیجه می رسیم که بهره گیری ازفکر و اندیشه دیگران و مشورت با صاحب نظران از اساسی ترین امور برای اداره جامعه است تا آنجا که پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) نیز که خود متصل به منبع لایزال الهی بود همواره بر این اصل مهم تاکید داشته و با دیگران مشورت می کردند.