تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

واریز ۱.۵میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی تا ۱۵ اسفند/تحریم دارو و غذا کامل برداشته شد

  • کد خبر : 43078
  • 08 بهمن 1392 - 9:57

  میرملاس نیوز/ سروسی سیاسی: عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای از واریز ۱.۵۵ میلیارد دلار از درآمد نفت بلوکه شده ایران به حساب بانک مرکزی تا ۱۵ اسفند در سه قسط خبر داد و گفت: طی شش ماه آینده ۱۴ میلیارد دلار از پول نفت به کشور بر می گردد.تحریم دارو و غذا هم […]

431726_677

 

میرملاس نیوز/ سروسی سیاسی:

عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای از واریز ۱.۵۵ میلیارد دلار از درآمد نفت بلوکه شده ایران به حساب بانک مرکزی تا ۱۵ اسفند در سه قسط خبر داد و گفت: طی شش ماه آینده ۱۴ میلیارد دلار از پول نفت به کشور بر می گردد.تحریم دارو و غذا هم کامل لغو شد.

 

عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای  با حضور در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود:قسط اول به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار اول فوریه (۱۲ بهمن) به حساب بانک مرکزی واریز می شود.

وی افزود: قسط دوم به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار ۱۵ فوریه و قسط سوم به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار ۷ مارس به حساب بانک مرکزی واریز می شود.

عراقچی با اعلام اینکه تا ۶ ماه آینده حدود ۱۴ میلیارد دلار از درآمد نفت به کشور بازمی‌گردد، افزود: ۴.۲ میلیارد دلار از این رقم مربوط به پول بلوکه شده نفت است و حدود ۱۰ میلیارد دلار از درآمد نفت با لغو تحریم‌های صنعت خودرو، دارو، مواد غذایی و غیره به کشور بر می گردد.

عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای از لغو کامل تحریم دارو و مواد غذایی خبر داد و گفت: با استفاده از درآمد نفت برای واردات مواد غذایی و دارو می توانیم از این پس اقدام کینم.

وی اضافه کرد: برای انتقال پول‌های نفت بلوکه شده ایران یک مسیر بانکی در سه کشور ژاپن، کره و سوئیس برای واردات دارو و غذا ایجاد خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. زنده باد دکتر روحانی
    زنده باد دکتر ظریف
    زنده باد دکتر عراقچی
    و زنده و پاینده باد رهبر عزیزمان که مثل کوه استوار پشت تیم مذاکره کننده مان ایستاده اند و راه را برای کسانی که می خواهند از وجود تحریم ها سودهای کلان ببرند بسته اند.

  2. درود بر اصلاحات درود بر رهبری درود برروحانی درودبر سردار اصلاحات جناب خاتمی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.