تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

انتشار کتاب زندگی ” استیفن هاوکینگ ” در لرستان

  • کد خبر : 43540
  • 14 بهمن 1392 - 17:24

  به گزارش میرملاس نیوز؛  برگردان فارسی کتاب زندگی نامه ی استیفن هاوکینگ تالیف “ام. کریستین لارسن” با ترجمه ی مهندس “کریم بصیری” مترجم چیره دست ساکن شهرستان بروجرد منتشر شد. این اثر پر آوازه نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در آمریکا به چاپ رسید و در محافل علمی و رسانه ای غرب توجهات بسیاری […]

Untitled-1

 

به گزارش میرملاس نیوز؛  برگردان فارسی کتاب زندگی نامه ی استیفن هاوکینگ تالیف “ام. کریستین لارسن” با ترجمه ی مهندس “کریم بصیری” مترجم چیره دست ساکن شهرستان بروجرد منتشر شد. این اثر پر آوازه نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در آمریکا به چاپ رسید و در محافل علمی و رسانه ای غرب توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و سر و صدای زیادی را بر انگیخت . این نخستین بار بود که یک دانشمند و کیهان شناس تراز اول غربی، زندگی پر ماجرا و هیجان انگیز هاوکینگ  را در پرتو نظریات پیچیده، بدیع و در عین حال ساختار شکنانه ی او با زبانی ساده و عامه فهم کالبد شکافی می کرد. و جزئیات زندگی خصوصی و عادات و رفتارهای شخصی این اسطوره ی علم دوران مدرن را زیر تیغ جراحی قلم موشکاف خود می گذاشت.
ساختار رمان گونه ی این اثر برجسته به خواننده فرصت می دهد تا از خلال آشنایی با زندگی پرفراز و نشیب هاوکینگ ، پیچیده ترین نظریات او را در خصوص مفاهیمی چون نسبّیت، گرانش، فضا ـ زمان، سیاه چاله ها، تئوری تکینگی، کیهان شناسی تورّمی، افق رویداد، و … با زبانی ساده بفهمد و از ماهیت چالش برانگیز ترین ایده های او در خصوص کلیسا، مذهب، خلقت، زمان موهومی و … آگاه شود.
هاوکینگی که در این کتاب می بینیم تنها یک دانشمند و به قولی “مشهورترین فیزیکدانی که جهان علم بعد از انشتین به خود دیده”، نیست؛ او نه تنها یک دانشمند بلندپرواز و جنجالی بلکه یک مرد خانواده ، یک کاراکتر فیلمهای علمی ـ تخیلی ، یک “نماد موسیقی پاپ”، یک خطیب تمام عیار و پر آوازه و یک شرط بند حرفه ای هم هست. مردی که حواشی زندگی خصوصی، رفتارها و عادات جذاب، نکته سنجی و شوخ طبعی سرشتین و چهره و شخصیت نافذ او هر بیننده ای را محسور می کند.
در پشت جلد نسخه ی انگلیسی این اثر کم نظیر می خوانیم : « این اثر جالب توجه با ارائه ی ملحقاتی مانند “ضمائم و پیوست ها” منابع کاری هاوکینگ را در جزئیات شرح داده و برای دانشمندان و مردم عادی به طور یکسان مفید و قابل استفاده است … خانم کریستین لارسن استاد فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه ایالتی ” کنتیکت” و مؤلف کتاب “کیهان شناسی ۱۰۱” و مقالات زیادی در نشریات فاخر علمی است .
کتاب زندگی نامه ی هاوکینگ اوایل بهمن ماه سال ۱۳۹۲ با ۲۸۰ صفحه و در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه به زیور طبع آراسته شده است. ویراستار این کتاب “لطیف آزادبخت” و ناشر آن “نشر سیفا” است.علاقمندان می توانند با ارسال ایمیل به آدرس karimbasiri@yahoo.com یا تماس با تلفن ۰۹۱۶۶۶۵۲۳۵۳ درجریان نحوه ی فروش این کتاب قرار گیرند.    

 

10237858531379069412

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر مهندس “کریم بصیری” مترجم چیره دست ساکن شهرستان بروجرد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.