- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

راه‌اندازی مرکز داده و اطلاعات در لرستان

13910821000149_PhotoA [1]

 

به گزارش سویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز: به نقل از خبرگزاری فارس  از خرم‌آباد داریوش کوشکی ظهر امروز در کارگروه سایبری لرستان با اشاره به اینکه ‎مرکز داده استانی لرستان در سال ۹۰ تصمیم‌گیری شده است، اظهار داشت: استان‌ها برای اینکه دستورات و کارهای جزیره‌ای را جمع‌آوری کنند و در یک مرکز دولتی و حاکمیتی ارائه دهند، نیازمند راه‌اندازی یک مرکز داده هستند که در لرستان نیز به این امر توجه شده است.دستگاه‌های اجرایی به این نتیجه رسیده‌اند که یک مرکز داده‌ای با اطمینان نیاز دارند، تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: استان لرستان در سال ۹۰به دلیل نداشتن شرایط لازم و متولی خاص نتوانسته تاکنون به این امر مهم دست یابد.

کوشکی خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها این مرکز راه‌اندازی شده ولی جز دو یا سه استان مابقی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.راه‌اندازی این مرکز در استان با شکل بهتر و محکم‌تری در حال انجام کار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: راه‌اندازی این مرکز تا پایان سال جاری محقق نمی‌شود، اما در سال آینده این امر محقق می‌شود.

این مسئول یادآور شد: آنچه برای راه‌اندازی این مرکز نیاز است، مواردی از جمله فراهم کردن زمینه لازم و وجود ساختمان استاندارد و با امنیت در استان است، زیرا این‌گونه دستگاه مهم نمی‌تواند در یک فضای عادی قرار گیرد.ما به دنبال این هستیم که بهترین مرکز داده را در استان راه‌اندازی کنیم، به همین منظور از معاونان وزیر ارتباطات دعوت شده که با شرایط استان از نزدیک آشنا شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: با راه‌اندازی این مرکز با کیفیت مطلوب استان لرستان نیز می‌تواند جزو پنج استان اول در این رابطه باشد.