تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

دزدان، منزل کاربران شبکه‌های اجتماعی را هدف گرفته‌اند

  • کد خبر : 43140
  • 08 بهمن 1392 - 21:00

آیا می‌دانید اطلاعات مکانی و زمانی شما ، مورد علاقه مجرمان بخصوص سارقان است.

456987
 
سرویس فناوری ودانلود

با ظهور سرویس‌های جدید، در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی که جذابیت زیادی هم دارند که به نوعی به اشتراک گذاری داده‌های اشخاص به صورت نامحدود می‌باشد ، از جمله سیستم‌های اشتراک گذاری عکس، ویدئو و سایر محتواها، سرویس‌های جانمایی مثل گوگل ارث، ویکی مپیا و بسیاری دیگر از سرویس‌های اینترنتی مبتنی بر اشتراک گذاری اطلاعات، این امکان را به شما می دهند که منابع مشترکی را با دیگران ایجاد کنید.
آیا می‌دانید اطلاعات مکانی و زمانی شما ، مورد علاقه مجرمان بخصوص سارقان است . زمانی‌که از دستگاه‌های رایانه‌ای همراه مجهز به GPS ، نظیر برخی تلفن‌های همراه و تبلت ها استفاده می کنید و در مکانی خارج از محل زندگی خود هستید اطلاعات مکانی و زمانی خود را در سیستم‌های جانمایی مثل گوگل مپ و یا گوگل ارث به اشتراک نگذارید و یا سیستم جانمایی خود را غیر فعال سازید.
سایت‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و گوگل‌پلاس، با توجه به این نکته که مجهز به GPS می باشند، وسیله مناسبی برای سارقان شده تا با استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران و آگاهی از نبود آن‌ها در منازلشان، خانه‌های این افراد را مورد سرقت قرار دهند. 
براساس گزارشات اخیر مشاهده گردیده که به روز کردن اطلاعات خصوصی و دادن اطلاعات در مورد زمان سفرها و به اشتراک گذاشتن تصاویر تعطیلات سبب می شوند تا دزدان پس از آگاهی از نبود کاربران در منازلشان، با استفاده از سیستم مکان‌یاب منازل آن‌ها را شناسایی و مورد سرقت قرار دهند. 
پلیس فتا ناجا از کاربران درخواست می‌نماید که دقت بیشتری در استفاده از این امکانات نموده و در صورتی که مسائل و الزامات امنیتی و اصول محرمانگی در این اشتراک گزاری‌ها رعایت نشوند، ﻣﺗﺄسفانه آسیب‌های جدی در حوزه‌های فردی و خانوادگی به وقوع می پیوندد.

 

منبع: پلیس فتا

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ممنون جالب بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.