تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

«رسانه ملی» و تکرار اشتباهات

  • کد خبر : 43731
  • 17 بهمن 1392 - 11:36

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: محمدهاشمی‌رفسنجانی : روال پخش «برنامه زنده» با حضور روسای جمهور در سیمای ملی، قالب مصوب و غیر قابل تغییری ندارد. رویه پخش چنین برنامه‌هایی را «عرف» یا «توافق» میان رییس جمهوری و نماینگان رسانه‌ای او با مسوولان رسانه ملی تعیین می‌کند. این رویه در سال‌های گذشته، مبنای پخش «برنامه زنده» […]

کم.و

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

محمدهاشمی‌رفسنجانی : روال پخش «برنامه زنده» با حضور روسای جمهور در سیمای ملی، قالب مصوب و غیر قابل تغییری ندارد. رویه پخش چنین برنامه‌هایی را «عرف» یا «توافق» میان رییس جمهوری و نماینگان رسانه‌ای او با مسوولان رسانه ملی تعیین می‌کند. این رویه در سال‌های گذشته، مبنای پخش «برنامه زنده» روسای جمهور بوده است. در دولت گذشته، مجری اغلب برنامه‌های زنده‌ای که آقای احمدی‌نژاد در سیما داشت، فرد مشخصی بود.

 
بنابراین، سنگ اندازی در مسیر توافق‌ با رییس جمهور در زمینه گزینه مطلوب وی برای اجرای برنامه، زیبنده رسانه‌ای در ابعاد «ملی» نیست زیرا رییس جمهوری، نماینده تمامی ایرانیان است و باید به نظر او درباره انتخاب مجری، احترام گذاشت.متاسفانه از زمان استقرار دولت «تدبیر و امید»، مشی رسانه ملی پیرامون عملکرد تحسین برانگیز و کارنامه قابل دفاع رییس‌جمهوری دولت، اندکی دور از انصاف است. این واقعیت هنگامی ملموس‌تر می‌شود که رویکرد صدا وسیما به دولت یازدهم را با نگاه رسانه ملی به دولت پیشین، مقایسه کنیم.
 
 در حال حاضر، برخی بخش‌های خبری و برنامه‌های خاص و میزگرد‌ها، اغلب جهت‌گیری تخریبی در قبال دولت دارند اما مسوولان صدا و سیما از این نکته غافلند که اگر چنین تبلیغاتی می‌توانست بر در افکار عمومی تاثیر گذارد، مردم در ۲۴ خرداد نباید به روحانی رای می‌دادند.
 
متاسفانه، عملکرد‌های جهت دار سیاسی در صدا و سیما طی سالیان گذشته هم سابقه داشته است و در مورد بعضی دیگر از چهره‌های ملی و یا طرفداران گرایش‌های سیاسی با سابقه، به همین شکل رفتار شده است. همه می‌دانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاریخ زنده انقلاب است و با حکم امام فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند. در نقطه مقابل، رسانه ملی با حامیان برخی دیگر از طیف‌های سیاسی رویه‌ای کاملا متفاوت داشته و به آنان تریبون داده و در برنامه‌های خود، کوشیده است به طور صریح یا ضمنی آنان را مورد حمایت تبلیغی قرار دهد.
 
چنین رویکرد دوگانه‌ای از چشمان تیزبین افکار عمومی پنهان نمانده و باعث شده اعتماد اکثریت مخاطبان به رسانه ملی اعتماد تضعیف شود. برخورد افراطی با دولتی که وارث شرایط نامساعد در همه حوزه‌ها است، چه توسط تعداد معدودی تند‌رو در مجلس صورت یرد و چه در رسانه ملی که با بودجه بیت المال اداره می‌شود، سودی برای عاملان آن نخواهد داشت اما گویا، بعضی اصرار دارند اشتباهات چند باره گذشته را تکرار کنند و تمایلی ندارند از خروجی نهایی اقدامات ناکام پیشین خویش، پند گیرند.
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43731

