- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان: منطقه آزاد گردشگری سلامت در استان، ایجاد شود

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ایجاد منطقه آزاد گردشگری، کمکی به توسعه استان است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازایسنا،  سید قاسم قربانی بیان کرد: سفر مایه انبساط  اجتماعی است تا مردم راندمان بیشتری در سطح جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در جهان یک صنعت مهم است، اظهار کرد: گردشگری به عنوان سومین صنعت پیش‎رو در جهان ۷ درصد درآمد تجارت کل جهان را به خود اختصاص می‎دهد.

قربانی تصریح کرد: تعداد گردشگران خارجی در دنیا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر بوده و سهم ایران از این تعداد پنج میلیون و ۸۸۷ هزار نفر است؛ سهم لرستان نیز چهار هزار نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اذعان کرد: استان در بحث آثار تاریخی جز استان‎های برتر بوده که آثار باستانی آن به دوره ساسانی برمی‎گردد.

وی  با اشاره به تعریف گردشگری سلامت، ادامه داد: گردشگری سلامت نوعی مسافرت است که با هدف بازیابی سلامت، مردم در یک نقطه بیش از ۲۴ ساعت یا کمتر از یک سال حضور داشته باشند.

قربانی خاطرنشان کرد: گردشگری تندرستی بدون دخالت پزشکی، گردشگری درمانی زیر نظر پزشک و گردشگری پزشکی از انواع گردشگری سلامت به شمار می‎آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پیش‎قدمی استان‎های خراسان رضوی، اردبیل و فارس در حوزه گردشگری سلامت گفت: تشکیل کارگروه گردشگری سلامت در لرستان، ایجاد دهکده گردشگری و منطقه آزاد گردشگری سلامت جهت توسعه گردشگری سلامت پیشنهاد می‎شود.