- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد: احداث باند دوم بزرگراه خرم‎آباد – نورآباد و خرم‎آباد – کوهدشت

 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از احداث باند دوم بزرگراه خرم‎آباد-نورآباد و خرم‎آباد-کوهدشت در ایام‎الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، شهرام ملکی  بیان کرد: در ایام‎الله دهه فجر باند دوم بزرگراه خرم‎آباد-نورآباد که شامل سه قسمت کاکارضا- پلیس راه الشتر، ورودی نورآباد و سه راه زالی کمربندی نورآباد است، احداث می‎شود.

وی با بیان اینکه برای چهارخطه کردن مسیر خرم‎آباد – نورآباد که ۷.۵ کیلومتر است و عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شده، ۶۵ هزار میلیون ریال هزینه شده، ادامه داد: برای احداث باند دوم بزرگراه خرم‎آباد – نورآباد(ورودی نورآباد) که ۲.۶۵ کیلومتر بوده ۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال و برای باند دوم بزرگراه خرم‎آباد – نورآباد(سه‎راه زالی کمربندی) که ۵ کیلومتر بوده ۶۵ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

مهندس ملکی افزود: همچنین در این ایام مبارک احداث باند دوم بزرگراه خرم‎آباد-کوهدشت(مله شبانان – ناوه‎کش) که ۸.۶۳ کیلومتر است و عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز شده و تاکنون ۸۸ هزار و ۸۳۵ میلیون ریال هزنیه شده در دست اقدام خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از احداث باند دوم بزرگراه خرم‎آباد- کوهدشت(ناوه‎کش – پل کشکان) که ۸ کیلومتر است و عملیات اجرایی آن از ۹۲ آغاز شده خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵ هزار میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده است.

وی از احداث باند دوم کمربندی خرم‎آباد که ۱۸ کیلومتر است در ایام‎الله دهه فجر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۹ آغاز و تاکنون ۱۸۱ هزار میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

ملکی اضافه کرد: در این ایام همچنین باند دوم کمربندی بروجرد که ۵ کیلومتر است نیز احداث می‎شود؛ عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۹ آغاز و تاکنون ۲۹ هزار میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

لازم به ذکر است پروژه‎های مذکور از جمله پروژه‎های ملی استانی هستند.