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. حساس نشو

  2. عملکرد جهت دار صداسیما…….چی میگی دوست عز یز .اگه صداسیما با دولت همسو نبود که آبروشونو به خاطر توافقات هسته ای میبرد.تا دیروز که مشکل این دولت/ سیاستهای دولت قبلی بود حالا نوبت صداسیماست که کاسه کوزه رو سرش بشکنید پس فردا یکی دیگه……به فکر بیکاری و بدبختی جوانان باشید به جای این حرفا…یه روز بر ید خرم آباد صف سبدکالا رو ببین تا اشکت در بیاد

  3. از رسانه ملی (ضرغام تی وی )جزاین انتظار نمی ره

  4. میرملاس جان: اتفاقا مجری برنامه های احمدی نژاد رو صداوسیما انتخاب می کرد.اصلا در همه ی دنیا انتخاب مجری بر عهده ی تلویزیون است.آیا آقای روحانی وقتی با شبکه های خارجی مصاحبه می کنند می توانند مجری را انتخاب کنند؟؟؟؟!!!
    در ضمن در حالی که مردم منتظر توضیحات رئیس جمهور در مورد سبد کالا،حوادث شمال،سخنان مقامات آمریکایی و ……هستند،آیا این درست است که رئیس جمهوربر سر یک مجری خاص حاشیه درست کند؟

    میرملاس تو که قبلا این طوریا نبودی؟؟جون من همون میرملاس قدیمی و بی طرف خودمون بشو…..

  5. جناب هاشمی در دولت احمدی نژاد فقط سوالات گزینشی بود ولی مجری ها ثابت بودن اما جدیدا مشاوران جناب روحانی که زمانی منتقد این بودند که جرا سوالات گزینشی است؟و شدیدا از این رفتار صداوسیما انتقاد میکردن در حالی که همین آقایان الان مشاور ریس جمهورند واینبار رویکردی متفاوت نسبت به این قضیه دارن که نه تنها سوالات گزینشی است بلکه هر سری مجری را نیز عوض میکنند،وجدیدا در مصاحبه های اعضای هییت فقط رسانه های وابسته به دولت حق حضور دارند.این رفتار ها در نهایت پس از چهارسال
    دولت روحانی میتواند مردم را در شناسایی دولت دروغگو کمک کند.جناب محمد هاشمی اینکه کسی برای
    انقلاب زحمت کشیده باشد و زندان رفته باشد نمیتواند باعث مصونیت کسی باشد.مهدی کروبی هم برای این انقلاب زحمت کشد و شکنجه شد.اما تشکیل نظام بر مبنای اسلامیت یعنی همین که تمام ملت در برابر قانون برابرند…جناب هاشمی در انتخابات ۸۸ از گروه خواص…بودند که در آن امتحان مردود شدن.
    عملکرد فرزندان ایشان و حتی خودشان قابل قبول نیست…ملت زیر بار این نمیروند که چون کسی برای نظام
    زحمت کشیده خودش و فرزندانش هرکاری بکنند آزادند…فائزه هاشمی چکاره ی این مملکت میباشد که در سالن آزادی در حضور میرحسین موسوی رییس جمهور مردم را کوتوله میخواند؟//مردم اصلا ذهنیت خوبی نسبت به خانواده هاشمی ندارند وسلام

    • بچه های کوهدشتی خوب استدلال می کنند میر ملاس عزیز دنبال فقر وفلاکتی باش که مردم کوهدشت بعد از ۳۵ سال با آن دست وپنچه نرم می کنند راستی بنده ۵ سال در خدمت مردم کوهدشت بودم بعد از سالها گذری به کوهدشت داشتم شهر کوهدشت مانند سالهای ۶۹ تا ۷۴ بود جرا ؟ برای استعداد نهفته کوهدشت که سالها ست نهفته وخفته است بسیار تاسف خوردم . به هوش باشید

  6. ای کاش: تنور سیاست را سیل؛بنیان براندازد/تا مردم شهرمن؛بر اصل بپردازد/فرهنگ بناسازد؛بر دانش ؛بیفزاید/ازجنگ بپرهیزد؛رسم بد چوبرخیزد/از عرش خداریزد ؛واز فرش صفا خیزد.

    تقدیم به مردم شهرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.