تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

بازدید استاندار لرستان از بزرگترین انارستان متمرکز ایران و روستاهای حاشیه سد سیمره

  • کد خبر : 43810
  • 18 بهمن 1392 - 0:21

  استاندار لرستان با حضور در محل انارستان زیر تنگ سیاب شهرستان کوهدشت ضمن بازدید از باغات انار منطقه از کارخانه فرآوری انار بازدید کرد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازمهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان  از انارستان زیر تنگ سیاب شهرستان کوهدشت بازدید و از نزدیک با مشکل باغداران این منطقه آشنا شد. بازوند […]

 

استاندار لرستان با حضور در محل انارستان زیر تنگ سیاب شهرستان کوهدشت ضمن بازدید از باغات انار منطقه از کارخانه فرآوری انار بازدید کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازمهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان  از انارستان زیر تنگ سیاب شهرستان کوهدشت بازدید و از نزدیک با مشکل باغداران این منطقه آشنا شد.

بازوند با اشاره به ظرفیتهای موجود در این منطقه برای توسعه باغات انار، بر ضرورت برنامه ریزی متولیان امر برای توسعه این انارستان تاکید کرد.

وی همچنین با حضور در محل کارخانه فرآوری انار این منطقه ضمن بررسی مشکلات این واحد تولیدی با مسئولان آن گفتگو کرد.

در جریان این بازدید مسئولان این کارخانه مشکل اصلی خود را کمبود نقدینگی عنوان کردند و خواستار مساعدت استاندار لرستان برای پرداخت تسهیلات لازم به منظور توسعه این واحد تولیدی شدند.

بنابر این گزارش انارستان “زیرتنگ سیاو” در ۵۰ کیلومتری شهرستان کوهدشت با وسعت هزار و ۲۰۰ هکتار یکی از بزرگ ترین انارستان های ایران و به نوعی بزرگترین انارستان متمرکز کشور است که در تنگه ای سبز قرار گرفته است.

 

 

استاندار لرستان همچنین در جریان بازدید از روستاهای حاشیه سد سیمره در محدوده استان لرستان اظهار داشت: با توجه به قرارگیری برخی از روستاهای استان لرستان در محدوده دریاچه سد سیمره با آبگیری این سد تعدادی از این روستاها زیر آب رفته است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به دنبال این امر برای روستائیان منطقه بیان داشت: در این راستا در قالب جلسه ای مشکلات روستائیان بررسی می شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: موارد مختلف مربوط به این مشکلات به صورت کارشناسی بررسی و تلاش خواهد شد ضمن احقاق حقوق روستائیان زمینه رفع مشکلات در این بخش فراهم شود.

بازوند همچنین با اشاره به مصوبه دولت برای انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از محل سد سیمره به اراضی شهرستان کوهدشت، از پیگیری برای تحقق این مصوبه خبر داد.

وی با اشاره به خسارات خشکسالی طی یک دهه گذشته در شهرستان کوهدشت یادآور شد: انتقال این میزان آب به اراضی تشنه کوهدشت می توان کمک زیادی به احیای کشاورزی در این شهرستان کند.

بنابر این گزارش علاوه بر سد سیمره که در مرز دو استان لرستان و ایلام احداث شده، سه پروژه سد معشوره، بختیاری و رودبار نیز از پروژه های ملی هستند که توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در لرستان در دست احداث هستند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. دست مریزاد میکویم به ]اقای مهندس چنگیز ابراهیمی مدیر سابق خدمات کشاورزی کوهدشت وهمکاران پرتلاش وخوبشان که در سال ۱۳۷۶ طرح اایجاد ایستگاهای پمپاژو توسعه باغات مکانیزه مجهز به سیستم آبیاری قطرهای را در منطقه سیاب پیشنهاد واجرا کردند این طرح در نوع خود حداقل در غرب کشوربی نظر میباشد وتبدیل به تنها منطقه متمرکز انار کشور گردید و در تحول اقتصادی و اشتغای مردم سیاب وشهرستان نقش بسیار بزرگی ایفا نموده

  2. با سلام ای کاش چندساعت قبل ازورود آقای استاندار به انارستان اطلاع رسانی میشد تاازایشان استقبال گرمی میکردیم . متشکریم

  3. کاش استاندار محترم سرپایی از روستاهای منطقه وسکور که در چند کیلومتری باغات زیرتنگ سیاب هستند بازدید می کرد و از نزدیک در جریان مشکلات عدیده این مردم که حتی با گذشت ۳۵سال از عمر پربرکت انقلاب جاده ارتباطی و آب آشامیدنی مناسبی ندارند ، قرار می گرفت و …..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. با سلام به خدمت استاندار و همه ی مسئولین استان
    جناب استاندار مردم از دست شرکت گاز شکایات زیادی دارند کاش به حرفشان کوش میدادی . ( خراب کردن جاده های درون باغات انار که نیاز مبرم توسعه باغات این منطقه می باشد)

  5. توسعه باغات انار امری بسیار ارزشمند بود، استفاده از آّ ب رودخاته سیاب با استفاده از موتور و بصورت غیر مجاز برای طرح اصلی مشکلاتی را ایجاد کرده ودر بعضی موارد موجب کم آبی باغات وخشک شدن آنها میگردد،ضرورت داردامور آب کوهدشت جلوگیر نماید وبرخورد قانونی شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.