- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بازدید استاندار لرستان از بزرگترین انارستان متمرکز ایران و روستاهای حاشیه سد سیمره

 

استاندار لرستان با حضور در محل انارستان زیر تنگ سیاب شهرستان کوهدشت ضمن بازدید از باغات انار منطقه از کارخانه فرآوری انار بازدید کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازمهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان  از انارستان زیر تنگ سیاب شهرستان کوهدشت بازدید و از نزدیک با مشکل باغداران این منطقه آشنا شد.

بازوند با اشاره به ظرفیتهای موجود در این منطقه برای توسعه باغات انار، بر ضرورت برنامه ریزی متولیان امر برای توسعه این انارستان تاکید کرد.

وی همچنین با حضور در محل کارخانه فرآوری انار این منطقه ضمن بررسی مشکلات این واحد تولیدی با مسئولان آن گفتگو کرد.

در جریان این بازدید مسئولان این کارخانه مشکل اصلی خود را کمبود نقدینگی عنوان کردند و خواستار مساعدت استاندار لرستان برای پرداخت تسهیلات لازم به منظور توسعه این واحد تولیدی شدند.

بنابر این گزارش انارستان “زیرتنگ سیاو” در ۵۰ کیلومتری شهرستان کوهدشت با وسعت هزار و ۲۰۰ هکتار یکی از بزرگ ترین انارستان های ایران و به نوعی بزرگترین انارستان متمرکز کشور است که در تنگه ای سبز قرار گرفته است.

 

 

استاندار لرستان همچنین در جریان بازدید از روستاهای حاشیه سد سیمره در محدوده استان لرستان اظهار داشت: با توجه به قرارگیری برخی از روستاهای استان لرستان در محدوده دریاچه سد سیمره با آبگیری این سد تعدادی از این روستاها زیر آب رفته است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به دنبال این امر برای روستائیان منطقه بیان داشت: در این راستا در قالب جلسه ای مشکلات روستائیان بررسی می شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: موارد مختلف مربوط به این مشکلات به صورت کارشناسی بررسی و تلاش خواهد شد ضمن احقاق حقوق روستائیان زمینه رفع مشکلات در این بخش فراهم شود.

بازوند همچنین با اشاره به مصوبه دولت برای انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از محل سد سیمره به اراضی شهرستان کوهدشت، از پیگیری برای تحقق این مصوبه خبر داد.

وی با اشاره به خسارات خشکسالی طی یک دهه گذشته در شهرستان کوهدشت یادآور شد: انتقال این میزان آب به اراضی تشنه کوهدشت می توان کمک زیادی به احیای کشاورزی در این شهرستان کند.

بنابر این گزارش علاوه بر سد سیمره که در مرز دو استان لرستان و ایلام احداث شده، سه پروژه سد معشوره، بختیاری و رودبار نیز از پروژه های ملی هستند که توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در لرستان در دست احداث هستند.