تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
8

کلام خدا و معصوم (۱)

  • کد خبر : 43527
  • 14 بهمن 1392 - 17:47

          بهروز پیری کلام خدا و معصوم پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و سپس شکر نعمت من به جای اورید و کفران نعمت مکنید.صبر مقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جوئید که خدا یاور صابران است. سوره بقره ایات ۱۵۱و۱۵۲ ای مردم انسان […]

بهروز پیری 1 (2)

 

 

 

 

 

بهروز پیری

کلام خدا و معصوم

پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و سپس شکر نعمت من به جای اورید و کفران نعمت مکنید.صبر مقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جوئید که خدا یاور صابران است.
سوره بقره ایات ۱۵۱و۱۵۲

ای مردم انسان هر مقدار که ثروتمند باشد,باز از خویشان خویش بی نیاز نیست که از او با زبان و دست دفاع کنند.
خویشاوندان انسان بزرگ ترین گروهی هستند که از او حمایت میکنند و اضطراب او را میزدایند و هنگام مصیبتها نسبت به او پر عاطفه ترین مردم هستند.
اگاه باشید مبادا از بستگان تهی دست خویش روی بگردانید و از آنان چیزی را دریغ دارید که نگه داشتن مال دنیا زیادی نیاورد و از بین رفتنش کمبودی ایجاد نکند.
آنکس که دست دهنده خود را از بستگانش باز دارد,تنها یک دست را از آنان گرفته اما دستهای فراوانی را از خویش دور کرده و کسیکه پر و بال محبت بگستراند دوستی خویشاوندانش تداوم خواهد داشت.
گزیده ای از خطبه های ۲و۲۳نهج البلاغه

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۹
  1. سلام خدمت برادرعزیزم اقای پیری همیشه مطالب شما مفیدوروح بخش بوده:صبرمقاومت ازدرجاتی هستند که بارعایت انها مقام اصلی انسانیت بدست می اید ولازم به ذکراست که برای صبر درجه ومقامی نیست که انرابه جلی وخفی تقسیم کرد . وقتی درمباحث اعتقادی ازموجودات عالم ماده بحث میشود همه انهارا به ممکن الوجود توصیف میگنیم ،وممکن الوجود یعنی عین نیازمندی به علت هستی که خداوند متعال است وانسان ازهمان روزخلقت نیازمند بوده وهست وبخاطر همین نیازمندی است که اجتماعی هستیم لذا باید حاجات یکدیکر را رفع کنیم .درهمین بحث حضرت ایت الله لنکرانی رحمت الله علیه میفرمایند:درپنجاه سال درس طلبگی این رااموختم که انجام واجبات وترک محرمات وبرای انجام مستحبات به امور مردم رسیدگی کنیم .
    خداوند نگهدار شما عزیزان و سرمایه های ایران اسلامی باشد.

  2. باسلام و ارادت
    خیلی مفید و مختصر و بیدارکننده بود . خسته نباشید .
    راستی چرا دو بار تکرار گردیده ؟

  3. جناب آقای آزادبخت با سلام این مطلب ۴ پاراگراف است | پاراگراف نخست که کلام خداست ؛ سه پاراگراف دیگر هم که برش هایی از دو خطبه از مولاعلی ( ع ) است . این وسط نام و عکس آقای پیری چه کاره است ؟ آیا ایشان متنی نوشته است؟
    با این حساب این آقایی که می نویسد : برادر پیری همیشه مطالب شما مفید و روح بخش بوده … » باید می نوشت : خدایا از نزول برکت قرآن و برکت مولا علی سپاسگزارم >
    لطفاً شأن و جایگاه متون مقدس را رعایت کنید . ممنون

    • سخن چون گرفت استقامت به من/قیامت کند تا قیامت به من
      منم سرو پیرای باغ سخن/به خدمت میان بسته چون سرو بن
      فلک وار دور از فسوس همه/سرآمد, ولی پابوس همه
      به هر خار چون گل صلایی زنم /به هر زخم چون نی نوایی زنم

  4. سلام ممنون از اقای پیری بسیار عالی بود و به دلیل کوتاه بودن متن بسیار موثر واقع میگردد با ارزوی موفقیت

  5. با سلام چه زیبا ومختصر ومفید نوشته اید با خواندنش دل ادم تکان می خورد ویادآوری وتذکر موارد مهم زندگی اجتماعی را خیلی خوب مرقوم نمودهایی .درود بر شما وامثالهم که به دور از هیاهو و بحثهای حاشیه ایی هر چند یک بار موضوع مفیدی را می نویسی .همیشه سربلند وپیروز باشید جناب پیری عزیز ازمسولین محترم سایت هم متشکریم

  6. سلام خدمت اقای پیری خیلی.ازمطلبات.خوشم.امده.انشاالله.موفق.باشی. باصفارش دوستانم به این سایت اومدم واقعا مرکزمجازی عالییه.همچنین ازمدیریت سایت اقای ازادبخت تشکرمیکنم.

  7. باسلام
    جالب بود و قابل استفاده

  8. کم ولی مفید بسیارممنون

  9. امام صادق علیه السلام:
    اَلذُّنوبُ الَّتى تُغَیِّیرُ النِّعَمَ البَغىُ وَ الذُّنوبُ التَّى تورِثُ النَّدَمَ القَتلُ وَ الَّتى تُنزِلُ النِّقَمَ الظُّلمُ وَالَّتى تَهتِکُ السُّتورَ شُربُ الخَمرِ وَ الَّتى تَحبِسُ الرِّزقَ الزِّنا وَ الَّتى تُعَجِّلُ الفَناءَ قَطیعَهُ الرَّحِمِ وَالَّتى تَرُدُّ الدُّعاءَ وَ تُظلِمُ الهَواءَ عُقوقُ الوالِدَینِ؛
    گناهی که نعمت ها را تغییر مى دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهى که پشیمانى مى آورد، قتل است. گناهى که گرفتارى ایجاد مى کند، ظلم است. گناهى که آبرو مى بَرد، شرابخوارى است. گناهى که جلوى روزى را مى گیرد، زناست. گناهى که مرگ را شتاب مى بخشد، قطع رابطه با خویشان است. گناهى که مانع استجابت دعا مى شود و زندگى را تیره و تار مى کند، نافرمانى از پدر و مادر است.
    علل الشرایع ج ۲، ص ۵۸۴

  10. علیک سلام
    خواستم با شما ارتباطی برقرار کرده باشم مطالب خوبی جهت استفاده بارگزاری نمودید، سعی شود موضوعی باشد
    امیدوارم خداوند توفیق عمل به کلام الله مجید و سخنان نورانی معصومین (علیهم السلام) به همگان عنایت فرماید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.