- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیانیه‌ی انجمن اسلامی معلمان استان لرستان در خصوص سی و پنجمین سالگرد انقلاب

به نام ابرآموزگار هستی
ملت بزرگ ایران ! مردم شریف و فرهیخته‌ی لرستان!
اکنون که درآستانه‌ی جشن شکوهمند پیروزی انقلاب هستیم؛ سی و پنج سال از اوج بلوغ«آگاهی‌جمعی» مردم ایران می گذرد؛ روزی که اراده‌ی این ملت، درشعارنمادین«استقلال آزادی جمهوری اسلامی»تبلوریافت.
«استقلال» یعنی آزادی فردی، یعنی دستیابی انسان به حقوقی که خداوند، به او ارزانی نموده است:حق «انتخاب»، حق «خود» بودن، حق«نه»گفتن!
«آزادی» یعنی استقلال ملی، یعنی به رسمیت شناختن حق مردم، برای انتخاب شیوه ی زیستن. یعنی آزادی مردم برای نپذیرفتن موج«ایسم»هایی که دردهه های گذشته، رسم مرسوم ملت ها شده بود. یعنی تصمیم آزادانه‌ی مردم، برای این که نه«شرق» باشند و نه«غرب»، نه به«عدالت»اسارت‌گون«سوسیالیسم» دلخوش کنند و نه رفاه«کاپیتالیسم»را قبله‌ی آمال خود بدانند.
«جمهوری»تبلور یکصدو پنجاه سال مبارزه‌ی مردم ایران، برای دستیابی به «مردم سالاری» است. نظامی که درآن، مردم، حاکمان خود را انتخاب می کنند وقدرت مردم در مجلس نمایان می شود و به تعبیر آن پیرفرزانه حضرت امام (ره)،«مجلس دررأس امور» قرار می گیرد. درنظام مردم سالار ، مردم سرچشمه‌ی قدرت‌اند وهیچ قدرتی بدون مقبولیت مردم، مشروعیت نخواهد داشت. دست خدا که نماد توانایی است با «جمهور» متبلور می شود و ملت ایران بسیار زیبا و هنرمندانه بر«جمهوری» پافشاری نمود به شکلی که درسیل خروشان مردم انقلابی، این واژه ی زیبا درهمه‌ی حنجره ها شکُفته شد.
اما گلواژه‌ی «اسلامی» جان کلام این شعار نمادین بود. اسلام چیزی جز کرامت انسانی و کرامت انسانی جیزی غیرازخدامحوری، مردم نوازی و رستگاری نیست. اسلام، تسیلم انسان دربرابرارزش های الهی و انسانی است. این شریعت خداوندی، چیزی غیرازگفتار و پندارو کردار نیک و دوری از پلشتی ها و پلیدی ها و به تعبیر فرهنگی ما، دوری از دیوهای دروغ و دزدی و تهمت و افترا و اختلاس و تجاوز به حقوق فردی و اجتماعی دیگران نیست! در روزهای آغازین انقلاب، مردم ایران، هوشیارانه اسلام را فریادکردند، چرا که ازهزاران سال پیش به خدا و ارزش های انسانیِ حق پرستی، دیگرخواهی، عدالت، راستی و درستی، نوع دوستی و در یک کلام «حقوق بشر» ایمان داشته، دارد و خواهد داشت. اسلام را فریاد کردند تا به طرح «دین» بپردازند تا درزمانه‌ای که شرق وغرب «بی‌دینی»را ترویج می‌کردند، به دین و پناهگاه امن معنویت پناه ببرند.
اینک که سی وپنج سال، از آن روزهای پرشور وجوانه، می‌گذرد درمسیر خود، فرازها و فرودهای زیادی دیده‌ایم. برخی، به نام‌ معنویت و دفاع نازیبا ازشریعت، به آیین و شریعت لطمه زدند وحقوق مردم را نادیده گرفتند وبرخی با نگاه ابزاری به دین درلفافه‌ای از ریا و تزویر، تیشه به ریشه‌ی دین زدند. نکته‌ی زیبا آن جاست که ایرانیان بلنداندیش، هیچ زمانی به کج مداران و کج اندیشان و آنانی که به هرشکل می‌خواستند؛ انقلاب و آرمان‌های انقلاب را در مسیر آرزوهای شخصی و گروهی خود مصادره نمایند، روی خوش نشان ندادند.
