- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بهمن ابراهیمی ازمعرفی آثار باستانی و انارستان های “سیاو ” در مستند ” یاقوت های ویژنآگر” خبر داد

 

کارگردان مستند ” یاقوت های ویژنآگر”  از پایان تدوین این مستند خبر داد.

بهمن ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار میرملاس نیوز ، با اعلام این خبر گفت: مستند “یاقوتهای ویژنآگر” نگاهی دارد به منطقه ی “سیاو” در غرب کوهدشت لرستان که محوریت این مستند بر معرفی انارستان های سیاو ونیز آثار باستانی این منطقه می باشد.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت های ژئو توریستی منطقه سیاو افزود:  آثار باستانی و تاریخی این منطقه از جمله پرستشگاه ویژنآگر برفراز کوه ویزنیار و شهر ساسانی “برز قاواله ” و” قلعه گوری” و “کوشک سیرم شاه ” در کنار رودخانه سیمره در مرز سیاو با کبیر کوه از جمله مناطقی است که با معرفی بیشتر آنها در این مستند، می توان به جلب گردشگر کمک شایانی نمود.

 

 

بهمن ابراهیمی، تصویر بردار و کارگردان مستند “یاقوت های ویژنآگر” درباره مراحل ساخت این اثربه خبرنگار میرملاس نیوز گفت: کارتهیه و تولید این اثر۴۰ دقیقه ای حدود چهارده ماه به طول کشید که طولانی شدن ساخت این اثر به سبب استفاده از تنوع تصویری این منطقه در فصول مختلف سال می باشد. وی که چندی قبل مستند از شیرز تا کنی کوخا را به اتمام رسانده بود اضافه کرد مستند دیگری نیز در مورد شهرستان کوهدشت و جایگاه باستانی تاریخی آن در دست تدوین دارد که تا پایان اردیبهشت به اتمام خواهد رسید.

 

 

ابراهیمی ضمن تشکر از همکاری فرمانداری کوهدشت، میراث فرهنگی استان و بخشداری کوهنانی در طول تولید مستند یاقوتهای ویژنآگر درباره عوامل ساخت این مسند افزود:  تدوین مستند ” یاقوت های ویژنآگر” را محسن مومنی و  داریوش ابراهیمی برعهده داشته اند همچنین عوامل تولید این اثر عبارتند از :  رضا جلالوند ؛ فرزاد میرزایی؛ مجتبی ابراهیمی بعنوان همکاران تولید،  دستیاران صدا و تصویر : سهیل امرایی و ناصر سپهوند ؛ پژوهش : چنگیز ابراهیمی ؛ رضا علی زاده ؛ ویدا سوری ؛ هاجر نظریور و عطا حسن پور ؛ صدا گذاری و افکت : سروش ابراهیمی ، امور گرافیکی : سیاوش امرایی هماهنگی و برنامه ریزی: زهره آیندگان ، گفتار متن : بهمن شکریان صدا بردار، سیروان ویسی و انوشیروان فاضل نژاد. این مستند  از شبکه جهانی جام جم و سایر شبکه های سراسری و استانی  پخش خواهد شد.