انقلابی که نتیجه‌ی پافشاری ملت ایران برحاکمیت سرنوشت خودبود؛ با حمایت وپشتیبانی وجانفشانی هزاران شهید و مبارز و مجاهد راه آزادی در درازای تاریخ، به نظام پیوست و تثبت گردید. «اصلاحات» که بدیهی ترین نشانه‌ی تثبت یک نظام سیاسی است از طرف دلسوزان و فرزندان راستین انقلاب مطرح شد، «اصلاحات» پیراستن درخت نظام سیاسی از شاخه های بی ثمر و مزاحم، برای ساختن یک نظام«مردم سالار» همراه با توسعه و پیشرفت و معنویت است. «مردم سالاری دینی» -زاده ی ذهن پاک ایرانیان- نظامی است کارآمد، که بدون تردید، خوشبختی را برای مردم به ارمغان خو.اهد آورد.
امروز پس ازگذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب، ایرانیان تا رسیدن به آرمان های دست یافتنی نظام‌مردم‌سالار، راه های زیادی رفته اند و البته راه های زیادتری نیز درپیش دارند. این روزها درحالی جشن انقلاب را نوش جان می‌کنیم که درانتخابات پیشین ۲۴ خردادماه، مردم پیرو فرموده‌ی مقام معظم رهبری، «حماسه سیاسی» آفریدند و برگ افتخارآمیز دیگری بردفتر انقلاب افزودند. حضورحماسی مردم و انتخابِ رویه‌ی صلح ودوستی و اعتدال و تشنج زدایی، بر جنگ طلبی و تندروی و تشنج زایی، یک باردیگر نشان داد، مردم ایران، اساسا مردمی، مدارا جو و به راستی، پیروطریقت«سهله و سمحه»‌ی حضرت ختمی مرتبت اند.
بحمداله والمنه» امروز، دولت اعتدال و مداراجوی ایران اسلامی درعرصه‌ی دیپلماتیک، گام‌های بزرگی برداشته است، استقبال دویست کشورجهان ازطرح «دنیای عاری ازخشونت» دکترحسن روحانی همچون طرح «گفت وگوی تمدن‌ها»ی سید محمدخاتمی، خود موجب ناامیدی دشمانی شد که ایران را هرچه بیشترمنزوی می خواستند.
دریغا که تندروی‌ها و سیاست های دشمن آفرین دولت پیشین، ایران اسلامی را تا لب پرتگاه های اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و… کشاند و چالش های زیادی فراروی حرکت مردم ایران به سمت پیشرفت و توسعه گذاشت!
امروز، دولت«تدبیر وامید» باحمایت رهبری و پشتیبانی آگاهی جمعی، تاکنون توانسته است برای برون رفت از این مخمصه ی پیش آمده، تلاش های دیپلماتیک بزرگی درعرصه جهانی داشته باشد. هرچند دراین مسیر با چالش های بزرگی از جانب گروه‌های انحصارطلب و تندروهای داخلی و خارجی، رو به رو شده است اما شکی نیست که پشتبانی آگاهانه ی مردم از دولت ، ناامیدی تندروها و استمرار حرکت های موفقیت آمیز دوچندان دیگری را درپی خواهد داشت.
« انجمن اسلامی معلمان لرستان» همآهنگ با ملت بزرگ ایران، به ویژه فرهنگیان فرهیخته، ضمن اعلام حضور درراهپیمایی ۲۲بهمن سال ۹۲ و گرامی داشت سی و پنجمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراتب پای‌بندی خود را به آرمان‌ها وارزش های نظام اسلامی وحمایت خودرا از «دولت تدبیر وامید» اعلام می‌نماید.

انجمن اسلامی معلمان استان لرستان